Σάββατο 6 Μάρτη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Βήματα στο ξεθεμελίωμα της εκπαίδευσης

Με επίθεση σε μορφές πάλης η υπουργός προσπαθεί να προλάβει λαϊκές αντιδράσεις, δηλώνοντας ότι οι καταλήψεις είναι παράνομες

Μια μέρα μετά την ανακοίνωση από την κυβέρνηση των σχεδίων για το «νέο σχολείο», το υπουργείο Παιδείας επανήλθε, βγάζοντας σε «διαβούλευση» στο διαδίκτυο το κείμενο για τη δημιουργία του «Εθνικού Πλαισίου Προσόντων» που είχε παρουσιάσει σε ημερίδα την προηγούμενη βδομάδα. Και τα δυο αυτά κυβερνητικά πακέτα φέρνουν μια σφοδρή λαίλαπα για το εκπαιδευτικό σύστημα και συνολικά για το δικαίωμα της νεολαίας και των επόμενων γενιών στη μόρφωση και τη δουλειά.

Το «νέο σχολείο» που ανακοινώθηκε προχτές, με βασικό άξονα τη λεγόμενη «αποκέντρωση», δηλαδή το πέρασμα της ευθύνης για το σύνολο της λειτουργίας των σχολείων στην τοπική αυτοδιοίκηση, θα παραδώσει ουσιαστικά τα σχολεία στις επιχειρήσεις, θα διογκώσει το κόστος της εκπαίδευσης για τους γονείς, θα υποβαθμίσει δραματικά τη μόρφωση για τους μαθητές και θα υπονομεύσει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αλλάζοντας και το ρόλο τους στο σχολείο.

Από την άλλη, το πλαίσιο προσόντων που αναρτήθηκε χτες στο διαδίκτυο, νομιμοποιεί τον αχταρμά σχολών κατάρτισης, ψευτοσεμιναρίων κτλ., ενώ ανάγει σε «μόρφωση» που θα πιστοποιείται ακόμα και από την κοινωνική εμπειρία, τη συμμετοχή σε μια ΜΚΟ, στις συμβουλές του γονιού προς το παιδί του, την εμπειρία που μπορεί να αποκτήσει κανείς σε ένα ταξίδι και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς! Οπως λέει η υπουργός Παιδείας στο εναρκτήριο μήνυμά της για τη διαβούλευση: «Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων θα συμπεριλάβει εξ αρχής όλους τους φορείς που συμμετέχουν κατά οποιονδήποτε τρόπο στην εκπαίδευση και κατάρτιση στη χώρα μας, φορείς πιστοποίησης, φορείς αναγνώρισης ακαδημαϊκών τίτλων και επαγγελματικών δικαιωμάτων, φορείς διασφάλισης ποιότητας, κοινωνικούς εταίρους και φυσικά τους ίδιους τους πολίτες».

Λόγω, δε, της παταγώδους αποτυχίας που είχε η προηγούμενη «διαβούλευση» του υπουργείου για την πολιτική διά βίου μάθησης (που αφορά πολλά εκατομμύρια λαού και νεολαίας, αλλά συγκέντρωσε μόλις 211 σχόλια, πολλά από τα οποία ήταν και άκρως επικριτικά), το υπουργείο συνοδεύει το κείμενο για το «Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων» με ένα ερωτηματολόγιο 23 ερωτήσεων, σε καθεμία από τις οποίες δίνει τη δυνατότητα για ξεχωριστό σχολιασμό. Ρωτάει για παράδειγμα: «Αποτελούν οι έννοιες τυπική εκπαίδευση, μη τυπική εκπαίδευση και άτυπη μάθηση κατάλληλο εργαλείο για να περιγράψουν με ικανοποιητικό τρόπο όλα τα είδη μάθησης που αποκτώνται στην Ελλάδα;», «Σε ποιους κλάδους εμφανίζεται η αναγκαιότητα επέκτασης της αναγνώρισης και πιστοποίησης της μη τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης ως ιδιαίτερα επείγουσα;», «Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να καταχωρούνται και επιμέρους προσόντα (π.χ. με τη βοήθεια συστήματος πιστωτικών μονάδων) στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων; Ποιες δυσκολίες διακρίνετε σ' αυτήν την περίπτωση;». Είναι φανερό ότι οι ερωτήσεις έχουν και το χαρακτήρα να κατευθύνουν στις απαντήσεις.

Γνωρίζοντας ότι όλο αυτό το ξεθεμελίωμα της εκπαίδευσης μπορεί και πρέπει να σκοντάψει έως και να ανακοπεί από τις λαϊκές αντιδράσεις, η υπουργός προσπαθεί να πάρει τα μέτρα της. Χτες δήλωσε χαρακτηριστικά στο ραδιοσταθμό «Φλας» ότι η κατάληψη είναι ακραίο και παράνομο μέσο πάλης! Είπε χαρακτηριστικά: «Ακουσα σε μία συνάντηση που είχα με εκπαιδευτικούς ότι είναι άλλο η καταστροφή και άλλο η κατάληψη, η κατάληψη είναι κάτι νόμιμο. Δεν είναι νόμιμο πράγμα η κατάληψη, είναι παγκόσμια πρώτη αυτό, το να θεωρούμε ότι η κατάληψη είναι μέσα στην καθημερινότητά μας, η κατάληψη του λυκείου, η κατάληψη του γυμνασίου, η κατάληψη του πανεπιστημίου. Η κατάληψη, η δική μας η γενιά το ξέρουμε, είναι ένα ακραίο μέσο πάλης. Κανείς δεν μπορεί να το αρνηθεί, αλλά είναι ακραίο μέσο πάλης. Δεν είναι αποδεκτό από την κοινωνία».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ