Οι αυξήσεις - «φωτιά» των διοδίων κατά 45% έως 180% είναι μόνο η αρχή
Οι αυξήσεις - «φωτιά» που επιβλήθηκαν από την περασμένη βδομάδα στο χαράτσι των διοδίων σε τρία τμήματα των εθνικών οδικών αξόνων και κυμαίνονται από 45% έως και 180%, μαζί με αυτές στο Ρίο - Αντίρριο που προηγήθηκαν, αλλά και με αυτές που έπονται στο υπόλοιπο εθνικό οδικό δίκτυο, αποδεικνύουν ανάγλυφα την αντιλαϊκή πολιτική που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Μια πολιτική που ιδιωτικοποιεί τα πάντα, ώστε να θησαυρίζουν κάποιοι μονοπωλιακοί επιχειρηματικοί όμιλοι, φορτώνοντας όλο και νέα βάρη στο λαό, ο οποίος ζει ήδη με το φάσμα της ανεργίας, με διαρκώς όλο και πιο «πελεκημένα» τα ασφαλιστικά, δημοκρατικά και εργασιακά του δικαιώματα, αλλά και με αυξήσεις - εμπαιγμό του ενός ευρώ στα μεροκάματά του.
Ο «Ρ» από την πρώτη στιγμή είχε προβλέψει και καταγγείλει το τι θα συμβεί, από τη στιγμή που:
Τώρα πια, αυτό το βλέπουν και το αισθάνονται όλοι στο «πετσί» τους...
Οι τεράστιες προσαυξήσεις των διοδίων κατά 45% έως 180%, που επιβλήθηκαν από την περασμένη βδομάδα - και μάλιστα πριν καν ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων - είναι μόνο η αρχή.
Σύμφωνα με τις «συμβάσεις παραχώρησης», οι ιδιωτικοί επιχειρηματικοί όμιλοι αποκτούν το δικαίωμα να επιβάλλουν και νέες αυξήσεις στα διόδια σε δύο περίπου χρόνια και με την ολοκλήρωση κάποιων τμημάτων των αυτοκινητοδρόμων. Επίσης, έχουν το δικαίωμα να αναπτύξουν και νέους (μετωπικούς και πλευρικούς) σταθμούς διοδίων, ώστε αυτοί να βρίσκονται σε απόσταση 50 περίπου χιλιομέτρων ο ένας από τον άλλον. Τέλος, να τιμολογούν τα διόδια με το χιλιόμετρο, δηλαδή με την απόσταση που διανύει κάθε όχημα και με τη βοήθεια ηλεκτρονικών και δορυφορικών συστημάτων, αλλά και να τα εισπράττουν μέσω τραπεζικών καρτών ή άλλων ειδικών καρτών. Δεν είναι μάλιστα λίγοι που πιστεύουν ότι το κυκλοφοριακό κομφούζιο που δημιουργήθηκε στα διόδια την πρώτη μέρα επιβολής των αυξήσεων, έγινε προκειμένου οι οδηγοί να σπεύσουν να προμηθευτούν τέτοιες κάρτες και ηλεκτρονικά συστήματα (π.χ. e-pass) ώστε οι μεγαλοεργολάβοι να προεισπράττουν ακόμη και αυτά τα διόδια που τώρα προεισπράττονται για να γίνουν τα έργα! Αλλωστε σε διάταγμα του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη λειτουργικότητα των συστημάτων αυτών, προβλέπεται ότι σε εύλογο χρονικό διάστημα θα πρέπει το μεγαλύτερο μέρος των εισπράξεων διοδίων να γίνεται με ηλεκτρονικά συστήματα...
Μετά μάλιστα την ολοκλήρωση όλων των έργων, που υπολογίζεται γύρω στο 2011, οι όμιλοι έχουν το δικαίωμα να επιβάλλουν νέες αυξήσεις, έτσι ώστε ο λαός να πληρώνει από 5,5 έως 6,5 λεπτά το χιλιόμετρο (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και του πληθωρισμού από το 2003), έναντι περίπου 1,7 λεπτών που πλήρωνε μέχρι την περασμένη βδομάδα.
Και, βέβαια, οι αυξήσεις δε σταματούν εδώ, αφού στα 30 χρόνια που θα εκμεταλλεύονται τους εθνικούς άξονες οι ιδιωτικοί όμιλοι θα μπορούν να επιβάλλουν ετήσια αύξηση στο χαράτσι, με βάση την αύξηση του πληθωρισμού...
Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι «συμβάσεις παραχώρησης» που ψηφίστηκαν στη Βουλή και από τη ΝΔ και από το ΠΑΣΟΚ (την τελευταία για το τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα «πρόλαβε» να την ψηφίσει και το ΛΑΟΣ), αποτελούν συμβάσεις πολλαπλής αφαίμαξης για το λαό, ο οποίος και τα χρηματοδοτεί από την άγρια φορολογία που του γίνεται και τα κατασκευάζει με το δικό του ιδρώτα - πολλές φορές και με το αίμα του - αλλά και αναγκάζεται να τα χρυσοπληρώνει ξανά για δεκαετίες για τη χρήση τους.
Ας δούμε πώς:
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι τα έργα αυτά είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να διευκολύνουν τις ευρύτερες βλέψεις του μεγάλου κεφαλαίου. Να εξασφαλίζουν, ευρύτερα, τη μεγαλύτερη διασύνδεση της ευρωπαϊκής αγοράς με τη βαλκανική, τη ρωσική, την ασιατική για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κεφαλαίου.
Επίσης, για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα του κεφαλαίου για διάφορες επενδύσεις εκατέρωθεν των οδικών αυτών αξόνων. Για παράδειγμα, η χωροθέτηση του οδικού άξονα Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας, είναι τέτοια που να διαπερνά την περιοχή Καϊάφα Ηλείας (η οποία κατά σύμπτωση κάηκε πέρσι το καλοκαίρι), ώστε να διευκολυνθούν τα σχέδια εμπορευματοποίησης στην περιοχή, δηλαδή ανάπτυξης μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, γηπέδων γκολφ, κέντρων θαλασσοθεραπείας κ.ά.
Στον «αέρα» βρίσκονται στο μεταξύ οι περίπου 500 εργαζόμενοι στα διόδια, υπάλληλοι του υπό κατάργηση Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας, οι οποίοι καλούνται να εγκαταλείψουν σταδιακά τις εργασίες τους, αφού οι σταθμοί καταλαμβάνονται από τους ιδιωτικούς ομίλους. Με βάση το νόμο, έχουν το δικαίωμα να καταταγούν σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Σύμφωνα με πληροφορίες, τους δόθηκαν κάποιοι κατάλογοι με θέσεις του Δημοσίου, προκειμένου να υποβάλουν αιτήσεις και να δηλώσουν ποιες προτιμούν. Ωστόσο, δε διευκρινίστηκε ποιο θα είναι το νέο εργασιακό και μισθολογικό καθεστώς. Ετσι εκφράζουν τη δικαιολογημένη ανησυχία τους. Αξίζει να αναφέρουμε επίσης ότι από μεριάς κάποιων ιδιωτικών ομίλων ασκείται πάνω τους τρομοκρατία, καθώς, όπως καταγγέλλουν στον «Ρ», τους απαγορεύτηκε να μιλούν στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης!