Παρασκευή 11 Γενάρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΘΗΝΩΝ - ΛΑΜΙΑΣ
Αυξήσεις διοδίων μέσω... Ιόνιας Οδού!

Από προχτές τα διόδια στους σταθμούς Αφίδνες, Σχηματάρι και Τραγάνες εισπράττονται για λογαριασμό του ιδιωτικού ομίλου που έχει αναλάβει την κατασκευή της Ιόνιας Οδού

Από κινητοποίηση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ τον περασμένο Ιούλη στο Σχηματάρι με αίτημα την κατάργηση των διοδίων
Από κινητοποίηση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ τον περασμένο Ιούλη στο Σχηματάρι με αίτημα την κατάργηση των διοδίων
Από την περασμένη Τετάρτη άρχισε η σταδιακή παράδοση του εθνικού οδικού δικτύου της χώρας στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, που θα επιφέρει νέες αυξήσεις στην τιμή των διοδίων, με πρώτη αυτή κατά 25% εντός του 2008. Οπως μάλιστα προβλέπουν οι ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης», που ψήφισαν από κοινού στη Βουλή η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ (την τελευταία μαζί και με το ΛΑΟΣ), οι τιμές των διοδίων σε τέσσερα χρόνια τουλάχιστον θα τριπλασιαστούν!

Ηδη, ο ισπανοελληνικός όμιλος που έχει αναλάβει την «Ιόνια Οδό» και θα την εκμεταλλεύεται για 32 ολόκληρα χρόνια, άρχισε από την περασμένη Τετάρτη να εισπράττει για λογαριασμό του τα διόδια από τους σταθμούς Αφιδνών, Σχηματαρίου και Τραγάνας (με βάση τη σύμβαση οι διερχόμενοι από την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας θα πληρώνουν για να γίνει η Ιόνια Οδός) χωρίς καν να έχουν ξεκινήσει τα έργα!

Πρόκειται για μια τεράστια κρατική επιδότηση προς τον ιδιωτικό όμιλο, καθώς μόνο ο σταθμός Αφιδνών πέρσι είχε έσοδα περί τα 22 εκατ. ευρώ. Κι αυτό πέρα από τα άλλα προνόμια που θεσπίζει η σύμβαση υπέρ του ιδιωτικού ομίλου: Χρηματοδότηση από ίδια κεφάλαια στο κόστος του έργου που δεν υπερβαίνουν το 7%, παράδοση σ' αυτόν διαφόρων έργων που θα εκμεταλλεύεται, παρότι κατασκευάζονται αποκλειστικά με έξοδα του ελληνικού λαού (παρακάμψεις Αγρινίου και Αρτας, τμήμα Σχηματάρι - Χαλκίδα, πρώτα χιλιόμετρα του Μαλιακού συνολικού κόστους εκατοντάδων εκατ. ευρώ), κρατική χρηματοδότηση με «ζεστό» χρήμα που φτάνει το 25% του κόστους κ.ά. Σημειώνουμε ότι ανάλογα προνόμια υπάρχουν και στις υπόλοιπες συμβάσεις παραχώρησης που ψηφίστηκαν πρόσφατα, όπως βέβαια και στις συμβάσεις για το Ρίο - Αντίρριο, την Αττική Οδό και το Αεροδρόμιο Σπάτων, που διεκπεραίωσε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.

Τα διόδια στο τμήμα Αθήνα - Σκάρφεια θα αυξηθούν τις επόμενες μέρες κατά 25% (από 6 ευρώ με επιστροφή θα στοιχίζουν 7,5 ευρώ), ενώ από το 2010 η ίδια διαδρομή θα στοιχίζει 18,5 ευρώ!

Μετά από αυτές τις εξελίξεις, αποκτά ιδιαίτερη σημασία η ανακοίνωση του ΠΑΜΕ, που με πρόσφατη ανακοίνωσή του καλεί τους εργαζόμενους σε αγώνα για κατάργηση όλων των διοδίων.

«Στον αέρα» οι εργαζόμενοι του ΤΕΟ

Στο μεταξύ, σε αναστάτωση βρίσκονται οι εργαζόμενοι στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) που εργάζονται σήμερα στους σταθμούς διοδίων. Οι 126 εργαζόμενοι που εργάζονται στο συγκεκριμένο τμήμα, δηλαδή στους σταθμούς Αφιδνών, Σχηματαρίου και Τραγάνας, ειδοποιήθηκαν ήδη ότι θα πρέπει να αποχωρήσουν σταδιακά από τις 2 ως τις 17 Απρίλη, χωρίς να ξέρουν απολύτως τίποτε για το μέλλον τους.

Σύμφωνα με τη σύμβαση, από τους 126 αυτούς εργαζομένους, ο ιδιωτικός όμιλος υποχρεούται να προσλάβει μόνο τους 45, ενώ οι υπόλοιποι θα μεταταγούν σε άλλες θέσεις του Δημοσίου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ