Παρασκευή 11 Δεκέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Ενημέρωση για ... λαϊκή κατανάλωση

Με διαφημιστικά φυλλάδια "θωρακίζουν" οι κυβερνώντες τους καταναλωτές από την κερδοσκοπία και την εκμετάλλευση της "ελεύθερης αγοράς"

Στις "καμπάνιες ενημέρωσης" φαίνεται ότι εναποθέτει οριστικά και αμετάκλητα η κυβέρνηση την υπόθεση της προστασίας των καταναλωτών στην "ελεύθερη αγορά", στα πλαίσια της οποίας στην πραγματικότητα οι τελευταίοι είναι εντελώς ανοχύρωτοι. Παράλληλα, η κυβέρνηση, εξαντλώντας το ρόλο της στην "ενημέρωση", δημιουργεί άλλοθι για την παντελή ανυπαρξία της σε ζητήματα παρέμβασης για την ουσιαστική προστασία των καταναλωτών. Τα παραπάνω προκύπτουν από τις χτεσινές ανακοινώσεις σύσσωμης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης, που κινούνται στα πλαίσια της λογικής της "αυτοπροστασίας" των καταναλωτών.

Συγκεκριμένα, η υπουργός Ανάπτυξης Β. Παπανδρέου ανακοίνωσε χτες την έκδοση ενός εντύπου με τίτλο "Απλές συμβουλές ποιότητας", στο οποίο αναφέρονται διάφορες πληροφορίες - στην πραγματικότητα αυτονόητες ή επουσιώδεις - για διάφορες κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών. Αρχικά θα εκδοθούν 1,5 εκατ. έντυπα που θα διανεμηθούν στα διόδια εξόδου από την Αθήνα και σε σούπερ μάρκετ. Στα παραπάνω πλαίσια εντάσσονται και μια σειρά ραδιοφωνικά σποτ, που θα ακούγονται μέσα στα σούπερ μάρκετ.

Επίσης, ανακοίνωσε την εγκατάσταση και λειτουργία τετραψήφιας τηλεφωνικής γραμμής με τον αριθμό 1720 που θα λειτουργήσει στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη (θα υπάρχουν πέντε γραμμές στην Αθήνα και 2 στη Θεσσαλονίκη), όπου θα μπορούν να απευθύνονται οι καταναλωτές. Στην πράξη, όπως προκύπτει από τις διευκρινίσεις που έδωσε η υπουργός, στο νούμερο αυτό θα δίνονται πληροφορίες και απαντήσεις σε εξειδικευμένα ερωτήματα των καταναλωτών και θα καταγράφονται καταγγελίες. Δηλαδή, τίποτα περισσότερο απ' ό,τι μπορούσε μέχρι σήμερα να κάνει κανείς με μια απλή επίσκεψη στο υπουργείο ή με ένα τηλεφώνημα στο τηλεφωνικό κέντρο του υπουργείου Ανάπτυξης, ζητώντας την αρμόδια υπηρεσία. Και αυτό βαφτίζεται "καινοτομία". Τέλος, για τους χρήστες του Internet η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή ανοίγει σελίδα που θα περιλαμβάνει τη σχετική αγορανομική νομοθεσία και το παραπάνω έντυπο.

Γίνεται, επομένως, αντιληπτό ότι πρόκειται για τέσσερις διαφορετικούς τρόπους - και, μάλιστα, μόνο τα ραδιοφωνικά σποτ πληρώθηκαν 100 εκατ. σε δύο ιδιωτικές εταιρίες - που θα κάνουν το ίδιο πράγμα: Θα παρέχουν πληροφορίες. Το πώς θα λύνουν οι καταναλωτές τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις συναλλαγές τους φυσικά δεν αντιμετωπίζεται μ' αυτές τις "καινοτομίες" ούτε ενδιαφέρει την κυβέρνηση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ερώτηση σχετικά με τις αλυσιδωτές διαψεύσεις περί των "συμφωνιών κυρίων" για πάγωμα των τιμών από διάφορους κλάδους της αγοράς, με δεδομένο ότι τα οικονομικά βάρη των επαγγελματιών, βιοτεχνών και εμπόρων είναι τέτοια που δεν επιτρέπουν να γίνεται λόγος για κάτι τέτοιο, η υπουργός Ανάπτυξης επιχείρησε να μειώσει τη σημασία τους, λέγοντας ότι οι αντιδράσεις οφείλονται σε "πολιτικούς λόγους".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ