Κυριακή 1 Απρίλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καμποτάζ και ανεργία ναυτεργατών

Το ζήτημα της «απελευθέρωσης» των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών μπήκε στα πλαίσια της Κοινής Ναυτιλιακής Πολιτικής, που θεμελιώθηκε το 1986. Βασικός σκοπός της η υλοποίηση των εντολών του εφοπλιστικού κεφαλαίου για την ακόμα μεγαλύτερη αύξηση των κερδών του, θυσιάζοντας κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας και το δικαίωμα εργασίας! Εκδόθηκε ο Κανονισμός 3577/92 με τον οποίο καταργείται το Καμποτάζ, το δικαίωμα δηλαδή εκμετάλλευσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών από πλοία ελληνικής σημαίας και ελληνικής πλοιοκτησίας, στο όνομα της ανταγωνιστικότητας.

Εκατοντάδες ναυτεργάτες και επιβάτες έχουν πληρώσει με τη ζωή τους την πορεία προς την απελευθέρωση και τον «υγιή ανταγωνισμό». Χιλιάδες ναυτεργάτες πετάχτηκαν από τα καράβια για την αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Η κυβέρνηση αποφάσισε την επιτάχυνση της πορείας προς την«απελευθέρωση». Ετσι, ενώ η ημερομηνία εφαρμογής του κανονισμού είχε καθοριστεί για τις ακτοπλοϊκές μεταφορές την 1η Γενάρη του 2004, η κυβέρνηση αποφάσισε την εφαρμογή του 3577/92 το 2002!

Ηδη, την περασμένη Πέμπτη ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής έδωσε στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου για την «ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές», η ψήφιση του οποίου θα επιφέρει τεράστιες συνέπειες. Θα «αλωνίζουν» πλέον στις ελληνικές θάλασσες ξένες ναυτιλιακές εταιρίες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ