Τρίτη 20 Οχτώβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΡΑΓΑΝΑ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Αγώνας για την κατάργηση των διοδίων

Δυναμική κινητοποίηση κατοίκων της περιοχής την Κυριακή το απόγευμα. Ανοιξαν τα διόδια για τρεις ώρες

Τα διόδια επί της εθνικής Αθηνών - Λαμίας στην Τραγάνα Φθιώτιδας άνοιξαν προχτές Κυριακή το απόγευμα (4 - 7) κάτοικοι της περιοχής, απαιτώντας την άμεση κατάργηση των πλευρικών διοδίων που έχουν στηθεί εδώ και δύο βδομάδες στην έξοδο του χωριού καθώς και την ελεύθερη μετακίνηση στα μετωπικά διόδια για τους κατοίκους της Λοκρίδας.

Πλήθος κάτοικοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Τραγάνας - 3η κατά σειρά κινητοποίηση το τελευταίο δεκαήμερο. Ανάρτησαν πανό που έγραφε «Οχι στα Διόδια», σήκωσαν τις μπάρες και μοίρασαν ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής στους διερχόμενους οδηγούς.

Οπως επισημαίνουν στην ανακοίνωση, «με την αποικιακού χαρακτήρα σύμβαση που υπέγραψαν από κοινού ΠΑΣΟΚ - ΝΔ με τις εταιρείες κατασκευής - εκμετάλλευσης των Εθνικών Οδών, μπορεί οι οδοί να μεγάλωσαν, μεγάλωσε όμως και το κόστος μετακίνησής μας. Σε ένα έργο που ήδη έχουμε πληρώσει για την κατασκευή του, προπληρώνουμε και για την αποπεράτωσή του και θα συνεχίσουμε να πληρώνουμε για τη συντήρησή του».

Απαιτούν, πέρα από την άμεση κατάργηση των πλευρικών διοδίων και την ελεύθερη μετακίνηση στα μετωπικά διόδια για τους κατοίκους της Λοκρίδας, την ολοκλήρωση των παράπλευρων οδών (χωρίς διόδια φυσικά) και τήρηση των προδιαγραφών για ασφαλή μετακίνηση και τους εθνικούς αυτοκινητόδρομους που έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός και συνεχίζει να πληρώνει με τα τέλη κυκλοφορίας και τους φόρους στα καύσιμα, πρέπει να τους χρησιμοποιεί χωρίς άλλες επιβαρύνσεις, προς όφελος των ιδιωτών.

Την ανάγκη κατάργησης των διοδίων αλλά και την ανάγκη επανεξέτασης των ληστρικών συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών οδών στις διάφορες κοινοπραξίες επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ, Αντώνης Σκυλλάκος και Απόστολος Νάνος σε Ερώτηση προς τους υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότηας και Ναυτιλίας.

Αναφέρουν συγκεκριμένα: «Διόδια - "φωτιά" καλούνται να πληρώσουν όσοι κάνουν το δρομολόγιο Λάρισα - Αθήνα και Λάρισα - Πλαταμώνα με επιστροφή. Θα πληρώνουν 21,4 ευρώ στην πρώτη περίπτωση και 6,4 στη δεύτερη. Την ευθύνη για τις ληστρικές συμβάσεις παραχώρησης στις διάφορες κοινοπραξίες την έχουν και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, που "έβαλαν το χεράκι τους" στην πορεία σύναψής τους. Η εταιρεία "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ" υποστηρίζει ότι οι Λαρισαίοι που πηγαίνουν στον Πλαταμώνα ήδη μπορούν να παρακάμπτουν τα διόδια Πυργετού μέσω παράδρομου και ότι θα κατασκευαστεί και νέος παράδρομος στο ύψος του Μακρυχωρίου, όπου θα γίνουν καινούρια διόδια με ημερομηνία έναρξης λειτουργίας τον Ιανουάριο του 2010. Ομως, αυτό δεν αποτελεί λύση του προβλήματος. Στον ήδη υπάρχοντα παράδρομο υπάρχουν προβλήματα οδικής ασφάλειας, πέρα από τα μεγάλα "μποτιλιαρίσματα" που θα γίνονται τις μέρες αιχμής».

Οι δύο βουλευτές, επισημαίνοντας ότι το ΚΚΕ έχει ταχθεί κατά των διοδίων και του «χαρατσώματος» του ελληνικού λαού, ρωτούν τους υπουργούς αν θα επανεξεταστούν οι ληστρικές συμβάσεις και πώς θα λύσουν τα συγκεκριμένα προβλήματα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ