Το υπουργείο Οικονομικών έδωσε χτες στη δημοσιότητα - καθώς αυτή την περίοδο η κυβέρνηση προσπαθεί να επιβάλλει με διάφορα παζάρια και πιέσεις, τη συγκράτηση των τιμών στα υγρά καύσιμα - μελέτη Επιτροπής με προτάσεις, για την αντιμετώπιση των φαινομένων νοθείας και λαθρεμπορίου
Μελέτη που περιγράφει τρόπους νοθείας και λαθρεμπορίας με τα υγρά καύσιμα (προσδιορίζει δηλαδή τις εστίες του φαινομένου) και ταυτόχρονα προτείνει συγκεκριμένα μέτρα για τον περιορισμό του φαινομένου, έδωσε χτες στη δημοσιότητα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών. Η στιγμή που δίνεται στη δημοσιότητα η συγκεκριμένη μελέτη, δεν είναι άσχετη με τις απεγνωσμένες και σε αρκετές περιπτώσεις "σπασμωδικές" προσπάθειες που καταβάλλει η κυβέρνηση να αποτρέψει την απειλούμενη αναζωπύρωση του πληθωρισμού - και άρα μεγαλύτερη απόκλιση από τη σημερινή - που αποτελεί βασικό κριτήριο για την ένταξη της Ελλάδας στην ΟΝΕ.
Καθώς η κυβέρνηση δε θέλει να παραβιάσει τους κανόνες της "ελεύθερης αγοράς" και του "ανταγωνισμού" - να παρέμβει δηλαδή διοικητικά και να ορίσει πλαφόν στις τιμές πώλησης των υγρών καυσίμων - προσπαθεί και με τη μελέτη αυτή να ασκήσει πρόσθετες πιέσεις στους βενζινοπώλες και στις εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών, να συμβάλουν στη συγκράτηση των τιμών λιανικής πώλησης των υγρών καυσίμων, η άνοδος των οποίων αποτελεί απειλή για την αναζωπύρωση του πληθωρισμού.
Στο πόρισμα που φέρει τον τίτλο "Μελέτη των θεμάτων διακίνησης καυσίμων και των πρατηρίων υγρών καυσίμων" εκτιμάται μεταξύ άλλων ότι θέματα που σχετίζονται με τις ενδεικτικές τιμές και τη διαμόρφωση των τιμών των υγρών καυσίμων θα μπορούσαν να συζητηθούν, μεταξύ άλλων, στα πλαίσια μιας διαρκούς επιτροπής στο υπουργείο Οικονομικών.Η επιτροπή αυτή, ύστερα από ενδελεχή μελέτη του ζητήματος, θα μπορούσε να προτείνει στην πολιτική ηγεσία τη λήψη των ενδεικνυόμενων κάθε φορά μέτρων.
Η επιτροπή του πορίσματος (που είχε συσταθεί τον περασμένο Οκτώβρη και απαρτιζόταν από εκπροσώπους του δημόσιου τομέα και εμπλεκόμενων φορέων), επισημαίνει πως είναι αναγκαία η σύγκλιση των τιμών στις βενζίνες ώστε να αποφεύγεται η νόθευσή τους, ενώ υπό τις παρούσες συνθήκες, θεωρεί ότι δε θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί η σύγκλιση των τιμών στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης.Κι αυτό γιατί στο πετρέλαιο κίνησης εφαρμόζεται ο ελάχιστος κοινοτικός συντελεστής των 245 "Εύρω" και στο πετρέλαιο θέρμανσης, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά "για κοινωνικούς αλλά και για αντιπληθωριστικούς λόγους θα έπρεπε να εφαρμοστεί αρκετά μειωμένος φόρος".
Οι συντάκτες του πορίσματος, προτείνουν μεταξύ άλλων: