Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν χτες, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έβαλαν στα ταμεία τους 200 εκατ. ευρώ μέσα σε πεντέμισι χρόνια, για να δρομολογούν τα σαπάκια τους
Συγκεκριμένα, από το 2003 μέχρι τον περασμένο Ιούλη δόθηκαν, σύμφωνα με το ΥΕΝΑΝΠ, στους εφοπλιστές 199.803.135,66 ευρώ. Η περίοδος αυτή αφορά στην εφαρμογή του νόμου 2932/01 που ψήφισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για να εναρμονίσει τον εκτρωματικό κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, απελευθερώνοντας τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, δηλαδή την εφοπλιστική ασυδοσία.
Το μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα φαίνεται να το παίρνει η εταιρεία ΣΙ ΛΙΝΚΣ ΦΕΡΙΣ του εφοπλιστή Βεντούρη, προέδρου της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας. Ετσι, για να κινεί τα πλοία του, όπως το σάπιο «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ», πήρε 28.746.384,76 ευρώ. Ακολουθεί ο εφοπλιστής Αγούδημος ο οποίος για τα υπερήλικα και υποσυντήρητα πλοία του, όπως τα «ΜΙΛΕΝΑ», «ΜΑΡΙΝΑ» κλπ, πήρε περίπου 27 εκατομμύρια ευρώ. Η ΑΝΕΚ, μέσω των θυγατρικών της ΑΝΕΝ και ΛΑΝΕ, πήρε 26 εκατ. ευρώ. Η ΣΑΟΣ του εφοπλιστή Μανούση πήρε 14.667.605 ευρώ και η ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΦΕΡΙΣ το ποσό που πήρε φτάνει τα 10 εκατ. ευρώ.
Το ίδιο διάστημα η κατάσταση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών πάει από το κακό στο χειρότερο. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τον περασμένο Οκτώβρη ως σήμερα παρά τα τεράστια ποσά που τους δόθηκαν, οι εφοπλιστές έχουν δέσει αυθαίρετα 44 πλοία, έχουν πετάξει στην ανεργία και απλήρωτους πάνω από 2.000 ναυτεργάτες, έχουν καταφεσώσει το ΝΑΤ, ενώ οι νησιώτες κάνουν και βδομάδες για να δουν καράβι...