Πέμπτη 9 Οχτώβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΓΟΡΑ
Κερδίζει έδαφος το έτοιμο φαγητό

Σύμφωνα με έρευνα της ICAP, αυξάνεται ο αριθμός των νοικοκυριών που προσφεύγουν στα έτοιμα φαγητά

Αυξητικές τάσεις παρουσιάζει η αγορά των έτοιμων φαγητών στην εγχώρια αγορά, σύμφωνα με σχετική μελέτη της ICAP που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα. Σύμφωνα με τους συντάκτες της έρευνας, η συγκεκριμένη αγορά διακρίνεται σε τρεις κατηγορίες: Στα φαγητά σε θερμοκρασία δωματίου που περιλαμβάνουν κονσέρβες και αποξηραμένα, στα φαγητά ψυγείου και στα λεγόμενα φρεσκοκατεψυγμένα. Η εγχώρια αγορά του κλάδου ακολούθησε ανοδική πορεία την περίοδο 2000 - 2007, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 13,3%. Το 2007 σε σύγκριση με το 2006 αυξήθηκε κατά 8,5%, ενώ το 2006 κατά 4,4%.

Εκτιμάται ότι η ανάπτυξη του κλάδου του έτοιμου φαγητού συνδέεται άμεσα με τις αυξημένες επαγγελματικές υποχρεώσεις των εργαζομένων και την επιτάχυνση των ρυθμών ζωής, δηλαδή τη μείωση του διαθέσιμου χρόνου, ιδιαίτερα στις πόλεις. Αλλος παράγοντας που επηρεάζει τη ζήτηση είναι η αύξηση του αριθμού των μονομελών νοικοκυριών, εάν λάβει κανείς υπόψη ότι σύμφωνα με την έρευνα Οικογενειακών Προϋπολογισμών της ΕΣΥΕ που έγινε την περίοδο 2004/2005 το ποσοστό αυτών των νοικοκυριών ανερχόταν σε 20,9%.

Οσον αφορά στα μερίδια της αγοράς όπως διαμορφώθηκαν το 2007, τα κατεψυγμένα κατείχαν το 37,1%, οι κονσέρβες το 32,8%, τα φαγητά ψυγείου το 17,2%, οι λεγόμενες ζεστές γωνιές των σούπερ μάρκετ το 10,9% και τα αποξηραμένα το 2%. Εκτιμάται, δε, ότι με βάση τις ισχύουσες συνθήκες και τάσεις η εγχώρια κατανάλωση έτοιμων φαγητών θα εξακολουθήσει να έχει την ίδια ανοδική πορεία τόσο το 2008 όσο και το 2009 με παρόμοιους ρυθμούς προς το 2007.

Τέλος, στο σύνολο 8 εταιρειών του κλάδου, οι πωλήσεις εμφανίζονται το 2006 αυξημένες κατά 7,6% σε σύγκριση με το 2005, το δε αντίστοιχο μεικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 5,9% και τα καθαρά κέρδη κατά 12%.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ