Σάββατο 10 Νοέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΟΥΣΣΑΣ
Πάλη για λιμάνια στην υπηρεσία του λαού

Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης περιόδευσε χτες ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, όπου μίλησε με λιμενεργάτες και εκπροσώπους σωματείων των εργαζομένων

Από τη χτεσινή ομιλία σε εργαζόμενους του λιμανιού της Θεσσαλονίκης
Από τη χτεσινή ομιλία σε εργαζόμενους του λιμανιού της Θεσσαλονίκης
Σε συντονισμένη πάλη με όλο το λαό της πόλης ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, κάλεσε χθες τους εργαζόμενους ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας, στη διάρκεια περιοδείας που πραγματοποίησε το πρωί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, επικεφαλής κλιμακίου της ΚΟΘ του ΚΚΕ. Από τη συζήτηση με τους λιμενεργάτες και εκπροσώπους των σωματείων των εργαζομένων, αναδείχτηκαν οι μεγάλες ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό, σε μέσα φορτοεκφόρτωσης, σε υποδομές. Καταγγέλθηκε η αντεργατική επίθεση που εξελίσσεται, στοιχείο της οποίας, όπως είπαν οι ίδιοι οι λιμενεργάτες, είναι και η διάλυση - απαξίωση του σωματείου τους, η τρομοκρατία που ασκείται πάνω τους.

«Αυτή η επίθεση θα ενταθεί με την ιδιωτικοποίηση. Γι' αυτό πρέπει να αντιδράσουμε τώρα, αποφασιστικά και συντονισμένα», προειδοποίησε ο Γ. Τούσσας από το βήμα της συγκέντρωσης που έγινε στο κυλικείο των φορτοεκφορτωτών. Οπως είπε, επιταχύνονται οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και πιο συγκεκριμένα η παράδοση στους ιδιώτες του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ). Χαρακτηριστικό της πρεμούρας της κυβέρνησης να προχωρήσει με κάθε μέσο τις ιδιωτικοποιήσεις, είναι και η χθεσινή (σε έκτακτη Γενική Συνέλευση) τροποποίηση άρθρων του καταστατικού του Εθνικού Κέντρου Ανάπτυξης Λιμένων, η οποία έγινε «για να αποκτήσει ευελιξία και ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων».

«Οι μόνοι που θα κερδίσουν απ' αυτήν την εξέλιξη θα είναι το μεγάλο κεφάλαιο, με χαμένους τους εργαζόμενους του λιμανιού, αλλά και όσους συνδέονται μ' αυτό, όπως οι μικροί αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες και έμποροι, οι μικρές μεταφορικές επιχειρήσεις, οι αυτοαπασχολούμενοι μεταφορείς, οι μικρές ναυτιλιακές μονάδες που θα συρρικνωθούν και θα αναγκαστούν σε απολύσεις, οι εκτελωνιστές», σημείωσε ο Γ. Τούσσας.

Αναφέρθηκε, επίσης, στη στρατηγική σημασία των λιμανιών και για την οικονομική ανάπτυξη, αλλά και την αμυντική θωράκιση της χώρας, και σημείωσε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «είναι ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, πύλη εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων, βασικός κρίκος των μεταφορών, με εγκαταστάσεις μεγάλης σημασίας για την εθνική άμυνα της χώρας. Βρίσκεται σε νευραλγική περιοχή. Και σε αυτή την κρίσιμη εποχή για τα Βαλκάνια, παραδίδεται σε ιδιώτες».

Για όλους τους παραπάνω λόγους, ο Γ. Τούσσας κάλεσε τους εργαζόμενους στο λιμάνι να συντονιστούν με τους εργαζόμενους σε όλα τα λιμάνια της χώρας, με τα ταξικά συνδικάτα της πόλης, με τους φορείς των μικρέμπορων και των αυτοαπασχολούμενων, με τους φορείς όλων όσοι ζημιώνονται άμεσα από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Να αγωνιστούν και να απαιτήσουν λιμάνια ενιαία, αποκλειστικά δημόσια, που θα αποτελούν λαϊκή περιουσία και θα υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ