Για πάνω από 2,5 ώρες τα αυτοκίνητα διέρχονταν χωρίς οι οδηγοί να πληρώνουν τα υπέρογκα χαράτσια
Σε Αφίδνες, Σχηματάρι, Μεταμόρφωση, Ελευσίνα και Κατεχάκη στην Αττική. Μάλγαρα και Λεπτοκαρυά στη Θεσσαλονίκη, ζεύξεις Ρίου - Αντιρρίου και Ακτιου - Πρέβεζας, Σπαθοβούνι, Κιάτο, Ισθμός, Νεστάνη και Ρίο στην Πελοπόννησο. Τέμπη, Μοσχοχώρι και Πελασγία σε Θεσσαλία και Φθιώτιδα. Μέλη και φίλοι του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, σε όλη την Ελλάδα, έκαναν πράξη το σύνθημα: «Να καταργηθούν τώρα όλα τα διόδια»...
Διόδια, που οι εργαζόμενοι τα έχουν χρυσοπληρώσει δύο και τρεις φορές, τόσο μέσω της φορολογίας όσο και μέσω του αντιτίμου στους σταθμούς. Την ίδια στιγμή, οι κυβερνήσεις, τόσο της ΝΔ σήμερα, όσο και του ΠΑΣΟΚ, με σκανδαλώδεις συμβάσεις παραχώρησαν τους οδικούς άξονες και την εκμετάλλευση των διοδίων σε μεγαλοεπιχειρηματίες. Και, φυσικά, από κοινού και πάλι, η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, απέρριψαν σχετική πρόταση νόμου του ΚΚΕ για την κατάργηση της έμμεσης φορολογίας από τα είδη λαϊκής κατανάλωσης, μαζί και των διοδίων, στις 25 Ιούνη.
Στις κινητοποιήσεις συμμετείχαν βουλευτές του ΚΚΕ αποδεικνύοντας ότι βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του αγώνα, δίπλα στις διεκδικήσεις των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.
Αμέσως τα πρώτα αυτοκίνητα αρχίζουν να περνούν ελεύθερα, χωρίς να πληρώνουν διόδια. Οι εργαζόμενοι, δείχνουν την καθολική τους συμφωνία: Αλλοι κορνάροντας παρατεταμένα κι άλλοι σταματώντας και λέγοντας λίγες κουβέντες με τους συγκεντρωμένους. Τα φυλλάδια του Κόμματος, έγιναν, κυριολεκτικά, ανάρπαστα. «Είναι ωραία να μην πληρώνουμε», είπε μια κοπέλα φεύγοντας και ένας άλλος, λέει: «Είναι κατάσταση αυτή; Και βέβαια τα διόδια πρέπει να είναι ανοιχτά».
Τα αυτοκίνητα περνούσαν από τα διόδια, χωρίς να πληρώνουν χαράτσι οι οδηγοί, μέχρι τις 9 το βράδυ...
Εκατοντάδες κομμουνιστές, βρέθηκαν στα διόδια του Σχηματαρίου. Με τις κόκκινες σημαίες στα χέρια ένωσαν τη φωνή τους με αυτές των χιλιάδων οδηγών που ζητούσαν να «καταργηθούν τα διόδια τώρα». Για τρεις ώρες περίπου, η διέλευση των οδηγών ήταν ελεύθερη. Η απάντηση των ταξιδιωτών ήταν ένα χαμόγελο, ένα κορνάρισμα και σε άλλες περιπτώσεις μία σφιγμένη γροθιά έξω από το παράθυρο. Ο Γιάννης Γκιόκας, βουλευτής του ΚΚΕ που βρέθηκε στο σημείο, δήλωσε: «Καλούμε τους εργαζόμενους να απαιτήσουν την κατάργηση όλων των διοδίων στους οδικούς άξονες της χώρας μας, οι δρόμοι, τα δημόσια έργα, οι υποδομές να αποτελούν λαϊκή περιουσία, να διεκδικήσουν δικαιώματα που πραγματικά να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες τους, κόντρα στις πολιτικές του κεφαλαίου και στις πολιτικές δυνάμεις που τις υπηρετούν».
Πολλοί οδηγοί στην Κατεχάκη ζητούσαν τη σχετική ανακοίνωση του ΚΚΕ, πριν τους τη δώσουν οι κομμουνιστές. Για τρεις ώρες στην Κατεχάκη δεν υπήρχαν μπάρες και αντίτιμο για τη διέλευση, αλλά κόκκινες σημαίες και δύο πανό που έγραφαν «Να καταργηθούν όλα τα διόδια». Στην κινητοποίηση παραβρέθηκε και η βουλευτής του Κόμματος, Εύα Μελά.
Οι μπάρες στα διόδια της Ελευσίνας άνοιξαν από τις έξι το απόγευμα μέχρι τις 8.30 το βράδυ. Τα πανό που είχαν τοποθετηθεί στις πλάγιες εισόδους των διοδίων, ενημέρωναν τους οδηγούς για την άμεση κατάργηση των διοδίων. Στην κινητοποίηση παραβρέθηκαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου και Γιάννης Πρωτούλης.