Ερευνα της ICAP για τα καταστήματα ταχυφαγίας
Ο κλάδος διακρίνεται σε πέντε κατηγορίες: Μπέργκερ, πίτσα, σνακ - σάντουιτς, σουβλάκι - έθνικ και «λοιποί». Από τις ενδιαφέρουσες πληροφορίες που αντλεί κανείς είναι ότι, όπως επισημαίνεται στη μελέτη, μεταξύ των εταιρειών του κλάδου που έχουν στην ιδιοκτησία τους διάφορα εμπορικά σήματα, παρατηρούνται σημαντικές αποκλίσεις ως προς τη σύνθεση των πωλήσεων και το ουσιαστικό αντικείμενο. Δηλαδή, σε ορισμένες από αυτές ο τζίρος προέρχεται κατά το μεγαλύτερο ποσοστό του από πωλήσεις προς δικαιούχους ή την είσπραξη δικαιωμάτων, ενώ σε άλλες αφορά κυρίως την απευθείας εκμετάλλευση εταιρικών εστιατορίων. Ο βαθμός στον οποίο κάθε επιχείρηση χρησιμοποιεί το θεσμό της δικαιόχρησης (franchise) διαφέρει ανάλογα με την έκταση του δικτύου της κάθε αλυσίδας, το χρονικό διάστημα παρουσίας της στη συγκεκριμένη αγορά και την πολιτική γεωγραφικής επέκτασης που εφαρμόζει.
Σύμφωνα με τους συντάκτες της μελέτης, οι πωλήσεις του κλάδου παρουσίασαν ανοδικές τάσεις την περίοδο 1992-2008 με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 15,2%, ενώ το 2009 μειώθηκε κατά 3,9% και το 2010 κατά 3,7%. Για το 2010 εκτιμάται ότι η πτώση διαμορφώθηκε σε 7%. Τη μεγαλύτερη συμμετοχή στη συνολική αγορά είχαν οι αλυσίδες με βάση το μπέργκερ με ποσοστό 37,4% και ακολούθησε η κατηγορία σνακ - σάντουιτς με ποσοστό 33,4%.