Τρίτη 10 Νοέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ετοιμάζει νέα επιδρομή στα ναυτεργατικά δικαιώματα

Τη σύσταση Επιτροπών για τον «εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου» ανήγγειλε χτες η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας

Προαναγγελία επιδρομής στα εναπομείναντα συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών στα ακτοπλοϊκά και επιβατηγά πλοία, ήταν οι χτεσινές δηλώσεις της υπουργού Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκας Κατσέλη μετά τις συναντήσεις που είχε με τις διοικήσεις της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ), του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας την Πανελλήνια Ενωση Επαγγελματικών Τουριστικών Ημεροπλόων Σκαφών και άλλους εκπροσώπους του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Αγωνιστικό συναγερμό σημαίνουν τα ταξικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ προς τους ναυτεργάτες, τα οποία ήδη έχουν αναλάβει πρωτοβουλίες που αναδεικνύουν την ανάγκη της οργάνωσης απεργιακών αγώνων. Στο πλαίσιο αυτό σήμερα στις 10 π.μ. τα σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες σε μαζική παράσταση στην ΠΝΟ, απαιτώντας από την Εκτελεστική Επιτροπή την ανάπτυξη απεργιακών κινητοποιήσεων.

Η υπουργός, αναφέροντας τους άξονες της πολιτικής της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ που είναι «η αναθέρμανση της Οικονομίας, η στήριξη της επιχειρηματικότητας, η προώθηση της ανταγωνιστικότητας», στη ναυτιλία, με άλλα λόγια η προστασία της υπεράσπισης της κερδοφορίας των εφοπλιστών, ανέφερε ότι δρομολογούνται οι διαδικασίες «για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου» στην ακτοπλοΐα και την επιβατηγό ναυτιλία!

Τι σημαίνει «εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου», το έχουν ήδη αποκαλύψει πλήρως με έγγραφά τους η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, οι οποίες αξιώνουν την πλήρη εφαρμογή του εκτρωματικού κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Κανονισμός που πρακτικά σημαίνει να πεταχτούν έξω από τα επιβατηγά πλοία οι ναυτεργάτες με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα και να αντικατασταθούν με τριτοκοσμικά πληρώματα όπου θα κυριαρχεί η «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία. Απαιτούν ακόμα την επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών των ακτοπλοϊκών πλοίων, όπως ισχύει στα πλοία της κρουαζιέρας. Δηλαδή, να απαλλαγούν από τις δικές τους ασφαλιστικές εισφορές και να παρακρατούν από τους μισθούς των ναυτεργατών το ποσό των εισφορών προς το ΝΑΤ.

Η Λ. Κατσέλη ήταν σαφής: «Απόρροια των συναντήσεων» που είχε με τους εκπροσώπους του εφοπλιστικού κεφαλαίου «είναι η δρομολόγηση διαδικασιών για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου. Ενα θέμα που χρονίζει επικίνδυνα και το οποίο αντιμετωπίζεται άμεσα με συγκρότηση δυο επιτροπών, για το θαλάσσιο τουρισμό και για την επιβατική ναυτιλία και ακτοπλοΐα. Οι επιτροπές αυτές μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, θα πρέπει να κάνουν εισηγήσεις για τις αναγκαίες τροποποιήσεις του θεσμικού πλαισίου».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ