Τετάρτη 18 Φλεβάρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ
Νέο «δίχτυ» χαρατσιών στο Λεκανοπέδιο

Μετά την Αττική Οδό, νέα χαράτσια περιμένουν το λαό του Λεκανοπεδίου και στις επεκτάσεις της

Eurokinissi

Μετά την Αττική Οδό, νέα χαράτσια περιμένουν το λαό του Λεκανοπεδίου και στις επεκτάσεις της
Το σύστημα των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, συνολικού μήκους 62,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 1,685 δισ. ευρώ, που πρόκειται να δημοπρατηθεί το Μάη με το σύστημα της «σύμβασης παραχώρησης» και θα ολοκληρώσει την περικύκλωση των κατοίκων της Αττικής με μια ακόμη αλυσίδα σταθμών διοδίων, παρουσίασε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς.

Οσον αφορά τα διόδια, o υπουργός δήλωσε ότι αυτά θα τιμολογούνται ανάλογα με τα διανυόμενα χιλιόμετρα, ωστόσο δεν αποκάλυψε την τιμή τους, λέγοντας ότι αποτελούν αντικείμενο του διαγωνισμού. Πάντως αποκλείεται να είναι μικρότερα των 5 λεπτών το χιλιόμετρο κατ' αναλογία με αυτά που επιβάλλουν οι ιδιωτικές κοινοπραξίες στις οποίες παραχωρήθηκε η Εθνική Οδός. Ουσιαστικά με την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και των οδικών αξόνων, που ακολουθούν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, έχουν απλώσει ένα εισπρακτικό δίχτυ για το λαό της Αττικής, ο οποίος χρυσοπληρώνει τα έργα διπλά: Και για την κατασκευή, από τη φορολογία του και για τη χρήση με πανάκριβα διόδια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα, για να διασχίζει κανείς τα 63 χιλιόμετρα των επεκτάσεων της Αττικής Οδού θα χρειάζεται γύρω στα 3 ευρώ. Σε αυτά πρέπει να προστεθούν και τα 2,8 ευρώ που θα πληρώνει κάποιος για να μπει στην Αττική οδό. Μάλιστα, όπως δήλωσε ο Γ. Σουφλιάς, τα τμήματα που θα γίνουν σε σήραγγα θα κοστίζουν ακόμη πιο ακριβά! Ουσιαστικά, αν κανείς εργάζεται σε βιομηχανία στη Βάρη και μένει σε κάποια περιοχή κοντά στην Εθνική Οδό, θα πληρώνει για να μετακινηθεί από και προς τη δουλειά του το λιγότερο 12 ευρώ τη μέρα μόνο για διόδια. Αφού θα πρέπει να πληρώσει και για μπει στην Αττική Οδό, αλλά και για να χρησιμοποιήσει την επέκταση της Αττικής Οδού!

Οι έξι νέοι σταθμοί διοδίων (4 μετωπικοί και δύο πλευρικοί) θα βρίσκονται: Οι μετωπικοί, στο ύψος της Ηλιούπολης, στον ανισόπεδο κόμβο Μεσογείων κοντά στο Κορωπί, στην επέκταση της Σταυρού - Ραφήνας και ο τέταρτος μεταξύ Αττικής Οδού και Αρτέμιδας. Οι δύο πλευρικοί σταθμοί θα βρίσκονται μεταξύ Μεσογείων και Αγίας Μαρίνας, ώστε να «συλλαμβάνουν» όσους κάνουν μετακινήσεις εντός των Μεσογείων.

Πέρα από τα νέα «χαράτσια» που θα υποχρεωθούν να πληρώνουν όσοι το χρησιμοποιούν, το σύστημα των νέων αυτοκινητοδρόμων αναμένεται: Να αυξήσει τις πιέσεις τσιμεντοποίησης στην Αττική και ιδιαίτερα του Υμηττού. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε ότι πριν τη δημοπράτηση του έργου θα γίνει δίμηνη διαβούλευση με τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι, αν δεν υπάρξουν ενστάσεις κατά τη διαδικασία του διαγωνισμού, το έργο θα έχει ολοκληρωθεί στα μέσα του 2014.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ