Πέμπτη 19 Ιούνη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΜΕΓΑΛΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
Καταβροχθίζουν τα μικρά εμπορικά

Εντείνονται οι διαδικασίες συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης κεφαλαίων

Μέσα από τη δημιουργία και εξάπλωση των τεράστιων εμπορικών και λεγόμενων ψυχαγωγικών κέντρων, το μεγάλο κεφάλαιο στον εμπορικό τομέα, υποστηριζόμενο από την κυβερνητική πολιτική, πιέζει όλο και περισσότερο τα μικρομάγαζα, μειώνει τους τζίρους και τα κέρδη τους και επεκτείνει την έτσι κι αλλιώς κυρίαρχη θέση του στην αγορά. Ερευνα της «ΣΤΑΤ ΜΠΑΝΚ», η οποία αναφέρεται στα 50 εμπορικά πάρκα που ήδη λειτουργούν ή βρίσκονται στο στάδιο της υλοποίησης, επισημαίνει τα προβλήματα επιβίωσης που προκαλούν στα μικρά καταστήματα και αναφέρει στοιχεία για τα μεγέθη τους.

Είναι ενδεικτικό ότι «ως το 2010 θα υπάρχουν 1 εκατομμύριο τετραγωνικά μέτρα εκμισθωμένης επιφάνειας σε εμπορικά κέντρα, malls και εκπτωτικά χωριά». Η ραγδαία εξάπλωση αυτών των εμπορικών σημείων δημιουργεί νέα δεδομένα στο λιανικό εμπόριο, και νέες επιπτώσεις στις τιμές. Σύμφωνα με την έρευνα, το ενδιαφέρον των μεγάλων κατασκευαστικών και εμπορικών επιχειρήσεων έχει να κάνει με τη μικρή εξάπλωση των εμπορικών πάρκων στην Ελλάδα συγκριτικά με το εξωτερικό.

Οι κολοσσοί, ξένοι και ελληνικοί, που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον τομέα, έρχονται να ενισχύσουν μια κατάσταση όπου: «Οι 10 μεγαλύτερες εμπορικές αλυσίδες ελέγχουν το 85% του λιανικού εμπορίου τροφίμων, 15 μεγάλες επιχειρήσεις ελέγχουν το 40% στον τομέα της ένδυσης και υπόδησης, στα ηλεκτρονικά είδη, 6 επιχειρήσεις ελέγχουν το 78% των πωλήσεων, ενώ γενικά 4 όμιλοι ελέγχουν το 60% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων».

Επακόλουθο της ανάπτυξης των μεγάλων εμπορικών κέντρων είναι και η αύξηση των κενών καταστημάτων, ιδιαίτερα στην Αττική, στο κέντρο και σε εμπορικούς δρόμους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ