Περιοδεία στην ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ στην Ελευσίνα έκανε ο Γιάννης Γκιόκας, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ
Ο Γ. Γκιόκας τόνισε τη σημασία που έχει για το ΚΚΕ και την ΚΝΕ η συζήτηση με το κομμάτι της νεολαίας που κάτω από δύσκολες συνθήκες δίνει διπλή μάχη, από τη μια στα θρανία και από την άλλη στους χώρους δουλειάς. «Είναι πάρα πολύ σημαντικό», υπογράμμισε στους σπουδαστές και τις σπουδάστριες, «οι νέοι εργαζόμενοι, οι νέοι σπουδαστές, τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, όπως είστε όλοι σας, να μπορούν να ερμηνεύουν και να κατανοούν όλες αυτές τις εξελίξεις που συμβαίνουν γύρω μας. Ακούτε καθημερινά, βομβαρδίζεστε μέσα από τα ΜΜΕ για μνημόνια, για μέτρα, για χρεοκοπίες. Μας τρομοκρατούν ότι αν δεν δεχτούμε τα μέτρα θα χρεοκοπήσουμε, ότι δε θα έχουμε να φάμε. Εχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία ο νέος άνθρωπος, ο νέος εργαζόμενος, ο νέος που παλεύει για το μεροκάματο, που έχει τους γονείς του άνεργους, να μπορεί να καταλαβαίνει τι "παίζεται" πραγματικά, κι όχι μόνο ό,τι του λένε και ό,τι του "σερβίρουν". Να καταλαβαίνει τι "παίζεται", να μη νιώθει αμηχανία μπροστά σ' αυτές τις εξελίξεις και να παλεύει για να αλλάξει η κατάσταση».
Οι σπουδαστές και οι σπουδάστριες αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα: δεν μπορούν να βρουν θέση εργασίας για να κάνουν την πρακτική τους, αναγκάζονται να δεχθούν εργασία που δεν ανταποκρίνεται στο αντικείμενό τους, η αμοιβή τους με βάση τη σύμβαση μαθητείας από τα 440 ευρώ πέφτει με τα νέα μέτρα στα 330 ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι είναι σε αναμονή ακόμα και για τις κάρτες που δικαιούνται για μειωμένο εισιτήριο στα λεωφορεία. Με αφορμή τα θέματα αυτά, ο Γ. Γκιόκας στάθηκε στην ανάγκη να συνδεθεί ο αγώνας για να βελτιωθεί η κατάσταση στην επαγγελματική εκπαίδευση με τον αγώνα για να ανατραπεί αυτή η πολιτική. Οπως ανέφερε: «πλέον όλη η ζωή, με βάση τα νέα μέτρα, γίνεται μια σύμβαση μαθητείας», καθώς η αγορά εργασίας διαμορφώνεται σε κανονική ζούγκλα.
«Το πραγματικό δίλημμα για τους νέους εργάτες, για τις οικογένειές τους, είναι ένα: αν θα συμβιβαστούμε με αυτή την κατάσταση ή θα την πολεμήσουμε», υπογράμμισε ο Γ. Γκιόκας και κάλεσε τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες να διδαχθούν από το παράδειγμα της απεργίας στη γειτονική τους Χαλυβουργία, να διαμορφώσουν εστίες αντίστασης, να οργανωθούν στα σωματεία τους, να δημιουργήσουν αγωνιστικές συσπειρώσεις στη σχολή τους. Να μη δεχθούν τη ζωή που τους ετοιμάζουν ενώ υπάρχουν όλες οι δυνατότητες να ζήσουν καλύτερα αλλά να παλέψουν για να φύγουν από τη μέση οι καπιταλιστές ιδιοκτήτες των μέσων παραγωγής και να αξιοποιηθεί ο πλούτος που παράγεται για να καλύψει τις λαϊκές ανάγκες.