Σάββατο 26 Νοέμβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΜΟΝΟΠΩΛΙΑ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟΥ
Ετοιμάζονται για το μοίρασμα της λείας

Την ώρα που η πλειοψηφία του λαού οδηγείται στην πτώχευση και δεκάδες χιλιάδες μικροί και αυτοαπασχολούμενοι προστίθενται στις στρατιές των ανέργων, κλείνοντας τα μαγαζιά και τις μικροεπιχειρήσεις τους, την ώρα που οι εργαζόμενοι προσπαθούν να αντισταθούν στην πολιτική αντιμετώπισης της κρίσης με γνώμονα τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και των τραπεζών, μια χούφτα μονοπώλια αξιοποιεί τις «ευκαιρίες» που της παρέχει η βίαιη επίθεση στα λαϊκά στρώματα. Στόχος της, να ενισχύσει την οικονομική της κυριαρχία το επόμενο διάστημα, μοιράζοντας τη λεία που της εξασφαλίζει η ασκούμενη πολιτική.

Μέσα σ' αυτές τις συνθήκες ξεφυτρώνουν «επενδυτικά σχέδια» σαν κι αυτό που ανακοινώθηκε από την «εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων» REDS, θυγατρική ενός από τα μονοπώλια - κατασκευαστικών, της «ΕΛΛΑΚΤΩΡ», για δημιουργία ενός ακόμα «εμπορικού πάρκου» στα Σπάτα.

Οπως έχει γίνει γνωστό, στα 50 από τα 91 στρέμματα που περιλαμβάνει η συνολική έκταση πρόκειται να εγκατασταθούν εμπορικά από τα μεγαλύτερα μονοπώλια του λιανεμπορίου.

Ενδεικτικά είναι τα ονόματα που έχει ανακοινωθεί ότι έχουν υπογράψει ήδη συμφωνίες για την εγκατάστασή τους στο επονομαζόμενο «Smart Park». Μεταξύ αυτών είναι τα: «Carrefour», «Jumbo», «Dixons» («Κωτσόβολος»), «Hondos Center», «Intersport», «Praktiker» και «Village Roadshow», «SFP ΕΠΕ» («Celestino»), «Calin Ανώνυμη Εμπορική & Εισαγωγική Εταιρία Ειδών Ενδυσης» («Calzedonia», «Intimissimi», «Tezenis»), «Wind Ελλάς Τηλεπικοινωνίες ΑΕΒΕ» («Wind»), «Mark Aalen Ανώνυμος Εμπορική & Βιομηχανική Εταιρία Ειδών Οράσεως & Φαρμάκων» («Mark Aalen»), «Mio Moda Εμπόριο Εισαγωγική Ανώνυμος Εταιρεία Προϊόντων Ενδυσης, Υπόδησης, Δερμάτινων Ειδών», «Εργοπεριβαλλοντική» («Bozikis»), «System Graph Technologies ΕΠΕ» («Apple Premium Reseller»), «Αφοί Σαραφίδη Ανώνυμος Εμπορική & Βιομηχανική Εταιρεία» («Cook Shop»).

Συμπληρωματικά στα «εμπορικά πάρκα», κυβέρνηση και συνδικαλιστικές ηγεσίες - γνωστοί θιασώτες του «ανταγωνισμού» - οραματίζονται ανοιχτά «Μall» που ξετσίπωτα τα εντάσσουν σε ψευδεπίγραφα «μέτρα επιβίωσης και ενίσχυσης του ελληνικού εμπορίου».

Πρόκειται για «ανοιχτά εμπορικά κέντρα» («Open Mall») που το... «όραμά» τους τα θέλει σε κάθε πόλη «μέσα από τη συνεργασία εμπορικών επιχειρήσεων σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους», «με την παροχή διευκολύνσεων ανάλογων αυτών που προσφέρουν τα κλειστά εμπορικά κέντρα τύπου "Mall" (χώροι στάθμευσης, παιδικοί σταθμοί, άμεση ενημέρωση για εκπτώσεις και προσφορές, επιβράβευση για αγορά, που γίνονται με επιπλέον εκπτώσεις, καλλιτεχνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις)». Προβλέπεται, επιπλέον, να χρηματοδοτηθούν από την ΕΕ δαπάνες όπως πληροφοριακά συστήματα, infokiosk, ιστοσελίδες και σημεία WiFi, για δωρεάν σύνδεση στο διαδίκτυο κ.ά. Είναι ολοφάνερο ότι τα παραπάνω με κανέναν τρόπο δεν μπορεί να τα παρακολουθήσει μια αγορά που αποτελείται από εκατοντάδες χιλιάδες μικρούς και αυτοαπασχολούμενους εμπόρους, που πνίγεται στα αδιέξοδα και στα λουκέτα. Οτι καμία θέση δεν έχουν σε όλα αυτά τα μικρομάγαζα και οι μικροεπαγγελματίες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ