Αμεσες συνέπειες στις συντάξεις αναμένεται να έχει ο προϋπολογισμός του ΝΑΤ, που εμφανίζεται ξανά ελλειμματικός
Το οργανικό έλλειμμα το ΝΑΤ για το 2001, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του Ταμείου, είναι 168,058 δισ. δραχμές, ενώ το 2000 το οργανικό έλλειμμα ήταν 155 δισ. δραχμές! Ο κρατικός προϋπολογισμός του 2001 προβλέπει επιχορήγηση για το Ταμείο ύψους 161 δισ. δρχ., ενώ το 2000 η επιχορήγηση ήταν 150,2 δισ. δραχμές. Το συνολικό έλλειμμα του ΝΑΤ από το 1985, οπότε «χρεοκόπησε», μέχρι και το 2001 έχει φτάσει το αστρονομικό ποσό του 1,312 τρισ. δραχμών!
Σε ό,τι αφορά στο ΚΕΑΝ (Κλάδος Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτεργατών) η υπόθεσή του αποτελεί σκάνδαλο πρώτου μεγέθους. Το 1985 για να καλυφθούν οι ανάγκες του ΝΑΤ, η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αποφάσισε κατά παράβαση του νόμου να παρθούν χρήματα από το Ταμείο αυτό, του οποίου «αιμοδότες» είναι αποκλειστικά και μόνο οι ναυτεργάτες. Η ενέργεια αυτή νομικά καλύφθηκε μετά από δύο χρόνια με το Ν.1711/87. Στις 3 του Οκτώβρη 2000 η διοίκηση του ΝΑΤ αποφάσισε μεν να αποδοθούν άμεσα στο ΚΕΑΝ 45 δισ. δραχμές, τα οποία βέβαια αποτελούν «σταγόνα στον ωκεανό» αν υπολογιστούν συνολικά τα ποσά που οφείλονται στο Ταμείο. Ομως, τώρα στον προϋπολογισμό του 2001 για πρώτη φορά δεν προβλέπεται για το ΚΕΑΝ δεκάρα τσακιστή!
ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» με ανακοίνωσή τους υπογραμμίζουν ότι οι συντάξεις πείνας, η σχέση συνταξιούχων προς εργαζόμενους του ΝΑΤ που είναι 1 προς 0,4, σε συνδυασμό με τα μέτρα που επεξεργάζεται η κυβέρνηση για τη χειροτέρευση των όρων ασφάλισης και συνταξιοδότησης, «θέτουν σοβαρό καθήκον στο ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα για οργάνωση της πάλης για την υπεράσπιση και διεύρυνση των ασφαλιστικών κατακτήσεων των ναυτεργατών», για το συντονισμό της δράσης με το υπόλοιπο συνεπές ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα. Τα δύο σωματεία ξεκαθαρίζουν ότι παλεύουν για ένα αποκλειστικά δημόσιο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης και υγείας και απαιτούν, μεταξύ άλλων, την αύξηση των εφοπλιστικών εισφορών, τη μείωση των ναυτεργατικών εισφορών, την αύξηση των συντάξεων στο 80% του μισθού, πάταξη της εισφοροδιαφυγής, να χαρακτηριστεί το ναυτικό επάγγελμα βαρύ και ανθυγιεινό, αναβάθμιση του Οίκου Ναύτου.