Πέμπτη 9 Αυγούστου 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Ενιαίο μέτωπο για ναυπηγεία στην υπηρεσία του λαού

Από πρόσφατη κινητοποίηση των εργαζομένων στο υπουργείο Οικονομικών
Από πρόσφατη κινητοποίηση των εργαζομένων στο υπουργείο Οικονομικών
Η σημερινή κατάσταση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, της Ελευσίνας και Σύρου όπως και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος και η οικονομική εξόντωση των εργαζομένων αποδεικνύει περίτρανα τι σημαίνει η παράδοση δημόσιας περιουσίας σε ιδιώτες και επιβάλλει ως μοναδικά αποτελεσματική και σωτήρια λύση τόσο για τους εργαζόμενους αλλά και για τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας την επαναφορά τους κάτω από κρατικό έλεγχο με προοπτική το δημόσιο ενιαίο φορέα ναυπηγικής βιομηχανίας στο πλαίσιο της λαϊκής εξουσίας.

Οι ιδιώτες μόνο στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά από το 2002 μέχρι σήμερα πήραν 3,5 δισ. ευρώ για τα εξοπλιστικά προγράμματα. Οι 1.050 εργαζόμενοι παραμένουν για πέντε μήνες απλήρωτοι και από τις 18 Απρίλη τους έχει επιβληθεί η εκ περιτροπής εργασία με μια μέρα δουλειά την εβδομάδα ως αποτέλεσμα της παράδοσης του ναυπηγείου στις αραβογερμανικές πολυεθνικές ΑDM και «Thyssen Krupp». Για πάνω από 40 μήνες είναι απλήρωτοι και οι 160 εργαζόμενοι στο τροχαίο υλικό - κατασκευή τρένων που σταμάτησε πριν 3,5 χρόνια περίπου.

Ο όμιλος «Νεώριoν Νέα ΑΕ» ελέγχει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και το Νεώριο Σύρου. Οι 680 περίπου εργαζόμενοι που έχουν απομείνει στα Ναυπηγεία Ελευσίνας είναι απλήρωτοι για πάνω από ένα χρόνο και η εταιρεία τούς καταβάλλει έναντι των οφειλομένων μισθών τους, 50 - 150 ευρώ τη βδομάδα.

Στο Νεώριο της Σύρου 120 εργαζόμενοι υποαπασχολούνται με ελαστικές εργασιακές σχέσεις ενώ για πολλούς μήνες παραμένουν απλήρωτοι.

Στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, τα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ - Σκαραμαγκά, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, Νεώριο Σύρου και Χαλκίδας το 1990 δούλευαν 10.000 περίπου εργαζόμενοι, ενώ σήμερα υποαπασχολούνται λιγότεροι από 2.500, με πολύ χειρότερες εργασιακές σχέσεις και μειωμένους μισθούς και δικαιώματα.

Στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, η ανεργία φτάνει στο 98%.

Κι ενώ αυτά είναι τα αποτελέσματα της ιδιωτικοποίησης, η συγκυβέρνηση έβαλε πλώρη για την «άλλη» μέρα στα ναυπηγεία.

Μιλώντας στο «Ρ» ο Θοδωρής Κούτρας μέλος της διοίκησης του σωματείου «ΤΡΙΑΙΝΑ» των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, εκλεγμένος από την αγωνιστική παράταξη «Εργοστασιακή Επιτροπή», τόνισε πως η συγκυβέρνηση σήμερα όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ υλοποιώντας την πολιτική τους, βάλανε πλώρη για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις των μεγαλοεργοδοτών στη Ναυπηγική Βιομηχανία, προετοιμάζοντας ουσιαστικά την «άλλη» μέρα. Υλοποιώντας τον ενιαίο φορέα Ναυπηγικής Βιομηχανίας ανοίγουν το δρόμο για τη συγχώνευση των ναυπηγείων που πέρα από τις αντιπαραθέσεις και τον καυγά για τις μοιρασιές φαίνεται ότι αυτοί που θα την πληρώσουν θα είναι και πάλι οι εργαζόμενοι με νέα χτυπήματα στο εισόδημά τους, στα εργασιακά τους δικαιώματα και στις κατακτήσεις τους». Στην ουσία με αυτό τον τρόπο η συγκυβέρνηση θα παραδώσει τη ναυπηγική βιομηχανία στις πολυεθνικές.

Παράλληλα επισήμανε ότι «είναι επιτακτική ανάγκη η συγκρότηση ενιαίου μετώπου πάλης όλων των ναυπηγείων και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, διεκδικώντας την επαναφορά των Ναυπηγείων στον κρατικό έλεγχο με την προοπτική της συγκρότησης ενός δημόσιου ενιαίου φορέα της ναυπηγικής βιομηχανίας που θα λειτουργεί, θα σχεδιάζει και θα έχει κριτήριο τις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων και τις ανάγκες της χώρας».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ