Κυριακή 20 Ιούνη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 39
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
"Ζωή" για τη Ζώνη οι κατασκευές

Κι όμως, η κυβερνητική πολιτική πριμοδοτεί τους εφοπλιστές να κτίζουν τα νέα καράβια τους σε ξένα ναυπηγεία

Ενα από τα κρίσιμα ζητήματα σήμερα για τη Ζώνη είναι αυτό των κατασκευών και οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν εξαιτίας της γήρανσης του εμπορικού στόλου. Η κυβέρνηση, όπως επισημαίνουν τα σωματεία της Ζώνης, δεν έχει την πολιτική βούληση να υποχρεώσει τους εφοπλιστές, εφόσον θέλουν να δρομολογήσουν πλοίο τους σε ελληνική γραμμή, να το χτίσουν στην Ελλάδα. Αν εκτελεστούν οι κατασκευές στην Ελλάδα, διασφαλίζεται η εργασία των χιλιάδων εργαζομένων και ανέργων του κλάδου και επιπλέον δημιουργούνται και νέες χιλιάδες θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης. Επιπλέον, θα στηριχτεί σημαντικά η οικονομία της χώρας, με την ενίσχυση ενός κλάδου που αποτελεί ραχοκοκαλιά της βαριάς βιομηχανίας.

Το χρηματοπιστωτικό σύστημα - επισημαίνουν οι συνδικαλιστές - θα πρέπει να λειτουργήσει, μέσα από την εφαρμογή μιας κλαδικής πολιτικής ανάπτυξης της Ζώνης, υπέρ της επισκευαστικής δραστηριότητας και όχι όπως λειτουργούσε μέχρι σήμερα με την παροχή θαλασσοδανείων σε διάφορους ιδιώτες. Οπως σημειώνουν τα σωματεία, τα ξένα ναυπηγεία στα οποία και χτίζονται ελληνικά καράβια δεν είναι πιο φτηνά, ούτε έχουν καλύτερο εργατικό δυναμικό, αλλά παίζει κρίσιμο ρόλο η επιδότηση και χρηματοδότηση των κατασκευών (π.χ. Γαλλία, Ολλανδία), την οποία και απολαμβάνουν οι εφοπλιστές.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα των δυνατοτήτων της Ζώνης αποτελεί η κατασκευή στο Πέραμα του Σούπερ Κατ "ΧΑΡΟΥΛΑ",που θεωρείται ένα από τα καλύτερα, στην κατηγορία του, πλοία στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Σε αντίθεση με το ανάλογου τύπου "Χάι Σπιντ",που κατασκευάστηκε στο εξωτερικό και συνέχεια τελεί υπό επισκευή.

"Κουτσό" το μητρώο εργοδοτών

Περίπου πριν ένα χρόνο μια κουστωδία υπουργών είχε επισκεφτεί το Πέραμα για να ανακοινώσει την ψήφιση του μητρώου των επιχειρήσεων, που αποτελούσε μια από τις 26 δεσμεύσεις που είχε αναλάβει η κυβέρνηση το 1995. Ακόμα και στο μητρώο των εργοδοτών η κυβέρνηση δε συμπεριέλαβε τα αιτήματα των φορέων και επιπλέον ένα από τα πιο σοβαρά σημεία διαφωνίας αποτέλεσε η απόφαση της κυβέρνησης να παραπέμψει μια σειρά από σημαντικές ρυθμίσεις στην έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων. Σ' ό,τι αφορά την έκδοση των ΠΔ και των υπουργικών αποφάσεων, ενώ έχει γίνει κάποια επεξεργασία από τους αρμόδιους, κανένας από τους εμπλεκόμενους φορείς μέχρι σήμερα δε γνωρίζει τίποτα.

Κάτω από την πίεση των συνδικάτων της Ζώνης και ναυτεργατικών σωματείων, στο μητρώο των επιχειρήσεων συμπεριλήφθηκε άρθρο το οποίο προβλέπει ότι: "Το πλήρωμα του πλοίου επιτρέπεται να απασχολείται μόνο σε εργασίες συντήρησης, εξαιρουμένων των περιπτώσεων κατά τις οποίες το πλοίο ευρίσκεται σε ναυπηγοεπισκευαστική επιχείρηση ή ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη για την εκτέλεση εργασιών μετατροπής ή επισκευής, οπότε δεν επιτρέπεται να απασχολείται ούτε σε εργασίες συντήρησης". Οπως καταγγέλλει το Συνδικάτο Μετάλλου, πληροφορίες, που δεν έχουν επιβεβαιωθεί ακόμα, λένε ότι το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, κατ' εντολή των εφοπλιστών, επιδιώκει την αλλαγή του παραπάνω άρθρου, προκειμένου οι εφοπλιστές να αξιοποιούν τα πληρώματα για να εξοικονομήσουν περισσότερα λεφτά. Την ίδια στιγμή, οι παράνομες εργασίες συνεχίζονται και αυτή την περίοδο. Οπως μας κατήγγειλε το συνδικάτο, στην Καλαμάτα επισκευάζεται το πλοίο "Μόνικα Μαρίζ",στο οποίο απασχολούνται εργαζόμενοι χωρίς ασφάλιση και με χαμηλά μεροκάματα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ