Πέμπτη 17 Γενάρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΛΠ - ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Επιδιώκουν λιμάνι «καθαρό» από εργασιακά δικαιώματα

Γεμάτο ανατροπές είναι το σχέδιό τους για τη νέα ΣΣΕ

Παράλληλα με τις διαδικασίες για την παραπέρα ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, η συγκυβέρνηση με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, προωθεί και τη «σφαγή» των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στο λιμάνι, προκειμένου να εξασφαλιστεί φτηνή εργατική δύναμη για τους μονοπωλιακούς ομίλους που το έχουν βάλει στο μάτι. Επιδιώκει να μετατρέψει και τον ΟΛΠ σε εργασιακό γκέτο ανάλογο με αυτό που έχει δημιουργήσει η COSCO στην προβλήτα ΙΙ στο Ικόνιο.

Το πλαίσιο για διαπραγμάτευση που παρέδωσε ο ΟΛΠ, μέσω του γενικού διευθυντή, στους λιμενεργάτες για την υπογραφή της ΣΣΕ, προδιαγράφει από ευέλικτο ωράριο μέχρι τη μείωση των αποδοχών. Σε συνδυασμό με τη διαδικασία της πιστοποίησης που προετοιμάζει το υπουργείο Ναυτιλίας για τους λιμενεργάτες, διαδικασία πέρα και έξω από τις ΣΣΕ, γίνεται φανερό ότι προωθούν ένα φτηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό στην υπηρεσία των μονοπωλίων.

Από τον πρόλογο του πλαισίου γίνεται σαφές ότι στόχος της διοίκησης του ΟΛΠ είναι «η εξασφάλιση των θέσεων εργασίας», δηλαδή διαμηνύει στους εργαζόμενους ή τα αποδέχεστε ή απολύεστε. «Η διατήρηση των αμοιβών στο επίπεδο που έχουν διαμορφωθεί σήμερα μετά την εφαρμογή της αφαίρεσης του 35% του ν. 4024/2011», πρόκειται για το νόμο με τον οποίο μειώθηκαν οι μισθοί των εργαζομένων στις πρώην ΔΕΚΟ κατά 35% σε σχέση με τα επίπεδα του 2009 και «η διατήρηση και ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας του ΟΛΠ και η προσέλκυση νέων φορτίων».

Ετσι, στο άρθρο 1 προτείνεται «καθιέρωση ενιαίου και ευέλικτου ωραρίου με βάρδιες με "έναρξη και λήξη" ανάλογα με τις ανάγκες της εργασίας» και στο άρθρο 3 προβλέπεται «εργασία 40 ωρών τη βδομάδα από 37,5 που είναι σήμερα».

Σε ό,τι αφορά τα ρεπό στο άρθρο 4 αναφέρει ότι «θα εφαρμόζονται με τρόπο που θα εξυπηρετεί τον προγραμματισμό εργασίας» και για να γίνει αυτό πιο ξεκάθαρο προσθέτει «στόχος η μείωση του κόστους εργασίας ανά βάρδια».

Επίσης, στο άρθρο 5 προβλέπεται «η μείωση του ποσού αμοιβής της υπερωριακής εργασίας καθώς και των αμοιβών αργιών (Σάββατο - Κυριακή, εξαιρέσιμες)» και υπολογισμός της «με προσαύξηση κατά 35%», από 50% που είναι σήμερα.

Και ενώ πετσοκόβονται τα εργασιακά δικαιώματα στο άρθρο 8 καλούνται οι λιμενεργάτες να συμφωνήσουν για «αύξηση της παραγωγικότητας στο car terminal από 32 αυτοκίνητα σε 40». Ο λόγος για το χώρο όπου εναποθέτονται τα αυτοκίνητα που έρχονται με τα πλοία των πολυεθνικών τα οποία είτε προωθούνται στην εσωτερική αγορά ή μεταφορτώνονται για άλλες χώρες.

Στα οικονομικά στοιχεία που είχε δημοσιεύσει ο ΟΛΠ για τη χρήση του 2011, όπου παρουσιάζει κέρδη, προκλητικά αναφερόταν ότι: ««Κατά τα έτη 2009, 2010 και 2011 το προσωπικό του Ο.Λ.Π. Α.Ε. μειώθηκε κατά 410 άτομα, χωρίς να γίνει καμία νέα πρόσληψη, οι δε συνολικές αμοιβές προσωπικού μειώθηκαν κατά 35% στις 31.12.2011 έναντι της 31.12.2009»!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ