Σάββατο 5 Μάη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΑΙΔΕΙΑ
Δάσκαλε που δίδασκες

Το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού προκάλεσε δικαιολογημένες κοινωνικές αντιδράσεις για τις απαράδεκτες αποσιωπήσεις και διαστρεβλώσεις. Οι διαμαρτυρίες ανάγκασαν την υπουργό Παιδείας να δεσμευτεί δημόσια ότι το βιβλίο θα επανεξεταστεί και αν διαπιστωθούν επιστημονικές ανακρίβειες, θα απαλειφθούν.

Μέσα στο θόρυβο κινδυνεύει να μείνει αναπάντητο το εύλογο ερώτημα: Ποια είναι η θέση του εκπαιδευτικού, ο οποίος θα πρέπει να διδάξει το μάθημα της Ιστορίας, με το συγκεκριμένο εγχειρίδιο στα χέρια του;

Μήπως ο εκπαιδευτικός είναι μια άβουλη ύπαρξη, ο οποίος, κάτω από τη δαμόκλεια σπάθη του δημοσιο-υπαλληλικού κώδικα, θα παπαγαλίσει αυτούσια την «ύλη» μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας;

Ο εκπαιδευτικός, με βάση την επιστημονική εγκυρότητα, την παιδαγωγική ευθύνη και ειλικρίνεια που πρέπει να τον διακρίνουν, οφείλει να παραμερίσει τις ιστορικές διαστρεβλώσεις και ανακρίβειες του εγχειριδίου και να αποκαταστήσει την ιστορική αλήθεια.

Οσοι με αφορμή το θέμα βρήκαν την ευκαιρία να πλειοδοτήσουν σε πατριωτισμό, ας θυμηθούν αυτή τη φορά τη ρήση του πατριώτη ποιητή Διον. Σολωμού, ο οποίος διακήρυσσε πως εθνικό είναι ό,τι είναι αληθινό.

Ως θεραπεία στο συγκεκριμένο ζήτημα, ορισμένοι αντιπροτείνουν ως λύση την καθιέρωση του πολλαπλού βιβλίου και τη διάσπαση των ενιαίων αναλυτικών προγραμμάτων. Δεν τους αρκεί η ήδη πολυτεμαχισμένη παρεχόμενη γνώση στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο, ζητούν τον παραπέρα κατακερματισμό της!

Οι συνθήκες απαιτούν να εξακολουθήσουμε να υπερασπιζόμαστε και να διεκδικούμε τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης γιατί αυτό ανταποκρίνεται στην αρχή: Ενας λαός, μια εκπαίδευση.


Θανάσης ΚΡΟΥΣΤΑΛΛΗΣ
Εκπαιδευτικός


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ