Τρίτη 25 Γενάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΡΟΥΧΩΝ
Η μείωση των εισοδημάτων αποτυπώνεται στις πωλήσεις

Κλαδική έρευνα της ICAP

«Εντονη παρουσία», ωστόσο με δυνατότητες ακόμα μεγαλύτερης συγκέντρωσης, στο χώρο των αλυσίδων καταστημάτων έτοιμων ενδυμάτων διακρίνει ουσιαστικά σε κλαδική μελέτη της η ICAP, ενδεικτικά στοιχεία της οποίας δόθηκαν στη δημοσιότητα. Την ίδια στιγμή, διαπιστώνεται το αναπόφευκτο, ότι, δηλαδή, η δραματική συρρίκνωση των εισοδημάτων των εργαζομένων που τους αναγκάζει να αλλάξουν την ιεράρχηση των αναγκών τους και των αγορών τους, δε θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο τον κλάδο των ρούχων, με αποτέλεσμα να καταγράφεται μείωση πωλήσεων στις αλυσίδες τέτοιων καταστημάτων το 2009 και να προβλέπεται επιδείνωση της κατάστασης μέσα στο 2010.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τους συντάκτες της μελέτης, οι αλυσίδες καταστημάτων έτοιμων ενδυμάτων που άρχισαν να αναπτύσσονται επιθετικά στις αρχές της δεκαετίας του '90 έχουν πια «έντονη» παρουσία, εκτοπίζοντας σταδιακά τα μεμονωμένα σημεία πώλησης. Ωστόσο, διαπιστώνουν, παραμένει μια «κατακερματισμένη» αγορά με αποτέλεσμα το ποσοστό συγκέντρωσης του κλάδου να αξιολογείται χαμηλό. Στο χώρο, αναφέρεται, δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων που διαφέρουν μεταξύ τους όχι μόνο ως προς την έκταση του δικτύου τους αλλά και ως προς τον τρόπο διάθεσης των προϊόντων τους. Κομβική, σε κάθε περίπτωση, για την καθιέρωση μιας αλυσίδας είναι η ύπαρξη εκτεταμένου δικτύου πωλήσεων που εξασφαλίζει ευρεία γεωγραφική κάλυψη. Σε σύνολο 163 αλυσίδων με τρία καταστήματα και πάνω η καθεμιά το 54,2% των καταστημάτων αφορά εταιρικά, ενώ το 35% το εκμεταλλεύονται επιχειρήσεις μέσω franchising και το 10% αφορά καταστήματα που εκμεταλλεύονται συγγενείς επιχειρήσεις καθώς και καταστήματα που λειτουργούν με τη μέθοδο shop in shop εντός πολυκαταστημάτων.

Οι πωλήσεις των αλυσίδων καταστημάτων έτοιμων ενδυμάτων σε αξία παρουσίασαν συστηματικά και για περισσότερα από 10 χρόνια αύξηση. Συγκεκριμένα, την περίοδο 1996 - 2008 είχαν μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 12,6%. Το 2009, ο κλάδος παρουσίασε μείωση κατά 11,3% σε σχέση με το 2008 και ακόμα μεγαλύτερη, της τάξης του 15%, εκτιμάται ότι θα έχει το 2010. Η συμμετοχή των πωλήσεων έτοιμων ενδυμάτων στα έσοδα των αλυσίδων εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε το 2009 στο 89,7%. Το υπόλοιπο ποσοστό αφορά σε συμπληρωματικά προς την ένδυση είδη, όπως αξεσουάρ, υποδήματα, εσώρουχα κλπ. Το μεγαλύτερο ποσοστό στις συνολικές πωλήσεις ρούχων στις αλυσίδες καταλαμβάνουν τα γυναικεία ρούχα (53,9%), ακολουθούν τα ανδρικά με ποσοστό 29,4% και τα παιδικά με 16,7%.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ