Πέμπτη 29 Δεκέμβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΑΝΤΡΕΑ ΑΡΝΟΛΝΤ
Ανεμοδαρμένα ύψη

Με ελάχιστους διαλόγους και χωρίς καθόλου σχεδόν μουσική, η πρόσφατη κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου κλασικού μυθιστορήματος της Εμιλι Μπροντέ - από τους ακρογωνιαίους λίθους της αγγλικής λογοτεχνίας. Η ταινία βουτηγμένη στον ήχο της σιωπής και τα ακούσματα της άγριας φύσης. Στο βούισμα του ανέμου στα ρείκια, στα μακρινά γαυγίσματα και το χτύπο της βροχής, στοιχεία που αυξάνουν την ένταση του πάθους, στοιχεία οργανικά υφασμένα στην ιστορία. Για πρώτη ωστόσο φορά, στην ταινία της Βρετανής σκηνοθέτιδας Αντρέα Αρνολντ, ο ορφανός Χίθκλιφ, που η Μπροντέ στο βιβλίο της περιγράφει με «μελαψό δέρμα» έγινε - ποιητική αδεία - μαύρος.

Συνειδητή η επιλογή της Αρνολντ, που θέλησε με τον τρόπο αυτόν να οπτικοποιήσει τη διαφορετικότητα, να τονίσει τις αντιθέσεις στη μικρή κοινότητα του Γιορκσάιρ του 19ουαιώνα που αισθάνεται ξένο παν τι διαφορετικό, κάτι που παραπέμπει στο ρατσισμό των ημερών μας και τις ρίζες του. Συνειδητή και η άλλη επιλογή της, να κόψει όλο το δεύτερο κομμάτι του βιβλίου και να επικεντρωθεί στο πρώτο από τότε που ο μικρός Χίθκλιφ φθάνει στο σπίτι της Κάθι και αναμεταξύ τους γεννιέται εκείνο το ιδιαίτερο και μοιραίο συναίσθημα. Τον ορφανό μικρό υιοθετεί ο κύριος Ερνσο, μετά όμως το θάνατό του, το περιβάλλον για τον Χίθκλιφ μετατρέπεται σε απάνθρωπα εχθρικό. Τολμηρή προσέγγιση με ρηξικέλευθη μορφή εστιάζει άγρια και ωμά στη σκοτεινή ιστορία έρωτα και πάθους που κινείται πέρα και πάνω από ό,τι χωρά το μυαλό. Κινητικότατη η κάμερα, ρίχνεται κυριολεκτικά πάνω στους δύο πρωταγωνιστές κι είναι σαν να θέλει να τους καταβροχθίσει για να φτάσει στα μύχια του είναι τους.

Παίζουν: Κάγια Σκοντελάριο, Σάνον Μπιρ, Σόλομον Γκλέιβ, Τζέιμς Χόσον, κ.ά.

Παραγωγή: Μ. Βρετανία (2011).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ