Κυριακή 4 Νοέμβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΑΞΙΚΑ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ - ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ
Σύσκεψη για το συντονισμό του αγώνα στις 10 Νοέμβρη

Απέναντι στη νέα σφοδρή επίθεση που προετοιμάζει η συγκυβέρνηση σε ναυτεργάτες και νησιώτες, αλλάζοντας προς το χειρότερο το ήδη εκτρωματικό ακτοπλοϊκό θεσμικό πλαίσιο, προκειμένου οι εφοπλιστές, οι μονοπωλιακοί όμιλοι να θωρακίσουν την κερδοφορία τους, τα ταξικά ναυτεργατικά συνδικάτα ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ (Ενωση Μαγείρων) ενώνουν τις δυνάμεις τους με τα Εργατικά Κέντρα, Λέσβου, Σάμου, Βορείου Αιγαίου και βγαίνουν μπροστά για το συντονισμό της δράσης νησιωτών, ναυτεργατών, απευθύνοντας το κάλεσμα του αγωνιστικού ξεσηκωμού. Πρώτο βήμα η σύσκεψη που διοργανώνουν, στις 10 Νοέμβρη στις 10.30 το πρωί στην αίθουσα συνελεύσεων της Ενωσης Μηχανικών.

Στο ανοιχτό κάλεσμα που απευθύνουν οι 6 συνδικαλιστικές οργανώσεις, διαμηνύουν ότι με τα όσα προωθούνται στην ακτοπλοΐα από τη συγκυβέρνηση, που στην ουσία είναι η ολοκληρωτική εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, «η κατάσταση κινδυνεύει να γίνει μη αναστρέψιμη αν δεν αντιδράσουμε άμεσα». Οπως προκύπτει από το «πλαίσιο» για «κοινωνικό διάλογο» που έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας στις ναυτεργατικές Ενώσεις, προετοιμάζεται η σύνθλιψη των εναπομεινάντων εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, ενώ οι εφοπλιστές θα καθορίζουν από τα δρομολόγια και τις τιμές των εισιτηρίων, μέχρι το πόσοι ναυτεργάτες θα είναι ναυτολογημένοι στα καράβια και με τι σχέσεις εργασίας.

Τι σημαίνουν για τα νησιά τα μέτρα που προετοιμάζονται, αλλά και για τη σημαντική πρωτοβουλία που είναι σε εξέλιξη, μιλάει στο «Ρ» ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Σάμου, Αντώνης Δράκος.

- Τι σηματοδοτούν για τη ζωή των νησιών τα όσα προωθούνται στην ακτοπλοΐα;

«Οι συγκοινωνίες, ακτοπλοϊκές και αεροπορικές, είναι σημαντικός παράγοντας για τη ζωή των νησιών και των κατοίκων. Εχουν να κάνουν με την δημόσια υγεία, τα φάρμακα, την οικονομία των νησιών, τον τουρισμό, την αναψυχή των λαϊκών οικογενειών. Το πρόβλημα με τις συγκοινωνίες δεν είναι καινούριο. Μας βασανίζει δεκαετίες και πάει από το κακό στο χειρότερο. Ολες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις πήραν μέτρα με γνώμονα την αύξηση της κερδοφορίας των εφοπλιστών, υποβαθμίζοντας συνεχώς τη συγκοινωνία των νησιών. Το 2000 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έφτασε να αξιοποιήσει το ναυάγιο του ΣΑΜΙΝΑ για να αρχίσει την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, με τη σταδιακή εφαρμογή του κανονισμού 3577 της ΕΕ. Το αποτέλεσμα, από τρία δρομολόγια που είχαμε καθημερινά σαν νησί το 2000, σήμερα να έχουμε τρία τη βδομάδα και αυτά να εκτελούνται από καράβι υπέργηρο και επικίνδυνο. Οι αυξήσεις στα εισιτήρια να είναι απανωτές, με αλυσιδωτές αρνητικές επιπτώσεις σε βάρος της διαβίωσής μας. Πλήττουν ακόμα περισσότερο το λεηλατημένο εισόδημα των λαϊκών στρωμάτων και συμβάλλουν στη συρρίκνωση δραστηριοτήτων όπως ο τουρισμός, η γεωργία, η κτηνοτροφία, η αλιεία κ.ά. Τώρα η συγκυβέρνηση έρχεται να προσθέσει νέα ακόμα πιο χειρότερα μέτρα, απελευθερώνοντας τελείως τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και κάνοντας την κατάσταση πιο επικίνδυνη, ακόμα και για την ίδια την προστασία της ζωής στα καράβια. Η μείωση για παράδειγμα των οργανικών συνθέσεων που επιδιώκουν στα πλοία, αφορά άμεσα την ασφάλεια των επιβατών και των ναυτεργατών. Ο καθορισμός των δρομολογίων και των εισιτηρίων από τους εφοπλιστές που προωθούν, θα μειώσει ακόμα και τον πληθυσμό στα νησιά».

- Με την πρωτοβουλία που πήρατε οι 6 συνδικαλιστικοί φορείς τι ακριβώς επιδιώκετε;

«Να σημάνει αγωνιστικός συναγερμός, να ξεκινήσει αγωνιστικός συντονισμός σε όλα τα νησιά. Το κάλεσμα απευθύνεται στους κατοίκους των νησιών. Δεν μένουν οι εφοπλιστές στα νησιά. Στους φτωχούς εργάτες και βιοπαλαιστές, σε όλους τους ναυτεργάτες. Με την οργάνωση των δυνάμεών τους, την ανάπτυξη δυναμικών αγώνων, να συγκρουστούν με αυτή την πολιτική και τους φορείς της. Να διεκδικήσουν ενιαίο, δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συγκοινωνιών, που θα λειτουργεί με κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των νησιών. Εχει αποδειχθεί με δραματικό τρόπο. Δεν μπορεί η σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους να λειτουργεί προς όφελος των κερδών των εφοπλιστών, του κεφαλαίου».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ