Η συνδιαλλαγή των φορέων διακίνησης καυσίμων, «απορρόφησε» τις ανακοινωθείσες μειώσεις λιανικών τιμών στις βενζίνες και το πετρέλαιο
«Κενό γράμμα» θα παραμείνουν οι χτεσινές ανακοινώσεις περί της μείωσης των τιμών στα υγρά καύσιμα, κατά 8,5 δραχμές το λίτρο στις βενζίνες και κατά 11 δραχμές το λίτρο στο πετρέλαιο κίνησης, αφού μάλλον «σκόνταψαν» στις συνδιαλλαγές των εμπλεκομένων φορέων στο κύκλωμα διακίνησης των υγρών καυσίμων. Αυτό προκύπτει από χτεσινή ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας (ΟΒΕ), που κάνει σαφές ότι οι εξαγγελθείσες μειώσεις τιμών στα υγρά καύσιμα δεν μπορούν να περάσουν στην κατανάλωση.
Σύμφωνα με την ΟΒΕ, ο λόγος που δε θα αγοράσουν φτηνότερα τα καύσιμα οι καταναλωτές, είναι πως «οι νέες μειωμένες τιμές ισχύουν από τα περασμένα μεσάνυχτα, πλην όμως, χτες που έληξε η απεργία των βυτιοφορέων, όσα πρατήρια είχαν ξεμείνει από καύσιμα έσπευσαν να κάνουν προμήθειες, με τιμές προηγούμενης εβδομάδας. Συνεπώς, οι πρατηριούχοι, που μέχρι χτες, πριν τα μεσάνυχτα προμηθεύτηκαν καύσιμα με τιμές της προηγούμενης βδομάδας, δεν μπορούν να πουλάνε φθηνότερα κατά 8,5 δραχμές το λίτρο τις βενζίνες και κατά 11 δραχμές το πετρέλαιο».
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι μειωμένες τιμές ανακοινώθηκαν την Τρίτη το βράδυ έπειτα από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Ανάπτυξης, τη στιγμή μάλιστα που ήταν γνωστό ότι οι βυτιοφορείς σταματούσαν την απεργία τους. Συνεπώς, είναι αδύνατο και απίστευτο ότι στη σύσκεψη αυτή (που έλαβαν μέρος η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, και εκπρόσωποι των διυλιστηρίων, των εταιριών εμπορίας και των βενζινοπωλών), να μην αντιλήφθηκαν ότι τα πρατήρια ήταν άδεια και πως οι πρατηριούχοι που φούλαραν προχτές (με αυξημένες τιμές) δε θα μπορούσαν να περάσουν τις μειώσεις τιμών που ισχύουν από χτες τα μεσάνυχτα.
Πολλά ερωτηματικά προκαλεί και το γεγονός ότι το υπουργείο Ανάπτυξης δεν απάντησε στην ανακοίνωση των βενζινοπωλών, που αναφέρουν ότι οι τιμές για όσους προμηθεύονταν μέχρι τα μεσάνυχτα της Τετάρτης θα παρέμεναν αμετάβλητες για 6- 7 μέρες. Το αποτέλεσμα είναι να μπαίνει η υποψία ότι οι ανακοινωθείσες μειώσεις, που δε θα ισχύσουν, προέκυψαν από μια συνδιαλλαγή των εμπλεκομένων φορέων στο κύκλωμα διακίνησης καυσίμων και μάλιστα υπό την προτροπή του υπουργού Ανάπτυξης. Το τι θα κερδίσει ο κάθε εμπλεκόμενος φορέας, δεν είναι ξεκάθαρο. Το σίγουρο είναι ότι οι καταναλωτές εμπαίζονται από τα κερδοσκοπικά παιχνίδια όσων εμπλέκονται στο κύκλωμα των καυσίμων.
Η ΟΒΕ ως ο πλέον αδύνατος κρίκος στην αλυσίδα της αγοράς καυσίμων που, ομολογουμένως, βαλλόταν συνεχώς όλο το προηγούμενο διάστημα και «εκόπτετο» για τους καταναλωτές, δεν μπορεί πλέον να μιλάει για «εκστρατεία κατασυκοφάντησης», καθώς αφήνει αναπάντητα ορισμένα ερωτηματικά, όπως: