Τρίτη 5 Αυγούστου 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΙΜΕΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Στο απυρόβλητο η κερδοσκοπία των μονοπωλίων

Συνάντηση με τους εκπροσώπους των βενζινοπωλών είχε χτες ο υπουργός Ανάπτυξης, ο οποίος απέφυγε - αυτή τη φορά - τις συστάσεις για «αυτοσυγκράτηση» στις αυξήσεις τιμών, που κάνει σε παρόμοιες περιπτώσεις

Με ανέξοδες ανακοινώσεις περί ελέγχων - που στην πραγματικότητα το μόνο που κάνουν είναι να καταγράφουν την προκλητική κερδοσκοπία που ασκείται στις τιμές των καυσίμων σε βάρος των εργαζομένων - επιχειρεί η κυβέρνηση να αμβλύνει τις αντιδράσεις και την εύλογη αγανάκτηση που προκαλεί η ακρίβεια στα καύσιμα. Αποσιωπά, βεβαίως, τις πραγματικές αιτίες που γεννούν και συντηρούν την ακρίβεια και την κερδοσκοπία και βρίσκονται στην πολιτική που εφαρμόζουν και οι σημερινοί και οι προηγούμενοι κυβερνώντες, των ιδιωτικοποιήσεων και της απελευθέρωσης.

Σ' αυτό το πλαίσιο - και με δεδομένο ότι για άλλη μια φορά η μείωση που παρατηρείται στις διεθνείς τιμές δε μεταφράζεται σε αντίστοιχη μείωση στις λιανικές - συναντήθηκε χτες ο υπουργός Ανάπτυξης Χρ. Φώλιας με εκπροσώπους των βενζινοπωλών και των διυλιστηρίων, σε συνέχεια της συνάντησης που είχε την προηγούμενη βδομάδα με εκπροσώπους των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών. Αυτή τη φορά, ο υπουργός απέφυγε τις συστάσεις για «αυτοσυγκράτηση» - που συνηθίζει να κάνει σε παρόμοιες περιπτώσεις - καθώς και δηλώσεις για τα αποτελέσματα της συνάντησης.

Μετά τη συνάντηση, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Μ. Κιούσης παρέπεμψε στις εταιρείες και τα διυλιστήρια για τη διαμόρφωση των κερδοσκοπικών τιμών, υποστηρίζοντας ότι οι βενζινοπώλες είναι οι τελευταίοι στον τροχό της άμαξας της διακίνησης καυσίμων. Από την πλευρά της η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης ούτε λίγο ούτε πολύ εμφανίζεται ικανοποιημένη γιατί, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, όλοι οι εμπλεκόμενοι τη ...διαβεβαίωσαν ότι είναι διατεθειμένοι να «συνεισφέρουν» για τη μετακύληση των μειώσεων των τιμών στη λιανική.

Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση εξαντλεί την «αυστηρότητά» της σε τέτοιες συναντήσεις και ανέξοδες ανακοινώσεις (περί συνέχισης των γνωστών ελέγχων καταγραφής της ακρίβειας), το πρόβλημα με την ακρίβεια και στα υγρά καύσιμα παραμένει οξύτατο. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ από τις 11 μέχρι τις 25 Ιούλη η τιμή διυλιστηρίου της αμόλυβδης βενζίνης είχε μειωθεί κατά 4,5 λεπτά το λίτρο, στη λιανική δε μετακυλίστηκαν περισσότερα από 2,5 λεπτά το λίτρο. Την προηγούμενη βδομάδα οι τιμές διυλιστηρίου μειώθηκαν κατά 2 λεπτά ακόμη, ενώ, σύμφωνα με τις τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης μειώθηκε κατά 3,5 λεπτά το λίτρο.

Για άλλη μια φορά, δηλαδή, παρατηρείται η προκλητική ανακολουθία μεταξύ της σπουδής που επιδεικνύουν οι εταιρείες στη μετακύληση των ανατιμήσεων που γίνονται άμεσα και της καθυστέρησης όταν πρόκειται να μειώσουν τις τιμές. Με βάση τις επίσημες τιμοληψίες που δημοσιοποιεί το υπουργείο Ανάπτυξης, η μέση τιμή της αμόλυβδης χτες διαμορφωνόταν στο 1,21 ευρώ το λίτρο από 1,245 που ήταν στις 25 Ιούλη. Σε κάθε περίπτωση, οι καταναλωτές πληρώνουν πανάκριβα τη βενζίνη κυρίως σε νησιωτικές περιοχές.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ληστεία! (2012-04-07 00:00:00.0)
Πλαφόν από σήμερα στις βενζίνες (2011-10-15 00:00:00.0)
Νέες ανατιμήσεις και πλαφόν για την ...όρεξη (2010-03-24 00:00:00.0)
Ιδού η απάτη των "ενδεικτικών τιμών" (1998-12-18 00:00:00.0)
Φτηνότερη κατά δύο δραχμές η βενζίνη από σήμερα (1996-05-23 00:00:00.0)
Ζητά επέκταση του "πλαφόν" και σε Αττική και Θεσσαλονίκη (1996-04-12 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ