Τρίτη 5 Αυγούστου 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΓΟΡΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΑΡΤΟΣΚΕΥΑΣΜΑΤΩΝ
Κερδίζουν μερίδια οι αρτοβιομήχανοι

Εντονη συγκέντρωση και τάσεις αύξησης των μεριδίων αγοράς προς όφελος των αρτοβιομηχανιών παρουσιάζει ο κλάδος των τυποποιημένων αρτοσκευασμάτων, σύμφωνα με κλαδική έρευνα της ICAP, τα συνοπτικά αποτελέσματα της οποίας δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα. Ταυτόχρονα, η έρευνα επιβεβαιώνει ότι ο προσανατολισμός του τελευταίου νόμου σχετικά με την παραγωγή και διάθεση ψωμιού δεν ήταν τίποτε άλλο παρά μια ακόμα κυβερνητική παρέμβαση για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των αρτοβιομηχανιών. Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Ο πρόσφατος νόμος που επιτρέπει στα σούπερ μάρκετ την παραγωγή και πώληση προϊόντων με τη μέθοδο "bake off" δημιουργεί μια νέα αγορά, ένα νέο επιχειρηματικό πεδίο δράσης για τις αρτοβιομηχανίες που αναμένεται να οδηγήσει σε περαιτέρω όξυνση του ανταγωνισμού».

Οπως διαπιστώνουν οι συντάκτες της έρευνας, οι μεγάλες αρτοβιομηχανίες διαθέτουν τα μέσα που απαιτούνται ώστε μεταξύ άλλων να παράγουν μεγάλες ποσότητες και με μικρότερο κόστος παραγωγής από το αντίστοιχο των μικρών μονάδων, με αποτέλεσμα να έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν προϊόντα σε «ανταγωνιστικές τιμές». Ακόμη, η διευρυνόμενη τάση των καταναλωτών να πραγματοποιούν μαζικές αγορές μέσω σούπερ μάρκετ συμβάλλει παραπέρα στην αύξηση του μεριδίου αγοράς των μεγάλων αρτοποιητικών βιομηχανιών. Εννοείται, βέβαια - αν και αυτό δεν αναφέρεται στην έρευνα της ICAP - ότι οι εξελίξεις αυτές σημαίνουν τον αφανισμό των φούρνων της γειτονιάς, που θα μετατραπούν (όσοι απομείνουν) σε ...πρατήρια των μεγάλων αρτοβιομηχανιών!

Οσον αφορά στην εγχώρια κατανάλωση βιομηχανοποιημένου ψωμιού, την περίοδο 1995-2006 παρουσίασε αύξηση με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου 5,5%. Την κυριότερη κατηγορία αποτελεί το ψωμί για τοστ που συμμετείχε με ποσοστό 59% το 2006. Ακολουθεί το ψωμί σε μορφή φραντζόλας ή καρβελιού το οποίο κάλυψε το 29% της συνολικής αγοράς, ενώ τα rolls για burgers και σάντουιτς και το ψωμί γερμανικού τύπου είχαν μερίδιο της τάξης του 6% περίπου το καθένα για το ίδιο έτος. Το μέγεθος της εγχώριας κατανάλωσης των συσκευασμένων φρυγανιών παρουσίασε μικρές ετήσιες διακυμάνσεις την περίοδο 1992-2006. Αυξητικές τάσεις εμφανίζει η εγχώρια κατανάλωση τυποποιημένων κριτσινιών.

Τέλος, σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα εννέα αρτοβιομηχανιών παρουσίασαν κέρδη την περίοδο 2005-2006.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ