Πέμπτη 3 Μάρτη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 30
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΡΙΤΣΑΡΝΤ ΤΖ. ΛΙΟΥΙΣ
Ο τρόπος του Μπάρνεϊ

Χαριτωμένη, ευχάριστη και έξυπνη μεταφορά στον κινηματογράφο του «Barney'sVersion» - τελευταίου και καλύτερου μυθιστορήματος του Καναδοεβραίου συγγραφέα Μορντεκάι Ρίχλερ που πέθανε το 2001, 70 ετών από λευχαιμία. Ενδιαφέρον το στοιχείο της εβραϊκής καταγωγής που λειτουργεί σαν μόνιμη δομική σταθερά. Δεν υπάρχει εκδήλωση της ζωής - προσωπικής και συλλογικής - που να λειτουργεί ανεξάρτητα, πέρα ή έξω από την εβραϊκή ταυτότητα των διαπλεγμένων στον μύθο της ταινίας, η οποία ταυτότητα, παρά την έντονη χιουμοριστική διάθεση σαρκασμού της - αίσθηση που διαχέεται στην ταινία - προβάλλει ακμαιότατη και καθοριστική ως προς την κοινωνική - τουλάχιστον - συμπεριφορά των ανηκόντων σε αυτήν.

Στο επίκεντρο της ιστορίας ο αυτοκαταστροφικός και πεισματάρης Μπάρνεϊ Πανόφσκι. Εβραίος, επιτυχημένος επαγγελματίας, ιδρυτής της εταιρείας τηλεοπτικών παραγωγών που φέρει δηκτικά την κριτική ονομασία «Totally Unnecessary Productions» (Ολοσχερώς Αχρηστες Παραγωγές). Εξυπνος και συμπαθέστατος κινηματογραφικός ήρωας ο Πανόφσκι, καλλιεργημένος άνθρωπος. Εζησε γοητευτικά μποέμικα χρόνια στην Ρώμη όταν ήταν νέος, κομμάτι μιας ζωής πλούσιας σε εμπειρίες, σε συναισθήματα και σε αισθήματα, που ο ίδιος φαίνεται να είχε την ωριμότητα να κεφαλαιοποιήσει σε πείρα, γνώση, σεβασμό για ό,τι άξιο σεβασμού και ευαισθησίας που φροντίζει να διατηρεί σε εγρήγορση. Ο Πανόφσκι, 60χρονος πια, στα πρόθυρα του Αλτσχάιμερ που απειλεί να σβήσει μονοκοντυλιά τις πολύτιμες ζωοδότριες αναμνήσεις του και με την κατηγορία ότι ευθύνεται για την δολοφονία του αλκοολικού Μπούγκι, φίλου από τα νεανικά χρόνια, να κρέμεται πάνω από το κεφάλι του, αποφασίζει - μέσα από κερματισμένο χρόνο αφήγησης - να διηγηθεί την δική του εκδοχή για πρόσωπα και καταστάσεις ... εν ολίγοις για την ίδια την ζωή, που συντίθεται από κύκλους που ανοίγουν, ολοκληρώνονται και μπαίνουν στην μνήμη, παραχωρώντας την θέση τους σε άλλους κύκλους με την ίδια ακριβώς λειτουργία ... Αποφασίζει μ' αυτόν τον τρόπο να ξεκαθαρίσει τους ανοιχτούς λογαριασμούς του με το παρελθόν, επαναξιολογώντας κομμάτι το κομμάτι, το παζλ της ζωής του και φθάνοντας - κατά τύχη - και στην εξιχνίαση του αινίγματος της εξαφάνισης του Μπούγκι.

Σημείο αναφοράς της ύπαρξής του και ατέρμονα παράφορος έρωτάς του είναι η τρίτη σύζυγός του Μίριαμ, την οποία γνώρισε στην γαμήλια δεξίωση του δεύτερου γάμου του και έδωσε μάχες επί μαχών για να κατακτήσει και να παντρευτεί. Οπως ήδη καταλάβατε ο Πανόφσκι παντρεύτηκε τρεις φορές, απόκτησε δυο παιδιά και παρέμεινε ως το τέλος της ζωής του μανιώδης πότης, αρειμάνιος καπνιστής πούρων μάρκας Montecristo και φανατικός λάτρης του χόκεϊ. Εξαίρετοι οι ηθοποιοί και ιδιαίτερα ο Ντάστιν Χόφμαν στο ρόλο του πατέρα Πανόφσκι, ενός βετεράνου μπάτσου και αμετανόητου γυναικά. Σε σύντομα περάσματα και ρολάκια διακρίνουμε γνωστούς Καναδούς σκηνοθέτες όπως τον Ατόμ Εγκογιάν, τον Ντενί Αρκάν, τον Κρόνενμπεργκ και άλλους.

Παίζουν: Πολ Τζιαμάτι, Ντάστιν Χόφμαν, Ρόζαμουντ Πάικ, Μίνι Ντράιβερ, Ράσελ Λεφέβρ, Σκοτ Σπίντμαν κ.ά.

Παραγωγή: Καναδάς (2010).

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η ιστορία του... εμποράκου (2005-04-27 00:00:00.0)
Εσωτερικό ταξίδι (2000-12-10 00:00:00.0)
Ντάστιν Χόφμαν και Μέριλ Στριπ στο "Κράμερ εναντίον Κράμερ". (MEGA (1997-08-23 00:00:00.0)
Διορθώνοντας το μέλλον (1997-08-23 00:00:00.0)
Τζακ Νίκολσον (1996-03-16 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ