Παρασκευή 26 Ιούνη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΔΕΣΚ - ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Κατηγορηματικό «Οχι» στο σχέδιο για τον ΟΣΕ

Σε αγώνα για την ανατροπή της πολιτικής που εμπορευματοποιεί - ιδιωτικοποιεί τον ελληνικό σιδηρόδρομο, καλούν τα στελέχη της παράταξης τους σιδηροδρομικούς και όλους τους εργαζόμενους

Να απορρίψουν τα μέτρα της κυβέρνησης για τον ελληνικό σιδηρόδρομο και να αντιπαλέψουν στο σύνολό της την αντιλαϊκή - αντεργατική κυβερνητική πολιτική, καλεί τους σιδηροδρομικούς η Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρομικών (ΔΕΣΚ).

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η παράταξη, υπογραμμίζεται ότι το σχέδιο που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για τον ΟΣΕ, περιέχει ένα πλέγμα αυταρχικών - αντιλαϊκών μέτρων, τα οποία πλήττουν στο σύνολό τους τα λαϊκά στρώματα και τους εργαζόμενους στον Οργανισμό. Τα στελέχη της ΔΕΣΚ επισημαίνουν ότι το σχέδιο αυτό είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των ειλημμένων αποφάσεων της ΕΕ, με τη σύμφωνη γνώμη των ελληνικών κυβερνήσεων (ΝΔ σήμερα, ΠΑΣΟΚ παλαιότερα) για την παράδοση και των σιδηροδρομικών υποδομών στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Ειδικότερα για το «πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας», τονίζουν ότι ουσιαστικά πρόκειται για απολύσεις 3.000 εργαζομένων στον ΟΣΕ την επόμενη 5ετία.

Στην ανακοίνωση της ΔΕΣΚ, μεταξύ άλλων, υπογραμμίζεται ότι η κυβέρνηση με το σχέδιο που δημοσιοποίησε, προχωρά:

  • Στη μετατροπή των σιδηροδρομικών μεταφορών σε πανάκριβο εμπόρευμα, με την επιβολή υπέρογκων αυξήσεων στα εισιτήρια από την 1η Αυγούστου 2009, οι οποίες σταδιακά φτάνουν στο 135%.
  • Στην περικοπή - κατάργηση δρομολογίων που κρίνονται «ζημιογόνα», καθορίζοντας έτσι τη λειτουργία του σιδηρόδρομου μόνο με κερδοσκοπικά κριτήρια και όχι με βάση την κάλυψη των πραγματικών κοινωνικών αναγκών.
  • Στην ιδιωτικοποίηση συνολικά του ελληνικού σιδηρόδρομου, παραχωρώντας κάθε μορφή δραστηριότητας είτε απευθείας στους ιδιώτες είτε μέσω ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα).
  • Στο ξεπούλημα της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, την οποία παραδίδει για πολυετή εκμετάλλευση στα ιδιωτικά κεφάλαια.

Η ΔΕΣΚ καλεί τους σιδηροδρομικούς και συνολικά όλους τους εργαζόμενους, να πουν «όχι» στην εμπορευματοποίηση - ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, να αγωνιστούν για την ανατροπή αυτής της πολιτικής και να διεκδικήσουν αγωνιστικά, σιδηρόδρομο 100% δημόσιο, που θα αποτελεί λαϊκή περιουσία, θα υπόκειται σε εργατικό έλεγχο και θα είναι ενταγμένος σε έναν ενιαίο δημόσιο φορέα μεταφορών και συγκοινωνιών στην υπηρεσία των αναγκών του λαού.

Οι ΔΑΚΕ - ΠΑΣΚΕ

Την ίδια ώρα, η πλειοψηφία ΔΑΚΕ - ΠΑΣΚΕ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), η οποία «έβαλε πλάτη» όλα αυτά τα χρόνια, για να εφαρμοστούν χωρίς κραδασμούς τα αντεργατικά - αντιλαϊκά μέτρα στον ΟΣΕ, αν και εμφανίζεται να «απορρίπτει κατηγορηματικά» τα κυβερνητικά σχέδια, εντούτοις εξακολουθεί να τηρεί στάση αναμονής και να παραπέμπει τις όποιες αποφάσεις της μετά από τη νέα συνάντηση που θα επιδιώξει να έχει με τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών. Με τη στάση αυτή, ουσιαστικά η πλειοψηφία της ΠΟΣ αποπροσανατολίζει τους εργαζόμενους, καλλιεργώντας τους ταυτόχρονα την αυταπάτη ότι μπορεί δήθεν κάτι ν' αλλάξει αν υπάρξει και νέα συνάντηση με τον υπουργό. Επισημαίνεται ότι όλα αυτά τα χρόνια, με απαρχή το 1996 που η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ άρχισε να ιδρύει τις πρώτες θυγατρικές εταιρείας στον ΟΣΕ, η ίδια πλειοψηφία, αλλά αντεστραμένη (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) στην ΠΟΣ, όχι μόνο στήριξε όλες τις κυβερνητικές πολιτικές στον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά συνέβαλε επιπλέον και αποφασιστικά στη λειτουργία των θυγατρικών, με τη συμμετοχή εκπροσώπων τους στα διοικητικά συμβούλια. Ταυτόχρονα, οι δυνάμεις αυτές, υιοθέτησαν πλήρως την πολιτική της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ - ΝΔ για το διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση. Εξέλιξη - προάγγελο της ιδιωτικοποίησης, καθώς ο διαχωρισμός αυτός είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την είσοδο ιδιωτών στην εκμετάλλευση της σιδηροδρομικής υποδομής. Τέλος, οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ συναίνεσαν πλήρως και στη μείωση του προσωπικού, το οποίο από 12.000 το 1996, μειώθηκε σε 7.000 σήμερα και τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ επιδιώκει να το πάει σχεδόν στο μισό με τη «μισθωτή εφεδρεία»!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ