Τέσσερις εναλλακτικές προτάσεις για τη διατήρηση των αρχαιολογικών ευρημάτων στο σταθμό «Βενιζέλου» του Μετρό Θεσσαλονίκης, παρουσίασε χτες η διεπιστημονική ομάδα εργασίας του ΑΠΘ. Ολες οι προτάσεις έχουν ως βασικές αρχές τη συνύπαρξη αρχαιοτήτων και μετρό και την προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σημείο όπου αποκαλύφθηκαν μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του μετρό. Η παράθεση όλων των τεχνικά εφικτών λύσεων ήταν συνειδητή επιλογή, προκειμένου να επιλέξει η πολιτεία αυτήν που κρίνει προσφορότερη.
Οι προτάσεις που κατέθεσαν οι ομάδες των Πολιτικών Μηχανικών και των Αρχιτεκτόνων διαφοροποιούνται ως προς το ποσοστό διατήρησης των ευρημάτων (από 68% έως 85%), το κόστος κατασκευής (από 2 έως πλέον των 6 εκ. ευρώ) και το χρόνο υλοποίησης (από μηδενική έως και 24 μήνες καθυστέρηση).
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Αττικό Μετρό», Χ. Τσίτουρας, ανέφερε πως οι προτάσεις που κατατέθηκαν, είναι στη σφαίρα του εφικτού, ωστόσο θα πρέπει να μελετηθούν περαιτέρω. Πρόσθεσε ότι μέχρι να κοστολογηθούν και να κατασκευαστούν μεσολαβεί πολύς χρόνος, καθώς χρειάζονται μελέτες και τροποποίηση συμβάσεων. Τέλος, σημείωσε ότι η πολιτεία είναι αυτή που θα επιλέξει την τελική λύση, την οποία η «Αττικό Μετρό» είναι έτοιμη να εφαρμόσει, μόλις νομοθετηθεί.
Στο μεταξύ, ο Αναπληρωτής υπουργός αρμόδιος για θέματα Πολιτισμού Κ. Τζαβάρας επανέλαβε ότι είναι ανοικτός σε κάθε κοινά παραδεκτή λύση που θα διασφαλίζει με επιστημονικά τεκμηριωμένο τρόπο τη συνύπαρξη αρχαίων με το σταθμό.