Παρασκευή 16 Οχτώβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΣΥΣΣΩΡΕΥΤΕΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Κυριαρχούν οι εισαγωγές

Μία από τις μικρές, επιμέρους εκφράσεις της καταστρεπτικής πολιτικής ΕΕ - δικομματισμού για την εγχώρια παραγωγή, είναι ότι στην Ελλάδα έχει χτυπηθεί ριζικά ακόμη και η παραγωγή των μπαταριών οχημάτων, με συνέπεια η συντριπτική πλειοψηφία της ζήτησης να καλύπτεται από εισαγόμενα προϊόντα. Σχετική μελέτη της ICAP επισημαίνει ότι η εισαγωγική διείσδυση συνεχίζεται ανοδική, ενώ η πλειοψηφία των περίπου 250 επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο ασχολούνται με τις εισαγωγές και την εμπορία. Πολλές ελληνικές επιχειρήσεις που παρήγαγαν μπαταρίες οχημάτων έκλεισαν ή μετατράπηκαν σε εμπορικές λόγω του ανταγωνισμού από τα εισαγόμενα προϊόντα. Βασική αδυναμία των παραγωγικών επιχειρήσεων θεωρείται η έλλειψη εγχώριων πρώτων υλών με συνέπεια την αύξηση της τιμής των ελληνικών μπαταριών σε σχέση με τις εισαγόμενες.

Σύμφωνα με τη μελέτη της ICAP στον κλάδο παρατηρείται ανομοιογένεια σε σχέση με το μέγεθος των επιχειρήσεων. Δραστηριοποιούνται σ' αυτόν πολλές μεγάλες εισαγωγικές επιχειρήσεις και επιχειρήσεις ανταλλακτικών, ενώ αντιπροσωπεύονται περίπου 70 σήματα και αρκετά «ιδιωτικής ετικέτας». Η πορεία του κλάδου έχει, φυσικά, άμεση σχέση με τον αριθμό και τη σύνθεση των οχημάτων. Την περίοδο 1996 - 2008 η εγχώρια κατανάλωση μπαταριών οχημάτων παρουσίασε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 3,7%. Το 2008 η αύξηση ήταν 4,1%. Το 70% της αγοράς αφορά επιβατικά αυτοκίνητα.

Η μελέτη εξέτασε τους ισολογισμούς 10 επιχειρήσεων του κλάδου. Προέκυψε ότι το 2007 οι εταιρείες του δείγματος αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 27,72% σε σχέση με το 2006.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ