Πέμπτη 5 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΓΡΑ ΚΑΥΣΙΜΑ
Δεν ισχύουν οι εξαγγελθείσες μειώσεις τιμών

Η συνδιαλλαγή των  φορέων διακίνησης  καυσίμων, «απορρόφησε» τις  ανακοινωθείσες  μειώσεις λιανικών τιμών στις  βενζίνες και το πετρέλαιο

«Κενό γράμμα» θα παραμείνουν οι χτεσινές ανακοινώσεις περί της μείωσης των τιμών στα υγρά καύσιμα, κατά 8,5 δραχμές το λίτρο στις βενζίνες και κατά 11 δραχμές το λίτρο στο πετρέλαιο κίνησης, αφού μάλλον «σκόνταψαν» στις συνδιαλλαγές των εμπλεκομένων φορέων στο κύκλωμα διακίνησης των υγρών καυσίμων. Αυτό προκύπτει από χτεσινή ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας (ΟΒΕ), που κάνει σαφές ότι οι εξαγγελθείσες μειώσεις τιμών στα υγρά καύσιμα δεν μπορούν να περάσουν στην κατανάλωση.

Σύμφωνα με την ΟΒΕ, ο λόγος που δε θα αγοράσουν φτηνότερα τα καύσιμα οι καταναλωτές, είναι πως «οι νέες μειωμένες τιμές ισχύουν από τα περασμένα μεσάνυχτα, πλην όμως, χτες που έληξε η απεργία των βυτιοφορέων, όσα πρατήρια είχαν ξεμείνει από καύσιμα έσπευσαν να κάνουν προμήθειες, με τιμές προηγούμενης εβδομάδας. Συνεπώς, οι πρατηριούχοι, που μέχρι χτες, πριν τα μεσάνυχτα προμηθεύτηκαν καύσιμα με τιμές της προηγούμενης βδομάδας, δεν μπορούν να πουλάνε φθηνότερα κατά 8,5 δραχμές το λίτρο τις βενζίνες και κατά 11 δραχμές το πετρέλαιο».

Πρέπει να σημειωθεί ότι οι μειωμένες τιμές ανακοινώθηκαν την Τρίτη το βράδυ έπειτα από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Ανάπτυξης, τη στιγμή μάλιστα που ήταν γνωστό ότι οι βυτιοφορείς σταματούσαν την απεργία τους. Συνεπώς, είναι αδύνατο και απίστευτο ότι στη σύσκεψη αυτή (που έλαβαν μέρος η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, και εκπρόσωποι των διυλιστηρίων, των εταιριών εμπορίας και των βενζινοπωλών), να μην αντιλήφθηκαν ότι τα πρατήρια ήταν άδεια και πως οι πρατηριούχοι που φούλαραν προχτές (με αυξημένες τιμές) δε θα μπορούσαν να περάσουν τις μειώσεις τιμών που ισχύουν από χτες τα μεσάνυχτα.

Πολλά ερωτηματικά προκαλεί και το γεγονός ότι το υπουργείο Ανάπτυξης δεν απάντησε στην ανακοίνωση των βενζινοπωλών, που αναφέρουν ότι οι τιμές για όσους προμηθεύονταν μέχρι τα μεσάνυχτα της Τετάρτης θα παρέμεναν αμετάβλητες για 6- 7 μέρες. Το αποτέλεσμα είναι να μπαίνει η υποψία ότι οι ανακοινωθείσες μειώσεις, που δε θα ισχύσουν, προέκυψαν από μια συνδιαλλαγή των εμπλεκομένων φορέων στο κύκλωμα διακίνησης καυσίμων και μάλιστα υπό την προτροπή του υπουργού Ανάπτυξης. Το τι θα κερδίσει ο κάθε εμπλεκόμενος φορέας, δεν είναι ξεκάθαρο. Το σίγουρο είναι ότι οι καταναλωτές εμπαίζονται από τα κερδοσκοπικά παιχνίδια όσων εμπλέκονται στο κύκλωμα των καυσίμων.

Η ΟΒΕ ως ο πλέον αδύνατος κρίκος στην αλυσίδα της αγοράς καυσίμων που, ομολογουμένως, βαλλόταν συνεχώς όλο το προηγούμενο διάστημα και «εκόπτετο» για τους καταναλωτές, δεν μπορεί πλέον να μιλάει για «εκστρατεία κατασυκοφάντησης», καθώς αφήνει αναπάντητα ορισμένα ερωτηματικά, όπως:

  • Τώρα που έχουν ανακοινωθεί μειώσεις τέτοιου μεγέθους, γιατί δεν καλεί τα μέλη της να προμηθευτούν λίγες ώρες αργότερα καύσιμα, όπου θα ισχύουν οι μειωμένες τιμές;
  • Γιατί, όταν είχε εξαγγελθεί η απεργία των βυτιοφόρων καλούσε τους καταναλωτές να σπεύσουν να προμηθευτούν καύσιμα, διότι - όπως έλεγαν - οι δεξαμενές των πρατηρίων αρκούν για δύο με τρεις μέρες, ενώ τώρα που ανακοινώθηκαν οι μειώσεις αναφέρουν ότι μέχρι χτες το βράδυ «τα περισσότερα πρατήρια θα έχουν κάνει τις προμήθειές τους που φτάνουν για 6 - 7 μέρες»;

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ