Παρασκευή 2 Μάρτη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΑΙΔΕΙΑ
Οι σχολικοί σύμβουλοι να είναι αρωγοί των εκπαιδευτικών

Επιλογή στελεχών με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια ζητά η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, με αφορμή τις διαδικασίες επιλογής σχολικών συμβούλων

Τη θέση για 100% μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια επιλογής για τα στελέχη της εκπαίδευσης επαναφέρει επιτακτικά η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, με αφορμή τις διαδικασίες επιλογής σχολικών συμβούλων. Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ υπενθυμίζει ότι οι σχολικοί σύμβουλοι Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από το καθηκοντολόγιο, τον τριπλό νόμο 2986/2002 για την αξιολόγηση, προορίζονται να αναλάβουν συγκεκριμένο ρόλο στο σύνολο της εκπαιδευτικής ζωής και πράξης. «Ο ρόλος αυτός συνοψίζεται: α) στη νομιμοποίηση των αυθαιρεσιών της διοίκησης με συμβουλευτική γνώμη - ψήφο το κύρος και τις αρμοδιότητες που έχουν και β) στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, με τελικό στόχο την καθοριστική συμβολή τους στην υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής».

«Για μας πρωταρχικά οι σχολικοί σύμβουλοι πρέπει να λειτουργούν αποκλειστικά και μόνο σαν επιστημονικοί και παιδαγωγικοί συνεργάτες και αρωγοί των εκπαιδευτικών στο δύσκολο διδακτικό, παιδαγωγικό και κοινωνικό τους έργο και όχι σαν όργανα καταπίεσης, χειραγώγησης και συμμόρφωσης με την κυρίαρχη πολιτική και τις επιλογές της.

Κατά συνέπεια, το ζήτημα δεν αφορά μόνο στην απόρριψη του νόμου 3476/06 (επιλογή στελεχών), που όλοι πλην της κυβερνητικής ΔΑΚΕ και από διαφορετικές οπτικές κατηγορηματικά απορρίπτουν, ούτε στην απλή καταγγελία των διαδικασιών του διαγωνισμού - παρωδία για την επιλογή των συμβούλων (στις 24/2/07), αλλά στην αποκάλυψη των βαθύτερων και αόρατων στόχων των διαγωνισμών τύπου ΑΣΕΠ, που πρόσφατα πολλαπλασιάζονται και προβάλλονται σαν αδιάβλητα και αξιοκρατικά μέσα επιλογής», σημειώνει.

Οπως επισημαίνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, στόχος αυτών των διαγωνισμών είναι η «καλλιέργεια του άλλοθι της αξιοκρατίας, αφού το πνευματικό - διανοητικό έργο δεν μπορεί να αποτιμηθεί από ένα διαγωνισμό τυχαία και στιγμιαία». «Τεράστια σημασία πάλι έχει ποιος και με ποια κριτήρια αξιολογεί θετικά ή αρνητικά το περιεχόμενο του διανοητικού και επιστημονικού έργου», αναφέρει, σημειώνοντας ότι «οι απανωτοί διαγωνισμοί αναιρούν το όποιο αντίκρισμα των τίτλων, πτυχιακών, μεταπτυχιακών κλπ. και εξανεμίζουν την επιστημονική αξία των συγγραμμάτων, με μοναδική επιδίωξη τη συνεχή πιστοποίηση - επαναπιστοποίηση των υποψηφίων για κάποια θέση, ανεξάρτητα από τους τρόπους και τα μέσα απόκτησης των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων. Οι εξεταστικές συμπληγάδες λειτουργούν και σαν μηχανισμοί φόβου, ημετερισμού και υποταγής στο βάθος», τονίζει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, επισημαίνοντας τις ευθύνες και των παρατάξεων στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες που έχουν υιοθετήσει με τον έναν ή άλλον τρόπο διαδικασίες που δεν είναι αντικειμενικές και μετρήσιμες και κινούνται στη λογική του νόμου για την επιλογή στελεχών (π.χ. συνέντευξη).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ