Κυριακή 5 Ιούνη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
ΚΥΡ. ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
«Σχολείο που να αναπτύσσει ολόπλευρα την προσωπικότητα του παιδιού»

Η εξασφάλιση βασικής - γενικής εκπαίδευσης ως τα 18, μέσα από Ενιαίο Δωδεκάχρονο Υποχρεωτικό Σχολείο αποτελεί αδήριτη ανάγκη της εποχής
Η εξασφάλιση βασικής - γενικής εκπαίδευσης ως τα 18, μέσα από Ενιαίο Δωδεκάχρονο Υποχρεωτικό Σχολείο αποτελεί αδήριτη ανάγκη της εποχής
Ο Κυριάκος Ιωαννίδης, μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ, αναφέρθηκε στη θέση του Κόμματος «για τη διαμόρφωση ολόπλευρα αναπτυγμένης προσωπικότητας στο ενιαίο 12χρονο σχολείο».

Επισήμανε - μεταξύ άλλων - πως «το κεφάλαιο παίρνει όλα τα αναγκαία μέτρα, μέσω των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων, για να εγκλωβίσει τη δυνητική πρόοδο στα ασφυκτικά πλαίσια των εκμεταλλευτικών σχέσεων παραγωγής.

Ετσι, όχι μόνο δε δίνει τη δυνατότητα στον αυριανό εργαζόμενο να αποκτήσει ολοκληρωμένη μόρφωση μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα - γιατί αυτή κοστίζει οικονομικά και πολιτικά - αλλά, αντίθετα, υποκαθιστά την αντικειμενική κοινωνική ανάγκη για μόρφωση με βραχυπρόθεσμες καταρτίσεις και δεξιότητες.

Με αποτέλεσμα ο εργαζόμενος να τρέχει από δω και από κει για να προσαρμοστεί στις ανάγκες του εργοδότη για φθηνή και ευέλικτη εργατική δύναμη. Ταυτόχρονα, όχι μόνο δε μειώνεται ο χρόνος εργασίας, αλλά αντίθετα επεκτείνεται, και από την πλευρά της εργάσιμης μέρας και από την πλευρά των ορίων συνταξιοδότησης, για να διευκολυνθεί η κερδοφορία της αστικής τάξης.

Σε μια εποχή που ο πλούτος και τα υλικά μέσα αφθονούν αποτελεί κραυγαλέα αντίφαση το γεγονός ότι η βασική εκπαίδευση αντί να διευρύνεται, περιορίζεται σε μια ανασκευασμένη εκδοχή των στοιχειωδών γνώσεων και δεξιοτήτων (γραφή, ανάγνωση, αρίθμηση, χρήση Η/Υ και ξένης γλώσσας, επικοινωνιακές δεξιότητες, επιχειρηματικότητα) που παρέχονται ως την ηλικία των 15 χρόνων.

Το σημερινό σχολείο επικεντρώνεται στη μετάδοση γνώσεων, δεξιοτήτων - που και αυτή είναι επόμενο να είναι ελλιπής - και αναπτύσσει έτσι στρεβλά τη συναισθηματική και τη βουλητική διάσταση του ανθρώπου. Νόηση, όμως, συναίσθημα και βούληση εκφράζονται ενιαία και αξεδιάλυτα στην ανθρώπινη συμπεριφορά.

Η εξασφάλιση βασικής - γενικής εκπαίδευσης ως τα 18 χρόνια, που ο άνθρωπος ενηλικιώνεται ψυχικά, πνευματικά, κοινωνικά και βιολογικά μέσα από Ενιαίο Δωδεκάχρονο Υποχρεωτικό Σχολείο, με σκοπό την ολόπλευρη διαμόρφωση της προσωπικότητας κάθε νέου πριν από την επαγγελματική επιλογή, αποτελεί αδήριτη ανάγκη της εποχής.

Ο Λένιν έθετε μέσα από τα γραπτά του την ανάγκη για την οικοδόμηση ενός τύπου σχολείου με πολυτεχνικό χαρακτήρα, που θα συμβάλλει στη διαμόρφωση ολόπλευρα αναπτυγμένων ανθρώπων. Ανθρώπων που όλα θα μπορούν να τα κάνουν για να μπορέσουν να συμμετάσχουν στην οικοδόμηση της νέας κοινωνίας.

Ζητούσε κατηγορηματικά "ν' αποφεύγεται η πρόωρη εξειδίκευση", υπογράμμιζε ότι οι επαγγελματικές γνώσεις πρέπει να δίνονται το νωρίτερο στα 17 χρόνια και μονάχα "σε σχέση με γενικές πολυτεχνικές γνώσεις".

Ολα τα παιδιά μέχρι τα 18 τους πρέπει να παίρνουν από το σχολείο τις βάσεις των επιστημών στην πιο ευρεία σημασία τους, όλα τα αντικείμενα γενικής παιδείας, για να είναι ο μαθητής ολόπλευρος άνθρωπος, να έχει "πολυτεχνική αντίληψη και βάσεις της πολυτεχνικής μόρφωσης". Η ιστορική πείρα του σοσιαλισμού απέδειξε ότι με κατάλληλα κοινωνικά και παιδαγωγικά μέτρα όλοι μπορούν να μορφωθούν ολόπλευρα».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ