Τετάρτη 23 Δεκέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ
Σοβαρά προβλήματα και κίνδυνοι για τους οδηγούς

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Icon

Συνεχίζονται τα προβλήματα στη διεξαγωγή της κυκλοφορίας από τους παρακαμπτήριους δρόμους, στην Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, τα οποία αναμένεται να ενταθούν και να πολλαπλασιαστούν τις επόμενες μέρες, λόγω των εορτών. Εκτιμάται, δε, ότι θα είναι πολύ μεγάλο το χρονικό διάστημα που θα παραμείνουν κλειστά τα Τέμπη, λόγω των κατολισθήσεων, που στοίχισαν μια ανθρώπινη ζωή. Ομως, ακόμα κι αν αποκατασταθούν οι ζημιές και ανοίξει ο δρόμος, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί την ασφαλή διέλευση των οδηγών.

Η ταλαιπωρία για τους οδηγούς είναι μεγάλη, καθώς οι προτεινόμενες εναλλακτικές διαδρομές είναι επικίνδυνες, ακόμα και κάτω από καλές καιρικές συνθήκες. Μία απ' αυτές, είναι ο παραλιακός δρόμος Αγιοκάμπου, του οποίου το οδόστρωμα και τα τοιχία αντιστήριξης έχουν υποχωρήσει σε πολλά σημεία, εξαιτίας των πρόσφατων βροχοπτώσεων. Ετσι, ο μεγάλος όγκος αυτοκινήτων διοχετεύεται μέσω Ελασσόνας όπου σχηματίζονται τεράστιες ουρές στο δρόμο, που είναι ιδιαίτερα στενός και στο μεγαλύτερο μέρος του έχει μόνο μια λωρίδα ανά κατεύθυνση.

Σύμφωνα και με τις εκτιμήσεις των ειδικών επιστημόνων, οι κατολισθήσεις στα Τέμπη ήταν κάτι το αναμενόμενο. Με ευθύνη, όμως, των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ δεν πάρθηκαν τα απαραίτητα μέτρα οδικής ασφάλειας και συντήρησης. Ευθύνες, βεβαίως, φέρει και η ιδιωτική εταιρεία που διαχειρίζεται τον εθνικό δρόμο και κατασκευάζει τα νέα έργα με βάση τη σύμβαση παραχώρησης που ψήφισαν και το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ και ο ΛΑ.Ο.Σ., όταν, μάλιστα, τα υπέρογκα χαράτσια που επιβάλλει στα διόδια, υποτίθεται ότι προορίζονται για να είναι ασφαλείς και σε λειτουργία οι οδικοί άξονες. Ολα αυτά τα χρόνια, δε, οι τοπικές αρχές της Αυτοδιοίκησης δε διεκδικούσαν τη λήψη αυτών των μέτρων, αλλά περιορίζονταν σε κάποιες επισημάνσεις για την επικινδυνότητα του δρόμου.

Κατολισθήσεις σημειώνονται, τις τελευταίες μέρες, ύστερα από τις πρόσφατες βροχοπτώσεις, και στο οδικό δίκτυο του Πηλίου, κυρίως στο δρόμο Χανίων - Ζαγοράς και στους Δήμους Μουρεσίου και Πορταριάς. Η κατάσταση, όμως, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των αρμόδιων φορέων, δεν εγκυμονεί κινδύνους.

Κατολισθήσεις και πτώσεις βράχων σημειώθηκαν προχτές και στο 18ο χλμ. της επαρχιακής οδού Νέων Μουδανιών - Αθύτου, στη Χαλκιδική, με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία. Η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται από παρακαμπτηρίους οδούς. Στο ίδιο σημείο, λίγο μετά τη Νέα Φώκαια, σημειώθηκαν και τα προηγούμενα 24ωρα πτώσεις βράχων στο οδόστρωμα.

Παρέμβαση του ΚΚΕ στη Βουλή

Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κατέθεσε χτες στη Βουλή το ΚΚΕ με θέμα τις κυβερνητικές ευθύνες για το κλείσιμο των Τεμπών και τους εναλλακτικούς δρόμους κίνησης και μεταφοράς, με αφορμή τις κατολισθήσεις που σημειώθηκαν και που είχαν ως αποτέλεσμα να χαθεί μια ανθρώπινη ζωή και να διακοπεί η κυκλοφορία.

Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:

«Οι ευθύνες των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων δεν περιορίζονται στην παράδοση - παραχώρηση των βασικών οδικών αξόνων για διαχείριση και εκμετάλλευση σε μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες.

Το αποτέλεσμα είναι όχι μόνο να ληστεύουν τους διερχόμενους με υπέρογκα διόδια, αλλά, όπως αποδείχτηκε στην πράξη, να μην έχει προχωρήσει η εταιρεία στην απαραίτητη διερεύνηση για τη "φύση των περιβαλλοντικών... γεωφυσικών, τεκτονικών και γενικών συνθηκών.... τη φύση του εδάφους και του υπεδάφους ...." και να μην έχει πάρει τα απαραίτητα μέτρα για να αποτρέψει μια σειρά κινδύνους που αφορούν την "ευστάθεια των πρανών", "τυχόν κατολισθήσεις" και "απρόβλεπτα γεωλογικά φαινόμενα". Πρόκειται για υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η εταιρεία και θα έπρεπε να ελέγχονται από το κράτος με ευθύνη των αρμόδιων υπουργείων.

Ευθύνες υπάρχουν και για την ταλαιπωρία χιλιάδων διερχομένων που κινούνται μέσα από παρακαμπτήριες (παραλιακός Λάρισας, δρόμοι Λάρισας - Ελασσόνας - Κατερίνης ή Κοζάνης) για τους κινδύνους που υπάρχουν λόγω της στενότητάς τους και της άσχημης, σε πολλά σημεία, κατάστασής τους, αλλά και για την ταλαιπωρία ολόκληρων πόλεων (π.χ. Ελασσόνας) και χωριών.

Θα έπρεπε να υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις και όχι να κόβεται η Ελλάδα στα δύο όπως θα συμβεί αν χιονίσει ή υπάρξουν κατολισθήσεις ή άλλες ζημιές στους δύο άξονες.

Γι' αυτό χρειάζεται:

α) Να υπάρξει νέος δρόμος που θα παρακάμπτει την Ελασσόνα και θα συνδέεται κάθετα με την Εγνατία στο ύψος της Κοζάνης.

β) Ο παραλιακός της Λάρισας να γίνει εθνικών προδιαγραφών.

γ) Να αναβαθμιστεί ο σιδηρόδρομος και να παίζει γενικά ουσιαστικότερο ρόλο στη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων και ειδικά να προσφέρει λύσεις μεταφοράς σε έκτακτες περιπτώσεις.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει προς τις αναφερόμενες κατευθύνσεις».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ