Πέμπτη 26 Ιούνη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Αντικρουόμενα συμφέροντα

Τα αντικρουόμενα συμφέροντα των σχετικών με την κινηματογραφική παραγωγή φορέων ήρθαν στην επιφάνεια, με αφορμή προσφυγή της εταιρείας διανομής - παραγωγής «ODEON» κατά του κριτικού κινηματογράφου του «Βήματος», Γ. Ζουμπουλάκη (από τον οποίο απαιτεί 250.000 ευρώ αποζημίωση), επειδή ο τελευταίος «τόλμησε» να κρίνει την κυρίαρχη αισθητική ορισμένων ελληνικών ταινιών.

Αφορμή ήταν η ταινία «Μόλις χώρισα». Η αγωγή έγινε στις αρχές του Ιούνη. Το κείμενο δημοσιεύτηκε στις 9/3. Στις 13/6 η Πανελλήνια Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου, σε ανακοίνωσή της σημείωνε: «Αντικείμενο των επιχειρήσεων του σινεμά είναι το επιχειρείν και των κριτικών η κριτική. Αυτό το αυτονόητο λησμονεί η ODEON, με την αγωγή της (...) επιστρέφοντας σε εποχές παρωχημένες και πρακτικές καταδικασμένες. Αυτονόητη, επομένως, και η αποδοκιμασία οποιασδήποτε προσπάθειας εναντίον της ελεύθερης γνώμης». Ζητούσε πάντως «αποκλιμάκωση της έντασης» και υποσχόταν «πρωτοβουλίες» για «να αντιμετωπιστούν πολύχρονες εκκρεμότητες».

Χτες, ο Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Εργων (ΣΑΠΟΕ, μέλος του είναι η «ODEON»), σε ανακοίνωσή του θεωρεί ότι «το επίμαχο άρθρο ΔΕΝ ήταν κριτική ταινίας (...) αλλά υποτίμηση, αναφανδόν, του ελληνικού κινηματογράφου, των παραγωγών και διανομέων, που επενδύουν σ' αυτόν, αλλά και του κοινού, που με την αθρόα προσέλευσή του στις αίθουσες επιβεβαιώνει την ανάγκη για ελληνικό θέαμα που μιλάει τη γλώσσα του».

Ο ΣΑΠΟΕ, καλύπτοντας πλήρως την «ODEON», δικαιώνει ουσιαστικά μια «καραμπινάτη» προσπάθεια λογοκρισίας στη δημοσιογραφία, επειδή τολμά να κρίνει την κυρίαρχη, αντιδραστική τελικά, κινηματογραφική «κουλτούρα», επισημαίνοντας ότι αυτή υπηρετεί, τελικά, τον αποκλειστικό στόχο της κινηματογραφικής βιομηχανίας, το κέρδος.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ