Κυριακή 23 Μάρτη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Αποκαλυπτικά παραδείγματα από άλλες χώρες

«Η "αξιολόγηση" έχει εφαρμοστεί σε αρκετές χώρες, έχει προχωρήσει εκεί. Υπάρχει εμπειρία από το τι αποτελέσματα έχει επιφέρει. Από την ίδια τη ζωή επιβεβαιώνεται η Πανσπουδαστική ΚΣ που όλα αυτά τα χρόνια προειδοποιούσε, καλούσε και έμπαινε μπροστά στην οργάνωση της πάλης των φοιτητών και σπουδαστών»...

Με ανακοίνωσή της, που διακινεί πλατιά στις σχολές, η Πανσπουδαστική ΚΣ καλεί σε ανυπακοή κι απειθαρχία στην «αξιολόγηση» των βιομηχάνων, ενώ παραθέτει διάφορα αποκαλυπτικά στοιχεία από τις συνέπειες της «αξιολόγησης» σε άλλες χώρες που έχει εφαρμοστεί. Μερικά από αυτά:

  • ΗΠΑ: Οι φοιτητές θεωρούνται πελάτες και αντιμετωπίζονται ως αντικείμενα κερδοφορίας. Για το λόγο αυτό τοποθετούνται δυσβάσταχτα δίδακτρα. To university of Minnesota έκανε για το 2001 αυξήσεις διδάκτρων κατά 12% ενώ το university of Tennessee αυξήσεις 13%. Τα πανεπιστήμια διατηρούν τυπικά το καθεστώς του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) αλλά στην πραγματικότητα λειτουργούν ως ιδιωτικά. Γι' αυτό το λόγο και παρατηρείται από τις τράπεζες η υπερπροσφορά δανείων για σπουδές. Η αξιολόγηση παρακολουθεί και αποτιμά αυτή τη διαδικασία, δηλαδή την ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων. Για να ικανοποιηθεί ο φοιτητής - πελάτης, υποχωρεί η λεγόμενη δύσκολη και στρυφνή γνώση μπροστά στα δημοφιλή μαθήματα και έτσι μειώνεται η επιστημονική απαιτητικότητα. Πολλά πανεπιστήμια και κολέγια προσφέρουν μαθήματα εμπνευσμένα από αγαπημένες τηλεοπτικές σειρές (ιστορία της μαγείας, ερπετολογία)...
  • Δανία: Η εταιρεία της τσίκλας V6 πρόσφερε 6 εκατομμύρια κορόνες σε μια σχολή οδοντιατρικής, αν πραγματοποιούσε μια έρευνα που θα αποδείκνυε το καλό που κάνουν οι τσίκλες για τα δόντια. Δυο καθηγητές εργάστηκαν γι' αυτό αλλά η έρευνά τους έδειχνε το αντίθετο αποτέλεσμα. Το πανεπιστήμιο αξιολογώντας τους δυο καθηγητές, αποφάσισε... να τους απολύσει και να ξαναρχίσει την έρευνα με έναν άλλο καθηγητή και μερικούς φοιτητές, για να έχει το αποτέλεσμα που ήθελε η μεγάλη εταιρεία.
  • Μ. Βρετανία: Ενδιαφέρον και αποκαλυπτικό είναι ένα άρθρο στην Guardian από τον Steven Rose με τον τίτλο «Η κυβέρνηση πούλησε την επιστήμη στη βιομηχανία και οι συνέπειες είναι συνταρακτικές για όλη τη χώρα». Σ' αυτό αναφέρεται στη λεγόμενη Ασκηση Ερευνητικής Αξιολόγησης (RAE), που υποτίθεται ότι βαθμολογεί τα τμήματα σύμφωνα με την ποιότητα των δημοσιεύσεών τους και τα χρηματοδοτεί αναλόγως, σε μια κλίμακα 1 ως 5. Λόγω της «αξιολόγησης», περίπου 79 τμήματα θετικών επιστημών και μηχανικών έχουν κλείσει κατά τη διάρκεια των προηγούμενων έξι ετών. Στο Πανεπιστήμιο του Newcastle, το Φυσικό τμήμα έκλεισε γιατί πήρε βαθμό 4 στα 5, ενώ εκπρόσωπος του πανεπιστημίου ανέφερε ότι το πανεπιστήμιο αναδιοργανώνεται για να συγκεντρωθεί στην εφαρμοσμένη Φυσική (νανοτεχνολογία, επιστήμη υλικών) που παράγει κέρδος μέσω της έρευνας σε σύνδεση με τη βιομηχανία. Στο πανεπιστήμιο του Exeter έχει δρομολογηθεί το κλείσιμο των τμημάτων Χημείας, Μουσικών Σπουδών και Ιταλικών. Το πανεπιστήμιο του Keele, στην ίδια λογική, διέκοψε το Φυσικό τμήμα λόγω μη εισροής χρημάτων από την έρευνα.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ