Κυριακή 9 Μάη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 38
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Ξέφραγο αμπέλι οι ελληνικές θάλασσες

Αρχισε η κατάληψη των εσωτερικών πλόων από ξένες πολυεθνικές, μετά την άρση του καμποτάζ. Ξένα κρουαζιερόπλοια άρχισαν να καταπλέουν στο λιμάνι του Πειραιά για κρουαζιέρες στα νησιά μας

Στο λιμάνι του Πειραιά καταπλέει το κρουαζιερόπλοιο "ΣΤΑΡ ΦΛΑΪΕΡ" με σημαία Λουξεμβούργου και Σουηδικών συμφερόντων, προκειμένου να ξεκινήσει κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά. Συγκεκριμένα θα επιβιβάζει από το λιμάνι του Πειραιά, θα κάνει περιηγητικά ταξίδια στις Κυκλάδες, θα "πιάνει" δύο λιμάνια της Τουρκίας και θα αποβιβάζει στο λιμάνι του Πειραιά. Στο πλοίο υπηρετούν 69 ναυτεργάτες ανάμεσα στους οποίους οι 46 είναι... κοινοτικοί. Η παρουσία του "ΣΤΑΡ ΦΛΑΪΕΡ" στο λιμάνι του Πειραιά επισημοποιεί την κατάληψη των εσωτερικών θαλάσσιων πλόων της χώρας από τα πλοία των πολυεθνικών.

Επισημοποιεί το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελεί πλέον "ξέφραγο αμπέλι" για τις πολυεθνικές, ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ θέτει σε ρίσκο κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, την άμυνά της, την ανάπτυξη των νησιών και βεβαίως τη δουλιά χιλιάδων ναυτεργατών και γενικότερα εργαζομένων. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ άνοιξε διάπλατα τις θαλάσσιες πύλες της Ελλάδας από την 1η του περασμένου Γενάρη, οπότε και τέθηκε σε ισχύ ο διαλυτικός κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ο κανονισμός προβλέπει την άρση του καμποτάζ, την άρση δηλαδή της αποκλειστικής εκμετάλλευσης των εσωτερικών θαλάσσιων δρόμων από πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα. Μάλιστα, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Στ. Σουμάκης,δύο μέρες πριν τεθεί σε ισχύ ο κανονισμός, δηλαδή στις 29 Δεκέμβρη 1998, για να ξεκαθαρίσει την κατάσταση έσπευσε να εκδώσει εγκύκλιο στην οποία αναφέρεται ρητά: "Ο εν λόγω Κανονισμός αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της νομοθεσίας μας και υπερέχει έναντι άλλων αντιθέτων διατάξεών της και κατά συνέπεια κατισχύει των διατάξεων του άρθρου 165 παρ. 6 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου"!Σημειώνεται ότι αυτό ακριβώς το άρθρο 165 είναι που καθορίζει το καμποτάζ! Πρόκειται, δηλαδή, για το άρθρο που προστάτευε τις θέσεις και τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων Ελλήνων ναυτεργατών, αλλά και κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.

Ουσιαστικά η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ άνοιξε τις κερκόπορτες "για την ασύδοτη και αυθαίρετη δραστηριότητα πλοίων, ανεξέλεγκτων συμφερόντων, με αδικαιολόγητη υπέρβαση των υφιστάμενων και αναγνωρισμένων για τη χώρα μας λόγων εθνικής ασφάλειας που μας επιτρέπουν να κάνουμε επίκληση της διάταξης του άρθρου 48 παρ. 3 της Συνθήκης, με την οποία εισάγεται επιφύλαξη περιορισμών για τέτοιους λόγους της κυκλοφορίας και εργασίας ακόμη και των κοινοτικών εργαζομένων", όπως αναφέρεται στην τεκμηριωμένη μελέτη του προϊσταμένου της Νομικής Υπηρεσίας της ΠΝΟ, κ. Λέκκα!

Βέβαια, ο Κανονισμός υποτίθεται ότι αφορά τα πλοία με κοινοτική σημαία. Ομως το γνωστό αμερικάνικο κρουαζιερόπλοιο "ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ" έχει σημαία... Μπαχάμες! Εντυπωσιακή ήταν η απάντηση του κ. Πουλιάκου από την υπηρεσία της Ναυτολογίας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας σε σχετική ερώτηση για το "ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ", το πλήρωμά του και τα ταξίδια του: "Δεν το έχω παρακολουθήσει - απάντησε - και δεν το ξέρω. Πάντως, αν δεν έχει ελληνικό λιμάνι αφετηρία ή τελικό λιμάνι, δεν υπάρχει πρόβλημα"! Να σημειωθεί ότι το"ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ" ήδη έχει καταπλεύσει δύο φορές στο λιμάνι του Πειραιά και αναμένεται ξανά στις 25 Μάη! Επιπλέον, η εταιρία που πρακτορεύει το εν λόγω κρουαζιερόπλοιο η "Renaissance Crruise" θα φέρει άλλα τρία πλοία με την ίδια σημαία!

Τι λένε οι εφοπλιστές

Οι Ελληνες εφοπλιστές υποδέχτηκαν την άρση με ιδιαίτερη ικανοποίηση, καθώς αποτελεί γι' αυτούς το μέσο για να εξασφαλίσουν ακόμα περισσότερα σκανδαλώδη προνόμια για την παραπέρα αύξηση των αστρονομικών τους υπερκερδών. Αναμασώντας την καραμέλα της "ανταγωνιστικότητας" που τα ίδια τα εφοπλιστικά υπερκέρδη τον καθιστούν ψευδεπίγραφο, αξιώνουν συνθέσεις του πιο χαμηλού κόστους, συνθέσεις ευκαιρίας και εργασιακές σχέσεις γαλέρας. Συγκεκριμένα από την πλευρά της Ενωσης Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων εντείνονται οι εκβιασμοί για την αντικατάσταση της ελληνικής σημαίας στα πλοία τους με"πανί ευκαιρίας", αν δε γίνουν δεκτοί οι όροι τους που αφορούν τη σύνθεση των πληρωμάτων. Μάλιστα, η τελευταία απειλή από τους εφοπλιστές αυτής της κατηγορίας εκτοξεύτηκε την περασμένη Τετάρτη οπότε και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία με ευθύνη της νόθας πλειοψηφίας της άρχισε τα... παζάρια με τους εκπροσώπους του "ΣΤΑΡ ΦΛΑΪΕΡ" για να προσλάβουν Ελληνες ναυτεργάτες στο πλοίο τους.

Η Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοϊας, με πρόσφατο έγγραφό της προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, αναπτύσσει τις προτάσεις της σχετικά με την άρση του καμποτάζ και στην ακτοπλοϊα που θα ολοκληρωθεί το 2004. Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές αξιώνουν "να γίνει εναρμόνιση της ελληνικής με την κοινοτική νομοθεσία στα θέματα της σύνθεσης και συγκεκριμένα: Στον περιορισμό της σύνθεσης στο προσωπικό ασφαλείας και να επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια του πλοιοκτήτη το ξενοδοχειακό προσωπικό (θαλαμηπόλων, μαγείρων, οικονομικών αξιωματικών κ. ά), όπως συμβαίνει στα άλλα κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης"!

Στο... όνομα της παγκοσμιοποίησης της οικονομίας και η Ενωση Εφοπλιστών Μεσογειακών Φορτηγών Πλοίων αξιώνει, όπως ανέφερε ο πρόεδρός της Σπύρος Αλεξανδράτος στην τελευταία γενική συνέλευση της Ενωσης, να ρυθμιστούν οι συνθέσεις των μεσογειακών πλοίων, σύμφωνα με τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ το 1997 για τα ποντοπόρα πλοία! Πρόκειται για τα γνωστά μέτρα - φωτιά του Στ. Σουμάκη με τα οποία πετάχτηκαν μαζικά από τα ποντοπόρα πλοία οι Ελληνες ναυτεργάτες!

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Καταργεί δικαιώματα με ...σημαία τον ανταγωνισμό (2011-02-08 00:00:00.0)
Επικίνδυνη για το λαό η πολιτική που υπηρετεί τους εφοπλιστές (2010-07-18 00:00:00.0)
Απόφαση για ναυτεργάτες χωρίς δικαιώματα (2004-10-22 00:00:00.0)
Αρχισαν να "δένουν" κρουαζιερόπλοια (1999-05-15 00:00:00.0)
Στη Βουλή το θέμα από το ΚΚΕ (1996-05-16 00:00:00.0)
Απαγορεύτηκαν τα δρομολόγια στο "Μάρκο Πόλο" (1996-04-06 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ