Παρασκευή 8 Ιούνη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 44
ΔΙΕΘΝΗ
ΝΙΚΑΡΑΓΟΥΑ
Σχέδιο νέας διώρυγας Ατλαντικού - Ειρηνικού

Εντονο το ενδιαφέρον από μονοπωλιακούς ομίλους

MANAΓΚΟΥΑ.--

Το σχέδιο κατασκευής μιας νέας διώρυγας κατά μήκος του ποταμού Σαν Χουάν για τη σύνδεση του Ατλαντικού και του Ειρηνικού Ωκεανού, κατέθεσε χτες η κυβέρνηση της Νικαράγουας προς έγκριση στην Εθνοσυνέλευση, ζήτημα που ανοίγει το θέμα του ελέγχου της ναυσιπλοΐας στην περιοχή, του ανταγωνισμού που φουντώνει και της κόντρας με άλλα συμφέροντα που ελέγχουν την άλλη διώρυγα της περιοχής, αυτή του Παναμά. Ηδη μεγάλοι μονοπωλιακοί όμιλοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το τεράστιο έργο, που φιλοδοξεί να εξυπηρετήσει πολύ μεγαλύτερα πλοία από αυτά που σήμερα περνούν τη διώρυγα του Παναμά και βέβαια οι προσδοκίες κερδών για το κεφάλαιο είναι τεράστιες.

Το σχέδιο «Πρωτοβουλία Νόμου για το Καθεστώς της Μεγάλης Διώρυγας της Νικαράγουας» καθορίζει τη σύσταση μιας ενιαίας αρχής που θα είναι επιφορτισμένη για την κατασκευή του έργου, για την εξέταση των μελετών των αρμόδιων φορέων για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, αλλά και των επιστημονικών και νομικών εκθέσεων. Σύμφωνα με το σχέδιο προτείνονται έξι πιθανές διαδρομές για τη διώρυγα, ενώ μια από τις προτεινόμενες και πλέον πιθανή διαδρομή θα περνά από τον ποταμό Σαν Χουάν, στα σύνορα με τη γειτονική Κόστα Ρίκα. Διαδρομή όμως που προσκρούει στην «ένταση» των δύο χωρών για τα σύνορά τους που είναι ο ποταμός Σαν Χουάν, γεγονός που τις οδήγησε στα τέλη του 2010 στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για τα δικαιώματα στο νησί Καλέρο που βρίσκεται στον ποταμό.

Παράλληλα, ο Εδέν Παστόρα, που έχει αναλάβει το συντονισμό του έργου εκ μέρους του προέδρου Ντανιέλ Ορτέγκα, ανακοίνωσε ότι τουλάχιστον έξι χώρες έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για την κατασκευή της διώρυγας. «Συζητήσαμε με την Ιαπωνία, την Κίνα, τη Ρωσία, τη Βενεζουέλα, τη Βραζιλία και τη Νότια Κορέα και όλες ενδιαφέρονται» να συμμετάσχουν χρηματοδοτώντας το έργο. Οι μελέτες εφαρμοσιμότητας αναμένεται να στοιχίσουν 350 εκατ. δολάρια, το κόστος κατασκευής της διώρυγας εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 30 δισ. δολάρια, ενώ η κατασκευή θα διαρκέσει 10 χρόνια», δήλωσε. Κατά τον Παστόρα, η διώρυγα της Νικαράγουας θα είναι «μεγαλύτερη και βαθύτερη» από ό,τι αυτή του Παναμά, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι τα σχέδια περί διάνοιξης διώρυγας καταρτίζονταν από το 18ο αιώνα.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Σαν σήμερα (2013-01-10 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (2009-01-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ