Οι τελευταίες εξελίξεις σε βάρος των ναυτεργατών επιβεβαιώνουν την ανάγκη κλιμάκωσης της απεργίας, που έχει ήδη κηρυχτεί για αύριο στα φορτηγά - οχηματαγωγά από τα ταξικά σωματεία
Οι εξελίξεις αυτές έρχονται στο φως λίγο πριν από την απεργία στα RO/RO (φορτηγά - οχηματαγωγά) πλοία που εκτελούν ακτοπλοϊκά δρομολόγια, την οποία έχουν κηρύξει οι ταξικές ναυτεργατικές Ενώσεις ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ. Απαιτούν να υπαχθούν στην κατηγορία των ακτοπλοϊκών, αντί των ποντοπόρων που είναι σήμερα, πράγμα που κάνει ακόμα πιο επιτακτική τη μαζική συμμετοχή των ναυτεργατών στην απεργία, για να δοθεί ώθηση για επέκταση και κλιμάκωση, ώστε να πάρουν οι εφοπλιστές την απάντηση που τους πρέπει. Για την καλύτερη οργάνωση του αγώνα, η ΠΕΜΕΝ καλεί σήμερα στις 10.30 το πρωί τους μηχανικούς σε γενική συνέλευση.
Ειδικότερα, η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, έστειλε επιστολή ως απάντηση στο αίτημα για υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας του 2007, ζητώντας ευθέως οργανικές συνθέσεις κομμένες και ραμμένες στα μέτρα των εφοπλιστών - που σημαίνει αντικατάσταση των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα από χαμηλόμισθους χωρίς δικαιώματα - και την κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης απασχόλησης!
Αναφέρουν προκλητικά ότι «η αναγκαιότητα τροποποίησης του ΠΔ 177/74 (σ.σ. που καθορίζει τις οργανικές συνθέσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων) με σκοπό τον εκσυγχρονισμό των θαλάσσιων συγκοινωνιών είναι περισσότερο από κάθε άλλη φορά εμφανής»! Ενώ για τη δεκάμηνη υποχρεωτική απασχόληση λένε πως «θεωρούμε ότι πρέπει να επανεξεταστεί», γιατί «ο θεσμός αυτός ουσιαστικά μας αποτρέπει από τη δρομολόγηση επιπλέον πλοίων»! Και όλα αυτά τα απαιτούν διότι «βασική επιδίωξή μας και βεβαίως επιθυμία σας είναι η βιωσιμότητα των εταιρειών μας σαν παράγοντας που εξασφαλίζει τη συνεχή παροχή υπηρεσιών» και «εξασφαλίζει θέσεις εργασίας»!
Εξίσου προκλητικά, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, ως απάντηση στην ΠΝΟ, αξιώνει το παραπέρα πέταγμα των Ελλήνων ναυτεργατών - επειδή έχουν ακόμα δικαιώματα - στη στεριά, σημειώνοντας στη σχετική επιστολή τους την «αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού της ισχύουσας νομοθεσίας και την προσαρμογή της προς τα διεθνώς ισχύοντα»!
Στο μεταξύ, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης, ακολουθώντας τη γνωστή τακτική του εμπαιγμού σε βάρος των ναυτεργατών, προχτές 26 Μάρτη έστειλε επιστολή προς την ΠΝΟ, όπου αναφέρει ότι «ήδη έχει καταρτιστεί σχέδιο διάταξης νόμου» για την υπαγωγή των RO/RO στην κατηγορία των ακτοπλοϊκών πλοίων. Αυτό, όταν ο ίδιος στις 21 Μάρτη, δηλαδή πέντε μέρες πριν, είχε δηλώσει σε συνέντευξη Τύπου ότι...«δε γνωρίζω το θέμα»!