Κυριακή 28 Μάρτη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Φωτογραφικά...

"Η περιπέτεια της φωτογραφίας", είναι μια σειρά 10 επεισοδίων του καναλιού της γαλλικής τηλεόρασης, παραγωγής 1998 σε σκηνοθεσία του Φιλίπ Αζουλέ. Στις άγνωστες σε πολλούς περιοχές της φωτογραφίας θα μας ξεναγήσει το ενδιαφέρον αυτό ντοκιμαντέρ που θα παρακολουθήσουμε από τη ΝΕΤ τη Δευτέρα στις 19.00. Το βλέμμα απλώνεται πέρα από τα περιορισμένα όρια και ταξιδεύοντας στο χρόνο ξεκινά από τους πρωτοπόρους - γεννήτορες της φωτογραφίας, διανύοντας διάφορους σταθμούς, όπως: Η φωτογραφία και η Επιστήμη, Φωτογραφία Πολέμου, οι Πορτρετίστες, οι Φωτορεπόρτερ, η Μόδα, το Γυμνό, οι Ερασιτέχνες φωτογράφοι, το Εμπόριο της Φωτογραφίας, ο Σουρεαλισμός. Ο σκηνοθέτης Φιλίπ Αζουλέ ξεκίνησε από την ανάγκη να ανιχνεύσει τον κόσμο της φωτογραφίας και απευθύνθηκε στο ευρύ κοινό και όχι, όπως θα περίμενε κανείς στους μυημένους του είδους. Αποτέλεσμα ήταν μια αληθινή καταγραφή, βασισμένη σε ανέκδοτα ντοκουμέντα και σημαντικές πληροφορίες που αφορούν τη δράση των φωτογράφων. Ο Ρότζερ Θέροντ, εμπνευστής της σειράς, χρησιμοποιεί για τους φωτογράφους τον όρο οι "άνθρωποι της περιπέτειας", οι οποίοι προσπαθώντας να τελειοποιήσουν το μέσον, άφησαν τα ίχνη τους σε όλα τα καλλιτεχνικά ρεύματα και συνέβαλλαν ακόμη και στην πρόοδο της επιστήμης (Αστρονομία, Ιατρική κλπ.). Η αφήγηση κάθε αποσπάσματος ακολουθεί μια χρονολογική σειρά, που βοηθά το θεατή να κατανοήσει πώς εξελίχθηκε η φωτογραφία μέσα από την τεχνολογική, καλλιτεχνική και οικονομική πρόοδο, ώστε τελικά, να γίνει μια καθημερινή υπόθεση όλων μας. Στην αυριανή πρώτη εκπομπή θα κάνουμε ένα ταξίδι με διαδρομές και πορείες ακολουθώντας την πορεία της φωτογραφίας από τη μέρα που γεννήθηκε μέχρι σήμερα. Ο Νιεπς στα 1826 τράβηξε την πρώτη φωτογραφία, η οποία είχε θέμα τις στέγες των σπιτιών του χωριού του. Η προοπτική της εμπορικής εκμετάλλευσης της καινούριας εφεύρεσης τράβηξε το ενδιαφέρον του Ντάγκερ, ο οποίος και βάφτισε τα φωτογραφικά του δοκίμια "δαγκεροτυπίες" Από την άλλη όχθη, στο Λονδίνο ο Φοξ Τάλαμποτ, ο Αγγλος λόγιος και επιστήμονας, ανακαλύπτει τη φωτογραφική επεξεργασία αρνητικού - θετικού. Ο Ιππόλυτος Μπέιτραντ, καλλιτέχνης περίπλοκος, δημιουργούσε συνθέσεις με ό,τι βρισκόταν διαθέσιμο γύρω του. Το 1888 ο Γεώργιος Ισταμαν θα κάνει τη φωτογραφία λαϊκό μέσο με την "Κόντακ" και ο Οσκαρ Μπρνακ το 1930 ανακαλύπτει τη θρυλική "Λάικα". Σήμερα δρομολογείται μια καινούρια επανάσταση, η ψηφιακή φωτογραφία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ