Στις επίσημες ανακοινώσεις που θα κάνει μέχρι τις 10 Σεπτέμβρη παραπέμπει το υπουργείο Παιδείας
Ωστόσο, από τα όσα έχει μέχρι στιγμής ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας προκύπτει πως τα περί «καινοτόμων εκπαιδευτικών αλλαγών», όπως ταύτιση διδακτέας και εξεταστέας ύλης, η κατηγορηματική αντίθεση στην επαναφορά των μετεξεταστέων, η πολυσυζητημένη αποσύνδεση του απολυτηρίου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (και όχι του λυκείου, του προγράμματος και της λειτουργίας του) ενισχύουν την τοποθέτηση του ΚΚΕ ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιχειρεί με «πλαστικές εγχειρήσεις» να φτιασιδώσει το αποκρουστικό πρόσωπο της μεταρρύθμισης.
Τα παραπάνω επιβεβαιώνει και ο υφυπουργός Παιδείας Φιλ. Πετσάλνικος, που μιλώντας στο ραδιοσταθμό «Φλας» χαρακτήρισε ως πρόωρα τα όσα γράφονται. «Ενα είναι σίγουρο, είπε, ότι όλες οι διαπιστώσεις και οι εισηγήσεις συγκλίνουν στο ότι θα πρέπει να βρεθεί τρόπος ώστε να μειωθεί ο αριθμός των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων γιατί τα δεκατέσσερα μαθήματα πράγματι είναι πολύ μεγάλος αριθμός».
Από όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας για τις κυοφορούμενες αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα προκύπτει ότι η κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη να θίξει τον εξετασιοκεντρικό - ελιτίστικο χαρακτήρα του «ενιαίου» λυκείου, την ασφυκτική σύνδεσή του με το σύστημα εισαγωγής, ενώ εμμένει σε πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις πριν το απολυτήριο. Επίσης παραμένει και το παράλληλο υποδεέστερο σύστημα τεχνικοεπαγγελματικής κατάρτισης, τα ΤΕΕ, που συμπληρώνουν τον εξαναγκασμό των νέων να κάνουν επιλογή επαγγέλματος πριν τα 18. Το απλό ερώτημα γιατί δε συνεχίζεται η γενική εκπαίδευση σε όμοιες συνθήκες, μέσα από ένα σχολείο για όλους μέχρι τα 18, γιατί η επαγγελματική εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν, δε δίνεται σε μεταλυκειακό επίπεδο μένει αναπάντητο. Το αίτημα για ενιαίο δωδεκάχρονο βασικό σχολείο και μεταλυκειακές επαγγελματικές σχολές ενταγμένες στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα σαν επιστέγασμα, το αίτημα για ενιαία ανώτατη εκπαίδευση και πτυχία συνδεδεμένα με το επάγγελμα, στόχοι που καθόρισαν τον προσανατολισμό των πρόσφατων αγώνων στην εκπαίδευση, είναι ιδιαίτερα επίκαιρα σήμερα και ενδεικτικά της αντίθεσης ανάμεσα στις σύγχρονες ανάγκες του λαού μας και την κυβερνητική πολιτική.