Τρίτη 4 Γενάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Προεκλογικά εγκαίνια ημιτελών κτιρίων

Θέατρο χωρίς σκηνή και Μέγαρο χωρίς κοινό. Δε θα ήταν υπερβολή να το πει κανείς αυτό, αν αναλογιστεί ότι τα δύο «μεγάλα» πολιτιστικά έργα που εγκαινίασε την Κυριακή στη Θεσσαλονίκη ο Κ. Σημίτης, με την ευλογία του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, είναι ημιτελή και για να ολοκληρωθούναπαιτούνται μερικά ακόμη δισ. δραχμές.

Οι κορδέλες μπορεί να κόπηκαν, όμως κανένα από τα δύο αυτά έργα δεν είναι έτοιμο να αποδοθεί πλήρως στο κοινό της πόλης και της περιοχής. Το μεν Μέγαρο Μουσικής «θα» είναι έτοιμο για λειτουργία στο τέλος της άνοιξης, το δε πρώην «Βασιλικό Θέατρο», το οποίο η κυβέρνηση δεν εννοεί να μετονομάσει, «θα» παραδοθεί το Σεπτέμβρη. Δηλαδή δυόμισι χρόνια μετά την αρχικά προβλεπόμενη ημερομηνία παράδοσής του. Βέβαια, με δεδομένη την εμπειρία από τη λειτουργία του Μεγάρου Μουσικής στην Αθήνα, μπορεί εύκολα να κατανοήσει ο κάθε ένας σε τι κοινό απευθύνεται το «στολίδι», ο «ναός της μουσικής» που δημιουργήθηκε και στη Θεσσαλονίκη. Τα μεγάλα λόγια περί ανάδειξης της παράδοσης και του πολιτισμού, οι πολίτες της Θεσσαλονίκης τα ακούνε με πολύ μεγάλη επιφύλαξη και στην πλειοψηφία τους δείχνουν να μην τους αφορούν. Γιατί άραγε;

Πάντως αντιλαμβάνεται κανείς το ρόλο που θα παίξουν και τα δύο αυτά έργα, αφού ο ίδιος ο πρωθυπουργός, στην ομιλία του, συνέδεσε τη λειτουργία τους με το «ρόλο» της Ελλάδας στα Βαλκάνια, την οικονομική και πολιτική διείσδυση των ισχυρών επιχειρηματικών κύκλων, γενικότερα την ιμπεριαλιστική παρέμβαση στην περιοχή.

Ιδιαίτερο ρόλο, όπως ανέφερε, θα παίξει το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. «Η Θεσσαλονίκη ανοίγεται με εμπιστοσύνη στους ορίζοντες της νέας πραγματικότητας των Βαλκανίων. Πραγματικότητας γεωπολιτικής, οικονομικής, αλλά και πολιτιστικής. Η Θεσσαλονίκη καλείται να παίξει - και θα παίξει - πρωταγωνιστικό ρόλο στα Βαλκάνια. Και το Μέγαρο Μουσικής, μια σύγχρονη και λειτουργική κυψέλη πολιτισμού, θα συμβάλει αποφασιστικά στην κατεύθυνση αυτή», είπε χαρακτηριστικά ο Κ. Σημίτης.

Ιδιαίτερα ατυχής και άκαιρη ήταν η τελετή των εγκαινίων του «Βασιλικού Θεάτρου», αφού οι ατέλειές του, λόγω του ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες, είναι εμφανέστατες διά γυμνού οφθαλμού. Πάντως, προς το παρόν από ολόκληρο το κτίριο μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο τα φουαγιέ, όπου και φιλοξενούνται οι τρεις εκθέσεις για την 60χρονη ιστορία του θεάτρου. Η κεντρική σκηνή δεν έχει κατασκευαστεί και προκειμένου να γίνει η τελετή των εγκαινίων στήθηκε προσωρινά η παλιά. Το κτίριο, αν όλα πάνε καλά, σύμφωνα με τον Κ. Λοΐζο, «θα» παραδοθεί ολοκληρωμένο στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος το Σεπτέμβρη, αφού έως τότε οι εργασίες θα συνεχίζονται.

Σχολιάζοντας τις φιέστες των εγκαινίων, καθώς ήταν εξόφθαλμο ότι εντάσσονταν στο πλαίσιο της προεκλογικής εργολογίας, ο Αγάπιος Σαχίνης, δημοτικός σύμβουλος, επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Αντεπίθεση Τώρα», δήλωσε στο «Ρ»: «Η κυβέρνηση εφαρμόζοντας πιστά τη γνωστή, πλέον, πολιτική παραμονές των εκλογών κόβουμε κορδέλες, επιχείρησε για άλλη μια φορά να παραποιήσει την πραγματικότητα. Εγκαινίασε έργα που ο λαός της Θεσσαλονίκης γνωρίζει πολύ καλά με ποια συμφέροντα σχετίζονται, με την πραγματοποίησή τους και ότι η υλοποίησή τους εντάσσεται στο πλαίσιο πολιτικών επιλογών που είναι πέρα και έξω από τον πολιτισμό, τον οποίο πραγματικά έχει ανάγκη ο λαός της Θεσσαλονίκης. Ο ελιτισμός, η χειραγώγηση του πολιτισμού και η αδιαφάνεια είναι αυτά που κυριάρχησαν στα εγκαίνια των κτιρίων και των δύο οργανισμών. Και νομίζω για άλλη μια φορά επιβεβαιώθηκε αυτό που έγκαιρα και με υπευθυνότητα είχαμε δηλώσει σαν παράταξη. Πως ακολουθείται μια πολιτική παραγκωνισμού των ανθρώπων και του πολιτισμού της Θεσσαλονίκης. Μια πολιτική για λίγους, που αδιαφορεί για όλους τους υπόλοιπους».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ