Πέμπτη 23 Αυγούστου 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΜΑΚ ΦΑΡΛΕΝ
«Τεντ»

«Buddy» φιλμ, δηλαδή, είδος κωμικής ως επί το πλείστον ταινίας όπου δύο άτομα του ιδίου φύλου, πολλές φορές εντελώς διαφορετικοί, αλλά αλληλοσυμπληρούμενοι χαρακτήρες, ζουν και συμπεριφέρονται ως κολλητοί. Εν προκειμένω, δεν έχουμε να κάνουμε με δυο ανθρώπινα όντα, αλλά με ένα αγόρι κι ένα λούτρινο αρκουδάκι τον Τεντ, που σαν τον Πινόκιο, κάποια μέρα, γίνεται παιδάκι... Μόνο που αυτό δεν είναι παιδάκι αλλά η επιτομή του χύμα και της χοντράδας και με τον καιρό, του λούμπεν και του μπάφου. Ο αρκούδος, ακριβώς όπως και ο κολλητός του, ουδέποτε ξεπέρασαν την ηλικία των 3 ετών και το - κατά Φρόιντ - πρωκτικό στάδιο της ψυχοσεξουαλικής ανάπτυξης του παιδιού... Και η ταινία του Μακ Φάρλεν, σκηνοθετικό ντεμπούτο του στον κινηματογράφο, καλά θα έκανε να περιοριζόταν στην ενδιαφέρουσα αφηγηματικά εισαγωγή. Να άρχιζε και να τέλειωνε με τον πρόλογο, την ώρα που πέφτουν οι αρχικοί δηλαδή τίτλοι έπρεπε να έπεφταν και εκείνοι του τέλους...

Η ταινία ξεχειλίζει από σχόλια για τους πάντες και τα πάντα με ύφος σνομπ, ημιμαθούς ξερόλα, με δικαίωμα για να ομιλεί επί φάσματος που εκτείνεται από την ΙΚΕΑ ως την σύγχρονη τέχνη, με ατέλειωτα σεξουαλικά υπονοούμενα και φτηνά οπτικά ευφυολογήματα, με αναφορές λιγότερο ή περισσότερο «αυθόρμητες» και αθώες... από φιλοεβραϊκές, ως ρατσιστικές (για τον φίλο κάποιας από το Ιράν που απελάθηκε) με παραπομπές συνεχείς στην cult δημοφιλή κουλτούρα (φράσεις από ταινίες, εμβόλιμα με Flash Gordon και TinTin, μνεία των Pink Floyd, εμφάνιση της Nora Jones), μιας κυρίαρχης κουλτούρας που ισοπεδώνει ολοκληρωτικά κάθε έννοια παιδείας και όποιας κριτικής αντιμετώπισης. Ιδού το πρότυπο οδικού χάρτη ως προς τη διαδικασία του να αφήσει κάποιος πίσω του την παιδικότητά του για να γίνει άνδρας. Πραγματικός άντρας! Αυτά είναι τα εφόδια που καθιστούν κάποιον cool, όταν βρίσκεται αντιμέτωπος με τις ηδονιστικές στιγμές της ζωής, τα ξέφρενα πάρτι με υποχρεωτική κοκαΐνη και αλκοόλ ή τη βία, με απαγωγές και κυνηγητά αυτοκινήτων... Σταθερή αξία και αλφάδι αλάνθαστο η ... μεγάλη καρδιά και η ... αγάπη...

Αυτό το πελώριο κολάζ αποσπασματικότητας κρέμεται σαν φαγωμένο τσαμπί από μια χαριτωμένα παραμυθένια, αλλά γυμνή και ισχνή ιδέα, που αρχίζει και τελειώνει με τον πρόλογο της ταινίας. Οσο για τις ανατροπές ... τους πρόλαβε ο Σουρής με την τουλάχιστον ευφυή «σκατολογία» του...

Παίζουν: Μαρκ Γουόλμπεργκ, Μίλα Κούνις, Τζιοβάνι Ρίμπιζι, κ.ά.

Παραγωγή: ΗΠΑ (2012).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ