Πέμπτη 22 Ιούλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΜΑΪΚΛ ΠΑΟΥΕΡ - ΕΜΕΡΙΚ ΠΡΕΣΜΠΕΡΓΚΕΡ
Τα κόκκινα παπούτσια

Το δραματικό μιούζικαλ «Τα Κόκκινα Παπούτσια» - σημαντικό επίτευγμα του νεο-ρομαντικού βρετανικού κινήματος και μια από τις πιο όμορφες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ - προβάλλεται από σήμερα σε επανέκδοση με ψηφιακά επεξεργασμένες κόπιες. Προηγήθηκαν, βέβαια, πολύχρονες προσπάθειες του Ιδρύματος Μάρτιν Σκορσέζε και των Αρχείων Κινηματογράφου του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας (UCLA) για την πλήρη αποκατάσταση της αριστουργηματικής αυτής τεχνικολόρ ταινίας του 1948, των Μάικλ Πάουελ και Εμερικ Πρέσμπεργκερ.

«

Τα Κόκκινα Παπούτσια» υπήρξε από τις πρώτες ταινίες που αντιμετώπισαν τον κλασικό χορό σοβαρά και υπεύθυνα, κάτι που αποδεικνύεται από το γεγονός ότι μέχρι και οι αυστηρότεροι κριτικοί μπαλέτου την αντιμετώπισαν ιδιαίτερα θετικά.

Οι δημιουργοί της ταινίας, οι Αρτσερ (έτσι αποκαλούνταν το δίδυμο των Πάουελ και Πρέσμπεργκερ), επέλεξαν επαγγελματίες χορευτές με υποκριτικές ικανότητες και όχι ηθοποιούς με στοιχειώδεις ή επαρκείς γνώσεις χορού. Οι ερμηνευτές των τεσσάρων πρωταγωνιστικών ρόλων ήταν πολύ διάσημοι χορευτές της εποχής και προέρχονταν από διάσημους θιάσους, όπως το Βασιλικό Μπαλέτο. Το ίδιο ίσχυε και για το σύνολο των χορευτών. Η εκθαμβωτική μάλιστα Μόιρα Σίρερ, που υποδύεται την αριστοκρατικής καταγωγής πρίμα μπαλαρίνα Βικτόρια Πέιτζ, ήταν η δεύτερη των μπαλέτων Σάντλερ Ουέλς - μετά την Μαργκότ Φοντέιν. Επίσης επαναστατικό ήταν, για τον κινηματογράφο του 1948, να γυριστεί μια δεκαπεντάλεπτη σκηνή μπαλέτου με 53 χορευτές, 120 σουρεαλιστικούς πίνακες του ζωγράφου Χάιν Χέκροθ για σκηνικά και γυρίσματα 6 βδομάδων. Η δεκαπεντάλεπτη σκηνή του «Μπαλέτου των Κόκκινων Παπουτσιών» - βασισμένου στο παραμύθι του Αντερσεν για το κορίτσι που θα οδηγηθεί στην καταστροφή από τα κόκκινα παπούτσια που φορά, καθώς εκείνα θα την υποχρεώσουν να χορεύει μέχρι τελικής πτώσης - μεταφέρει τον θεατή από τον εικονικό κόσμο της σκηνής σε αυτόν των εσωτερικών συγκρούσεων και επιθυμιών της πρωταγωνίστριας. Λέγεται, μάλιστα, ότι ο Τζιν Κέλι για να πείσει τους παραγωγούς της ταινίας «Ενας Αμερικάνος στο Παρίσι» να συμπεριλάβουν σε αυτήν και σκηνές μπαλέτου, τους έδειξε πολλές φορές «Τα Κόκκινα Παπούτσια». Η ταινία, ουσιαστικά, πραγματεύεται υπαρκτά και θεμελιώδη ζητήματα που διέπουν τη σχέση τέχνης και ζωής, «υψηλής» και μικρής τέχνης και διαδικασίας της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Αξια φλογερής αντιπαράθεσης είναι και η αντίληψη που διατυπώνει στην ταινία ο διευθυντής των Μπαλέτων Λερμοντόφ, όπου τέχνη και ζωή παρουσιάζονται ως δύο, παράλληλης πορείας, αντιθετικοί πόλοι. «Τα Κόκκινα Παπούτσια» είναι από τις ταινίες, που, εκτός της εξέχουσας αισθητικής της αξίας, έχει αξία ενημερωτική και διαπαιδαγωγητική και θα έπρεπε να προβάλλεται και να συζητιέται στα σχολεία.

Παίζουν: Μόιρα Σίρερ, Αντον Γουόλμπρουκ, Μάριους Γκόρινγκ, Λουντμίλα Τσερίνα, κ.ά.

ΒΡΕΤΑΝΙΑ 1948, Διάρκεια 135`

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ερχεται το θρυλικό μουσικό σύνολο του Κόκκινου Στρατού (2017-11-11 00:00:00.0)
Η πρώτη συνεργασία Λυρικής Σκηνής - Εθνικού Θεάτρου (2016-10-25 00:00:00.0)
«25 καράτια»: Χρυσός 18 καρατίων! (2010-07-22 00:00:00.0)
Τα κόκκινα παπούτσια (2005-11-20 00:00:00.0)
«Εσβησε» ένα «αστέρι» (2004-04-02 00:00:00.0)
"Φρανκεστάιν" πίσω από την κάμερα (1995-01-28 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ