Τρίτη 13 Μάη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Οι βυτιοφορείς

Αφού οι επιχειρήσεις έχουν μεγάλη κερδοφορία, μέρος αυτών των κερδών ας το πάρουμε και εμείς, είπαν το Σαββατοκύριακο ορισμένοι εκπρόσωποι των βυτιοφορέων, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους κινητοποιούνται. Τι είπαν οι συγκεκριμένοι βυτιοφορείς; Οτι αφού οι επιχειρήσεις κατακλέβουν το λαϊκό εισόδημα με τις συνεχείς ανατιμήσεις, να βάλουν κι αυτοί ένα χεράκι για νέες αυξήσεις τιμών, αφού η αύξηση του κομίστρου στις μεταφορές είναι ξεκάθαρο ότι δε θα αφαιρεθεί από τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, αλλά θα μετακυληθεί στις λιανικές τιμές.

Προβάλλοντας με αυτό τον τρόπο το αίτημα για αύξηση του κομίστρου, οι εκπρόσωποι των φορτηγατζήδων, χωρίς να το καταλαβαίνουν, αδικούν και αδυνατίζουν την πάλη τους για άλλα αιτήματα που έχουν, όπως τα ασφαλιστικά και τα συνταξιοδοτικά τους προβλήματα.

Οι κινητοποιήσεις τους θα ήταν πιο αποτελεσματικές αν πρόβαλλαν ζητήματα που εναντιώνονταν στην κερδοφορία των επιχειρήσεων, θα στόχευαν στην εξασφάλιση φτηνών καυσίμων για το λαό, στη μείωση και την κατάργηση των ειδικών φόρων στα καύσιμα, στην κατάργηση των διοδίων και άλλα χαράτσια που κατατρώνε το εισόδημα των λαϊκών νοικοκυριών. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσαν να ποντάρουν, όχι απλά στην ανοχή των εργαζομένων απέναντι στην κινητοποίησή τους, αλλά ίσως και τη στήριξή τους.

Αλλά μ' αυτή την κινητοποίησή τους, αυτό το περιεχόμενο περί αύξησης του κομίστρου επειδή οι εταιρείες αυξάνουν τα κέρδη τους, δεν κάνουν αγώνα ούτε ενάντια στην πολιτική που αυξάνει τα κέρδη, ούτε ενάντια στις εταιρείες καυσίμων που κερδοσκοπούν. Γιατί ξέρουν πως η όποια αύξηση πάρουν θα μετακυλιστεί πάλι στην τιμή των καυσίμων. Που θα γίνει ακόμη πιο τσουχτερή απ' ό,τι μέχρι τώρα για τα λαϊκά στρώματα. Ετσι θα βρουν το δίκιο τους; Την κυβέρνηση πάντως δεν τη δυσκολεύουν. Ας ξεκαθαρίσουν με ποιον, ενάντια σε ποιον παλεύουν. Εκτός και αν νοιάζονται αποκλειστικά για το δικό τους όφελος και όχι και για τη μεγάλη πλειοψηφία του λαού.

Πάντως και αυτή η κινητοποίηση αποκαλύπτει πως για το λαό και για τους ίδιους βεβαίως συμφέρον τους είναι ένας τομέας μεταφορών κοινωνικοποιημένος με τους εργαζόμενους σ' αυτόν να έχουν μισθούς που να ικανοποιούν όλες τους τις ανάγκες, πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα, δουλειά σταθερή, 7ωρο - 35ωρο - 5ήμερο, δωρεάν Παιδεία, Υγεία κλπ., αλλά αυτή η προοπτική απαιτεί αντιμονοπωλιακή πάλη για τη λαϊκή εξουσία και οικονομία. Σ' αυτό το πλαίσιο χρειάζεται αγώνας του συγκεκριμένου κλάδου ενάντια στις πολυεθνικές των καυσίμων και στην πολιτική που αυξάνει την κερδοφορία τους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ