Αποψη του αρχαίου Θεάτρου Διονύσου |
Η πικρή ειρωνεία στην καταγγελία των εργαζομένων είναι εμφανής, αφού η ηγεσία του ΥΠΠΟ τελευταία επιχειρεί να διασκεδάσει το γεγονός της συνεχούς υποχρηματοδότησης του πολιτισμού από τον κρατικό προϋπολογισμό, «διαφημίζοντας» εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ των κοινοτικών «πακέτων». Αποδεικνύεται και πάλι η θέση του «Ρ» ότι «κάθε άλλη χρηματοδοτική πηγή εκτός του κρατικού προϋπολογισμού είναι, αντικειμενικά, "ανοιχτή"» όσον αφορά την επάρκεια και συνέχεια των χρηματοδοτήσεων, αλλά «και στην πολιτική τους εκμετάλλευση» (βλ. «Ρ» 21/2).
«Υστερα από προσφυγή στην Επιθεώρηση Εργασίας καταφέραμε να πάρουμε τα δεδουλευμένα του προηγούμενου Νοεμβρίου στις αρχές Φεβρουαρίου. Δεν έγινε όμως το ίδιο για το Δεκέμβριο, Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο. Το δώρο των Χριστουγέννων ήταν ελλιπές κατά το 1/3 περίπου, ενώ εκκρεμεί μέρος του επιδόματος της καλοκαιρινής αδείας και των αναδρομικών της συλλογικής σύμβασης του 2005», λένε οι εργαζόμενοι. Και ενώ αυτά συμβαίνουν, ο υπουργός παρουσιάζοντας τον απολογισμό, κατηγόρησε τους εργαζόμενους ότι δεν παίρνουν «πρωτοβουλίες» και ότι υπάρχουν «αγκυλώσεις» στο ΥΠΠΟ!!!
«Αυτά», συνεχίζουν οι εργαζόμενοι, «δεδομένου ότι οι μισθοί είναι χαμηλοί, έχουν οδηγήσει εμάς και τα εξαρτώμενα από εμάς μέλη των οικογενειών μας σε απόγνωση. Ταυτόχρονα, η όλη δραστηριότητα του ΥΠΠΟ και του ΤΔΠΕΑΕ (Ταμείο Διαχείρισης Πιστώσεων Εκτέλεσης Αρχαιολογικού Εργου), και η εκχώρηση σε ιδιώτες εργασιών που θα μπορούσαν να διεκπεραιωθούν από το υπάρχον τεχνικό προσωπικό, καταρρίπτει το επιχείρημα ότι δεν υπάρχουν χρήματα. Αποδεικνύει ότι χρήματα υπάρχουν, όχι όμως για τους εργαζόμενους».
«Βρισκόμαστε στην τελική φάση της μετατροπής των συμβάσεών μας σε αορίστου χρόνου (αναμένουμε την έκδοση του ΦΕΚ). Δουλεύουμε στο Θέατρο του Διονύσου, όπου χιλιάδες τουρίστες συρρέουν καθημερινά. Τα έσοδα από το συγκεκριμένο χώρο είναι σημαντικά. Εντούτοις, οι εργαζόμενοι στα έργα του χώρου καταφεύγουμε σε καταναλωτικά δάνεια για να καλύψουμε τις βασικές βιοτικές ανάγκες των οικογενειών μας. Είναι ντροπή για τη χώρα που αξιώνει τον επαναπατρισμό των αρχαιοτήτων από το εξωτερικό, να τηρεί υπό τέτοιο καθεστώς τεχνίτες, αρχαιολόγους, συντηρητές, μηχανικούς και όσους μοχθούν για την αναστήλωση των μνημείων, με μισθούς πολύ χαμηλούς σε σχέση με τη λεπτότητα των χειρισμών που απαιτούν οι αρχαιότητες».
Και καταλήγουν: «Εμείς οι εργαζόμενοι στο Θέατρο Διονύσου, από αρχές Μαρτίου καταφεύγουμε σε επίσχεση εργασίας, προκειμένου να πληρωθούμε τα δεδουλευμένα, αλλά και να εξασφαλίσουμε την έγκαιρη και τακτική μισθοδοσία μας».