Παρασκευή 21 Μάη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΜΕΤΡΟ
Αντεργατικό "πρελούντιο"

Κινητοποιήσεις ενάντια στις 900 απολύσεις που ανακοίνωσε η κατασκευάστρια κοινοπραξία, πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι

Με κλιμακούμενες στάσεις εργασίας απαντούν οι εργαζόμενοι στο μετρό στις μαζικές απολύσεις που έχει ξεκινήσει η κατασκευάστρια κοινοπραξία "Ολυμπιακό μετρό" και που όπως έχει ανακοινώσει θα φτάσουν τις 900 μέχρι τέλος του χρόνου, αλλά και στα σχέδιά της για ανατροπή του εργασιακού καθεστώτος. Χτες πραγματοποιήθηκαν στάσεις εργασίας στο εργοτάξιο του Συντάγματος (1μ.μ. - 3μ.μ. και 3μ.μ. -5μ.μ.) και στο εργοτάξια στα Σεπόλια (1μ.μ. ως τέλος της βάρδιας).

Το συνολικό διοικητικό και εργατοτεχνικό προσωπικό που απασχολεί η κοινοπραξία ανέρχεται στα 1.000 άτομα. Η "Ολυμπιακό μετρό" ήδη έχει προχωρήσει σε 350 παράνομες ομαδικές απολύσεις και σχεδιάζει να φτάσουν τις 900. Στο στόχαστρό της έχει μπει η συνδικαλιστική δράση και γι' αυτό οιπρώτες απολύσεις ήταν τριών συνδικαλιστών. Παράλληλα, απολύει εργαζόμενους που θέλουν 2-3 μήνες, για να βγουν στη σύνταξη ή πολύτεκνους με 4-5 παιδιά, ακόμα και τραυματίες. Για παράδειγμα, τον Δ. Νικολόπουλο που σε ατύχημα μέσα στο εργοτάξιο τού κόπηκε ο δείκτης του χεριού. Αν και είχε άδεια ασθενείας τού ανακοινώθηκε ότι θα απολυθεί. Η κοινοπραξία ούτε να έρθει στη δουλιά δέχεται, ούτε όμως και έγγραφη απόλυση του δίνει.

Το πρόσχημα για τις απολύσεις είναι ότι δεν υπάρχει αντικείμενο εργασίας. Ομως την ίδια ώρα φέρνει υπεργολάβους που απασχολούν ανασφάλιστους αλλοδαπούς, με ωρομίσθιο και μεροκάματα πείνας των 5.000 δραχμών. Για παράδειγμα στο εργοτάξιο του Συντάγματος από τους 200 εργαζόμενους, μόνο οι 16 είναι της κοινοπραξίας. Ταυτόχρονα "νοικιάζει" εργαζόμενους από υπεργολάβους και τανάπαλιν, π.χ. νοίκιασε έξι ηλεκτρολόγους από την εταιρίαTEC.

Στις 3 Μάρτη σε συνάντηση του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας με τη διεύθυνση της κοινοπραξίας, η τελευταία δεσμεύτηκε πως δε θα γίνει καμιά παράνομη υπερωρία και πως θα τηρηθεί το 5ήμερο. Ομως αντί γι' αυτό μέχρι σήμερα έχουν γίνει 20.000 ώρες παράνομων υπερωριών, χωρίς άδεια από την Επιθεώρηση Εργασίας.

Σοβαρές ευθύνες βαρύνουν την κυβέρνηση και τη δημόσια επιβλέπουσα εταιρία "Αττικό μετρό" για την καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών στη γραμμή Σύνταγμα - πλατεία Ασωμάτων. Αυτό το τμήμα είχε περικοπεί από την κατασκευάστρια κοινοπραξία το '97, για να της ανατεθεί στη συνέχεια και πάλι. Το αρμόδιο ΥΠΕΧΩΔΕ και η κοινοπραξία παίζουν "μπαλάκι" τους εργαζόμενους, το μεν πρώτο λέγοντας πως έχουν λυθεί τα προβλήματα με τη Μητρόπολη Αθηνών και μπορούν να ξεκινήσουν οι εργασίες, η δε κοινοπραξία ότι δεν έχουν λυθεί.

Η κοινοπραξία έχει απορρίψει το αίτημα των εργαζομένων για ουσιαστικές αυξήσεις το '99, προτείνοντας αυξήσεις - "ψίχουλα" σε ποσοστό 1,5% + 1,5%. Ο Β. Σκορδάς, μέλος ΔΣ του Συμβουλίου Εργαζομένων στο μετρό, θα μας δηλώσει σχετικά: "Η τακτική της κοινοπραξίας κινείται στα πλαίσια των κατευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης και αποβλέπει στο να ανατραπεί το εργασιακό καθεστώς, να περιθωριοποιήσει το συνδικάτο και τη συνδικαλιστική δράση, να επαναφέρει το δουλεμπόριο με το νοίκιασμα εργατών. Να κατακερματίσει όσα έχουμε κατακτήσει στα 7 χρόνια λειτουργίας των εργοταξίων. Οι εργαζόμενοι συμμετέχουν καθολικά στις κινητοποιήσεις και πιστεύουμε πως με τους αγώνες και την ενότητά μας θα ανατρέψουμε τα σχέδια της κοινοπραξίας".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ