Γονείς και εκπαιδευτικοί πρέπει από τώρα ν' απαντήσουν στους σχεδιασμούς που φαίνεται να έχει η κυβέρνηση για συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία
Phasma |
Συγκεκριμένα η «χωρητικότητα» στα Νηπιαγωγεία μετριέται, διαιρώντας το εμβαδό της αίθουσας με 2 (π.χ. αν η αίθουσα διδασκαλίας είναι 46 τ.μ. η μέγιστη χωρητικότητα που θα αναγραφεί είναι 23 μαθητές), ενώ στα Δημοτικά διαιρώντας με 1,5 (π.χ. αν η αίθουσα είναι 45 τ.μ., η μέγιστη χωρητικότητα που θα αναγραφεί είναι 30 μαθητές).
Ο μόνος λόγος που μπορεί ν' αξιοποιηθούν αυτά τα στοιχεία, εκτός από την καταγραφή υλικοτεχνικής υποδομής, είναι για να υπάρχει ένα σχέδιο με βάση το οποίο μπορούν να «ξαναμοιραστούν» οι μαθητές σε τμήματα μεγαλύτερα από αυτά που είναι τώρα. Μοιάζει δηλαδή να θέλουν να στοιβάξουν τους μαθητές σε μεγαλύτερα τμήματα, ώστε να επιτευχθεί ο «περιβόητος» εξορθολογισμός, χωρίς προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Μια τέτοια ρύθμιση θα οδηγήσει σε ιδιαίτερα αρνητικά αποτελέσματα στην εκπαιδευτική διαδικασία και στη μόρφωση των μαθητών. Επιπλέον, η διαβίωση των μαθητών και των εκπαιδευτικών στην τάξη θα είναι το λιγότερο ανυπόφορη, ενώ αν το σχέδιο προχωρήσει θα χαθούν χιλιάδες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών.
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών έχει καταγγείλει όλα τα παραπάνω και απαιτεί: Καμία σύμπτυξη - συγχώνευση σχολείων και τμημάτων, μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών, 15 νήπια - προνήπια ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α' και Β' τάξης, 20 μαθητές ανά δάσκαλο στις υπόλοιπες τάξεις του Δημοτικού.
Στο μεταξύ, το έδαφος για τις νέες συμπτύξεις προλειαίνεται ήδη από φέτος, αφού το υπουργείο έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται να καλύψει την πληθώρα κενών θέσεων εκπαιδευτικών που υπάρχουν στα σχολεία.
Να καλυφθούν τα κενά σε εκπαιδευτικούς ζήτησαν χτες με παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου» και εκπρόσωποι συλλόγων γονέων δημοτικών σχολείων της πόλης. Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, κατά τη συνάντησή τους με εκπρόσωπο του υφυπουργού, έλαβαν την απάντηση ότι δεν υπάρχουν πιστώσεις για να καλυφθούν τα κενά και αναζητούνται «λύσεις» στις συμπτύξεις τμημάτων και μετακινήσεις εκπαιδευτικών.
Με βάση ενημέρωση από το ΠΥΣΠΕ, στη Γ' Αθήνας υπάρχουν 12 ολόκληρα κενά δασκάλων, 10 κενά νηπιαγωγών, 3 κενά αγγλικών και 1 πληροφορικής και συνεχίζει να λείπει το 10% των ωρών των ειδικοτήτων. Ειδικά στο Περιστέρι λείπουν δάσκαλοι στο 4ο, 11ο, 24ο, 25ο, 7ο Δημοτικά (τμήμα ένταξης). Υπάρχουν επίσης κενά νηπιαγωγών στο 2ο, 3ο, 9ο, 11ο, 30ό και 38ο Νηπιαγωγεία.