Πέμπτη 14 Μάρτη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΗΓΕΣΙΕΣ
Συμφωνούν με την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων

Συνέντευξη Τύπου έδωσαν χτες στη Θεσσαλονίκη

Από παλιότερη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ
Από παλιότερη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ
«Ναι» σε ιδιωτικοποιήσεις με διατήρηση του ελέγχου του Δημοσίου, «ναι» σε συνεργασίες - συμπράξεις με ιδιωτικές επιχειρήσεις, «ναι» στην πολιτική απελευθέρωσης στρατηγικών τομέων που επιτάσσει η ΕΕ. Κάτω από αυτό το πλαίσιο οι γνωστές πλειοψηφίες του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης (ΕΚΘ) και των σωματείων ΟΛΘ, ΕΥΑΘ, ΕΛΒΟ, ΕΒΖ, ΟΣΕ, ΕΛΤΑ, ΔΕΗ και ΕΛΠΕ, που υποκλίνονται στην ανάγκη ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου και στις βασικές κατευθύνσεις της ΕΕ, θα οργανώσουν, λένε, τον αγώνα των εργαζομένων και την κοινή δράση τους ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις.

Αυτό ανακοίνωσαν, χτες, στη διάρκεια ανοιχτής σύσκεψης - συνέντευξης που έγινε στο ΕΚΘ με την παρουσία εκπροσώπων όλων των παραπάνω σωματείων και με θέμα «Ιδιωτικοποιήσεις: Η πραγματικότητα πίσω από τους αριθμούς και τα σενάρια».

Ενδεικτικά, ο πρόεδρος του ΕΚΘ, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης (ΠΑΣΚΕ), έκανε λόγο για σκανδαλώδη επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης «να τα πουλάει όλα κοψοχρονιά για ποσά που αντιστοιχούν σε κέρδη μόλις τεσσάρων ή πέντε χρόνων των υπό ιδιωτικοποίηση επιχειρήσεων» και σημείωσε ότι θα αντισταθούν με κάθε νόμιμο μέσο, με προσφυγή και στη Δικαιοσύνη. Ο αντιπρόεδρος του ΕΚΘ, Μ. Κούρας (ΔΑΚΕ), τάχθηκε υπέρ της συνύπαρξης Δημοσίου και ιδιωτών.

Για «απώλεια του κυρίαρχου ρόλου της χώρας στο λιμενικό σύστημα» αν παραχωρηθεί το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΘ μίλησε η γγ της ΟΜΥΛΕ, Φ. Γουργούρη (ΔΗΜΑΡ). Υποστήριξε ότι η κερδοφορία που εμφανίζει ο ΟΛΘ προκύπτει κυρίως από τη μείωση των εργαζομένων (35% από το 2010), των αμοιβών τους (35%), αλλά και από την αναπροσαρμογή των συμβάσεων με μεγάλους πελάτες. Ο πρόεδρος του Σωματείου Χειριστών Οδηγών Μηχανημάτων ΟΛΘ, Λ. Τανταλίδης, υποστήριξε ότι το προσωπικό είναι ανεπαρκές και το καλοκαίρι θα υπάρξουν προβλήματα στην εξυπηρέτηση φορτίων. Μάλιστα, ανέφερε πως υπάρχουν 100 κενές οργανικές θέσεις που σήμερα καλύπτονται με προσωπικό από τον εργολάβο καθαριότητας.

«Οχι» στην ιδιωτικοποίηση της ΕΛΒΟ αλλά «ναι» σε συνεργασίες με ιδιωτικές εταιρείες είπε ο πρόεδρος των εργαζομένων, Θ. Αλιόγκας. Πρόσθεσε ότι η ΕΛΒΟ έχει ανεκτέλεστο έργο ύψους 38 εκατ. ευρώ και ότι «μπορεί να σταθεί στα πόδια της».

Τη διαπίστωση ότι η πώληση του ΟΣΕ δεν αποτελεί «μνημονιακή υποχρέωση» αλλά «εμμονή» έκανε ο πρόεδρος του Συλλόγου Σιδηροδρομικών Β. Ελλάδας, Π. Στεργιόπουλος, καθώς, όπως ανέφερε, «υποχρέωση είναι η απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, δηλαδή να μπει στο δίκτυο και άλλος χρήστης». Επίσης, πρόσθεσε πως πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχουν κερδοφόροι σιδηρόδρομοι, αλλά ισοσκελισμένοι, και αυτό προκύπτει από την εκμετάλλευση των περιουσιακών τους στοιχείων, που στην περίπτωση του ΟΣΕ μεταφέρθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ για να πουληθούν.

Ο αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Σωματείου Εργαζομένων στα ΕΛΠΕ, Γ. Παπακωνσταντίνου (ΣΥΡΙΖΑ), αναφερόμενος στην ιδιωτικοποίηση του εναπομείναντος 35% στο Δημόσιο, σημείωσε ότι «αυτό δεν είναι επενδυτικό σχέδιο, αλλά πλιάτσικο».

Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να έχουν καμία εμπιστοσύνη στις παρατάξεις που εκπροσωπούν (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, «Αυτόνομη Παρέμβαση») όλοι αυτοί που σήμερα ξεσπαθώνουν δήθεν ενάντια στο ξεπούλημα των κερδοφόρων επιχειρήσεων και της περιουσίας τους. Χρόνια τώρα στήριζαν την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και τις επιπτώσεις που έφερε στους εργαζόμενους των οργανισμών άμεσα αλλά και ευρύτερα στα λαϊκά στρώματα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ